Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2010 om 16:58

Steengrill-steen van gourmetstel in vaatwasser?

We hebben lekker gegourmet 2e Kerstdag. Ik heb zo'n gourmetstel met een steen er bovenop om te steengrillen. Maar kan deze in de vaatwasser denken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 17:01

Nee

Nee, volgens mij kan dat niet.

Minet

Minet

28-12-2010 om 17:24

Idd

dat kan niet, die mag je schuren met zand

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2010 om 17:25

Sjips....

ik was er al een beetje bang voor....schuren met zand Minet????

Minet

Minet

28-12-2010 om 18:19

Aanvulling

het gaat erom dat de steen wat geschuurd moet worden. Dit kan met zand, maar bv. ook met zout of soda. Eerst even de etensresten eraf krabben en dan schuren.
Wat ook kan is het ding in een hete oven leggen waardoor de etensresten verbranden en je het er zo af kan vegen.

Geen probleem

hebben al jaren zo'n ding, gaat na gebruik én afkoeling in de vaatwasser. Eventueel na het afwasproces nog wat resten eraf krabben en terug in de doos voor volgende sessie.
IK zou niet weten waarom die steen er NIET in zou mogen

reina

reina

29-12-2010 om 11:20

Al jaren

Wij hebben al heel lang een steengrill bovenop het gourmetstel, hij is nog van het pre-vaatwassertijdperk, maar de stenen plaat kan prima de vaatwasser in, hoor.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2010 om 15:20

Jeetje....

nou weet ik het niet meer LOL...2 voor, 2 tegen....Zal ik het maar gewoon proberen dan?

reina

reina

29-12-2010 om 23:13

Nasha

Als je mij maar niet de schuld geeft als het mis gaat Wie weet waren die oude dingen wel héél degelijk! ( Ik weet nog dat ik 'm kocht en 'm onder de snelbinders deed terwijl ik een kind in het voorzitje had zitten, de jongste is nu 25....., dus het is echt een oudje, van Moulinex)

Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2010 om 23:29

Hahahah

ik heb hem voor de zekerheid toch maar gewoon afgewassen, weet niet meer hoe ik dat vorig jaar gedaan had. Die van ons is ook al wat jaartjes oud, maar geen 25 jaar....14, 15 misschien. Wel tefal....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.