Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

20-11-2010 om 03:52

Stedelijk museum alkmaar

Wij moeten binnenkort zaterdagmorgen in Heemskerk zijn. Daarna wilden we naar het Stedelijk museum in Alkmaar.
Is dat leuk voor kleintjes (2 jaar 8 maanden en 13 maanden)

Er is een Sesamstraattentoonstelling, maar mijn jongens hebben dat nog nooit gezien en kennen dat verder niet.
Is er iemand daar geweest? Is het leuk als je dat niet kent? Is het leuk voor peuters?

Als het niet leuk is, is daar in de buurt iets anders wat leuk is? Zuiderzeemuseum, of is dat te ver rijden?

Zijn er Noord-Hollanders in de zaal die me kunnen informeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NH-er

NH-er

20-11-2010 om 11:30

Mmm

We zijn kort geleden met de kinderen naar de sesamstraattentoonstelling geweest. Onze tweeling van 5 vond het erg leuk. Maar ik denk dat als je kijnderen nooit naar sesamstraat kijken, het niet echt zal boeien. En de rest van het museum is erg saai vond ik.

Het zuiderzeemuseum is een grote favoriet bij ons. Maar op dit moment is alleen het voor kinderen weinig aantrekkelijke binnenmuseum open en het is toch nog een uur rijden vanaf Heemskerk. Alleen volgend weekend is heel leuk, dan is het namelijk pietendorp! Dan logeren de pieten in het zzm en kun je Americo aaien.

Wat zoek je precies? Kaasmuseum? Molens? Rijksmuseum? Binnenspeeltuin?

An

An

20-11-2010 om 11:35

Sprookjeswonderland natuurlijk

Geweldig en nu vast in kerstsferen. Echt de moeite van het rijden waard.
Groet, An

Kiki

Kiki

21-11-2010 om 20:09

Sprookjeswonderland is dicht

trouwens ook een uur rijden nog vanaf Heemskerk.

Geen idee wat ik zoek hoor, maar als we daar toch zijn kunnen we in de middag best wat leuks doen. Dus gewoon iets te doen in de buurt van Heemskerk

m ik

m ik

21-11-2010 om 21:03

Ballorig?

In Heerhugowaard zit Ballorig, ongeveer een klein halfuurtje rijden vanaf Heemskerk. Leuk voor allebei, want hebben ook een speciaal "baby"gedeelte.
Enkhuizen is inderdaad een aardig end rijden vanaf Heemskerk

Lynna

Lynna

21-11-2010 om 21:35

niet veel

Ik woon dichtbij maar zou niet echt iets leuks voor je kleintjes weten. Op die leeftijd ging ik met ze naar de speeltuin in Uitgeest of de kinderboerderij in de Alkmaarder Hout. Nu lijkt me dat erg koud. Je zou wel kunnen gaan zwemmen in de Waterakkers in Heemskerk? Over de Sesamstraat tentoonstelling weet ik niks, de rest van het museum is in ieder geval niks voor hen.

Je kunt wel naar de Hoep in Castricum gaan en daarna een pannenkoek eten bij Johanna's Hof? Evt even doorrijden naar het strand?

Veel plezier in ieder geval!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fraz

Fraz

21-11-2010 om 22:29

Idd

zou lekker met ze gaan zwemmen bij de waterakkers en daarna een pannekoek daar eten.

Voor buitenactiveiten is het nu te koud denk ik. Voor een museum zijn ze denk ook nog een beetje te jong. Was het mooier weer geweest had je ook naar Linneaushof kunnen gaan of naar een leuke goedkope speeltuin in Ijmuiden

NH-er

NH-er

22-11-2010 om 10:20

Boerderij in spaarnwoude

In recreatiegebied Spaarnwoude is informatieboerderij Zorgvrij te vinden. Een stal met koeien, wat konijnen, soms schapen, een reuzensjoelbak, reuzenganzenbord, buiten een leuke speeltuin met varkens, geiten en je kunt er pannenkoeken eten.

In Uitgeest zit Monkeytown, een niet al te grote binnenspeeltuin. En in Zaandam zit het grotere Ballorig.

Verder kun je natuurlijk naar het strand.

Of eerst naar de ruïne van Brederode in Santpoort-Zuid en dan naar het sjieke Duin en Kruidberg voor een kop koffie met wat lekkers.

Of naar het stoomgemaal de Cruquius vlak bij Haarlem.

En lekker de toerist uithangen bij de Zaanse Schans is ook grappig. Daar is ook het Zaans Museum. Het eerste stuk is wat statisch, maar het Verkadepaviljoen vonden mijn dochters erg leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.