Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wietske

wietske

09-09-2010 om 11:09

Steeds maar weer luizen bij familie

De kinderen van mijn broer hebben op de een of andere manier steeds luizen, vlgs mijn schoonluisje lopen ze die op bij de bso, de scouting etc. Ze komen er maar niet af (door het niet consequent behandelen, als je het mij vraagt). Maar ... mijn broer en schoonzusje vertellen het niet als de kinderen en zij zelf ook luizen hebben. Met als gevolg dat mijn kinderen al 3 keer luizen hebben overgenomen van hun neefjes en nichtjes. En daar heb ik helemaal geen zin meer in: al dat wassen, 2 keer per dag kammen etc.
Binnenkort wordt er een familieverjaardag gevierd. Ik zie er nu al tegen op. Ik kan moeilijk mijn kinderen van die douchemutsen op gaan zetten. Ik wil dat luizengedoe ook niet aanvoeren om niet te komen want ik kom om met de jarige te feesten.
Hoe pak ik dit aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wietske

wietske

09-09-2010 om 11:12

Ha, ha, ha

Waar het hart vol van is: schoonluisje moet natuurlijk schoonzusj zijn!!

Tja

je weet het niet zeker dat ze die luizen van hen hebben gekregen. Mijn dochter had vorig jaar luizen en ik heb geen idee waar ze die heeft opgelopen, ze komt met zoveel kinderen in verschillende locaties in contact.

Overigens hier sprong er net een vlo op het voorleesboek, meteen de poes gepakt, gekamt en weer vlooiendruppels gegeven en straks alles wassen (takkenklus, bankhoezen, beddengoed, dekens uitkloppen etc etc) en de schoonmaakster opdracht geven om overal goed te zuigen, dus ook achter de bank en onder de bedden.

Starry Night

Starry Night

09-09-2010 om 12:17

Schoonluisje

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Het is echt maar goed dat ik op dit moment even alleen zit hier (op mijn werk), want anders viel ik nu genadeloos door de mand, hahahahahahahaha!!!!

Tea tree olie?

Of hoe dat spul ook heet? Ik heb vele malen gehoord dat mensen dat hun kinderen in geval van luizenplagen op doen ter voorkoming van besmetting.
Of het echt werkt weet ik niet (nooit geprobeerd)
Vraag 's bij de drogist?
gr. albana

Hillary

Hillary

09-09-2010 om 13:37

Spray

Je hebt ook een spray die ze 24 uur op afstand houdt. Spuiten wij op school altijd bij de moeders die gaan pluizen. Is wel een chemisch goedje dus niet elke dag gebruiken, maar zo kun je veilig naar de verjaardag zonder de familieverhoudingen te verstoren. Als iemand opmerkt dat jullie allemaal zo stinken zeg je desnoods dat je net de hele familie behandeld hebt ivm luizen, blijven ze nog een beetje uit de buurt ook.

Alternatieve mogelijkheid

Zeg bij het familiefeestje dat een van jullie luizen heeft, en dat jullie dus luizencapes meenemen en gebruiken om de rest niet te besmetten.Zo loop je niets op en blijven de luizen uit de buurt

ik zie net dat hillary ook al zoiets oppert...

judiths mama

judiths mama

09-09-2010 om 22:31

Haarspray

een vriendin van mij spuit haar kinderen haarlak in de haren, de eerste dagen na een vakantie. Om te voorkomen dat ze luizen krijgen dus. Geen idee of het werkt...

Tink

Tink

09-09-2010 om 23:33

Albana

En die drogist zegt natuurlijk ja want dan verkoopt ie weer een flesje tea tree. En helaas nee, het helpt NIET. Preventief iets sprayen helpt trouwens ook niet, het zorgt er alleen voor dat hoofdluizen nog resistenter worden dan ze al zijn.

Balen zeg Wietske dat je steeds weer luizen oploopt na een feestje. Ik zou inderdaad (indien mogelijk) de haren van mijn dochters strak invlechten en lak erop spuiten en de jongens stijf in de gel zetten, het is geen garantie maar luizen houden minder van haren waar ze weinig grip op hebben, Verder de jassen niet bij die van de rest van de familie hangen (grote tas meenemen?) en naderhand onmiddellijk heel goed controleren.
Ik denk dat je verder niet veel kunt doen, behalve inderdaad thuisblijven... maar ja dat wil je niet en dat snap ik ook.

Ik lag trouwens ook in een scheur om dat schoonluisje ))

Tip van mijn kapster

Net als hierboven al gemeld: haren invlechten en flink in de lak, dan is de kans heel klein dat ze iets overnemen.
Ik zou de jassen gewoon niet meenemen in het huis van je familie maar in de auto laten liggen (als je tenminste met de auto gaat en het is niet ver van de auto naar hun huis).
Kan een ander partij ze er niet op aanspreken als je dat zelf lastig vindt? Ik vind eigenlijk het probleem wel ernstig genoeg om het niet te laten gaan, met alle mogelijke andere besmettingen op school, clubs e.d. Maar ik snap ook wel dat het niet gemakkelijk is.

Groetjes en sterkte,
Vonda

wietske

wietske

10-09-2010 om 13:15

Oh, oh, wat een verschrijving: schoonluisje. Ik moet uitkijken dat ik niet in de lach schiet als ik haar weer zie of als het woord "luis" zou vallen. Maar ik vind het wel een goede benaming.
Dat onze kinderen die luizen hebben via de kinderen van schoonluisje, is mij wel duidelijk om redenen die ik hier nu niet wil geven. Ik snap alleen de school van die kinderen niet, die moet er toch ook wel iets van zeggen? Door zulke laksheid komen anderen ook steeds weer aan de luizen.
Ik had inderdaad bedacht om geen jassen mee te nemen en als we thuis zijn, laat ik de kinderen hun haren wassen met Millium, heb ik nog van de vorige keer dat we hen gezien hebben en evt een paar dagen later met de netenkam door de haren.
Zit ik alleen met: wat doe ik als ze bij ons komen? Dan moet ik toch met de billen bloot, ben ik bang. Helaas heeft schoonluisje lange tenen.
Misschien een idee om mijn moeder in vertrouwen te nemen.

vlinder72

vlinder72

10-09-2010 om 15:42

Wietske

Het stond er al eerder maar ik zou ook net doen alsof mijn kinderen (of wij allemaal) luizen hebben. En je bent al een week aan het kammen en het ziet er goed uit maar ja, het kan natuurlijk zo weer terugkomen en je wil natuurlijk niet iemand door jou besmet wordt. Dus hup alle jassen in een luizenzak, ook als ze bij jou op bezoek komen. Geeft schoonluisje (hij is steengoed) dan aan dat er dan geen problemen zijn omdat zij zelf ook onder de luis zitten dan kan je erop wijzen dat je na een week kammen eindelijk een beetje luisvrij bent en dat graag zo wil houden. Ze weet vast wel wat een drama het is dat gekam, toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.