Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Start sinterklaasavond

hallo,

ik probeer elk jaar iets te verzinnen om te voorkomen dat we binnen 10 minuten door alle cadeautjes heen zijn, wat gebeurt als we een zak cadeautjes ergens neerzetten.

Een fotospeurtocht, alle cadeautjes aan elkaar vastknopen, dat soort dingen.
voor dit jaar zoek ik iets nieuws...heeft er iemand nog ideeen/inspiratie?

Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

ik lees graag mee, dat is hier ook elk jaar een terug komend iets, spullen voor ons zelf inpakken doe ik ook al, maar dan nog wordt het een vreselijke gegraai van een kwartier.

Ik zit nu te denken om de zak maar te vullen met een paar kleine kadootjes, teleurstelling alom uiteraard, maar dan zit er ook in de zak een heel klein briefje met een aanwijzing dat 'ze moeten gaan zoeken in alle gaten en hoeken' verder doe ik er ook wat gedichtjes bij want de oudste kan nu heel goed lezen dus die vindt dat wel leuk.

Zonneschijn

Zonneschijn

05-11-2010 om 10:41

Rustig aan

Wij vieren het hier met opa, oma, onze 2 dochters en wij. Dus 6 personen en we hebben voor iedereen cadeautjes. Hier pakken we (doen onze meiden) alle cadeautjes eerst uit de zakken en leggen die op de grond (vloerkleed voor de bank). Dan pakken de meiden om de beurt een cadeautje. Dan weer vooz zichzelf, dan weer voor oma, dan weer voor papa. Iedereen kijkt wat de ander heeft gekregen en dan pas wordt het volgende cadeautje gepakt. We hebben ook een paar gedichtjes er tussedoor. Ik pak meestal 1 of 2 cadeautjes in en bij het uitpakken blijkt het steeds weer voor iemand anders te zijn (staat er weer een andere naam op) Dat vinden ze hier ook altijd leuk.

Tussendoor nemen we pauze, gaan dan lekker eten en dan weer verder. Soms nog een kleine pauze tussendoor. Oja, we verstoppen ook altijd nog een cadeautje ergens in huis die ze met aanwijzingen moeten zoeken.

En dan ben je zo een paar uur verder..... zo deden we het thuis ook altijd en vind het nog steeds erg gezellig op deze manier. Wij zijn zelf niet zo van de suprise. Ben niet zo creabea .

Vic

Vic

05-11-2010 om 14:52

Komt geen eind aan

Wij doen het ongeveer zoals Zonneschijn. Met mijn ouders, zus, zwager, nichtje, dus in totaal met 8 personen. Voor de kinderen maken zus en ik altijd afspraken over hoeveel cadeautjes we geven, meestal een stuk of 5. Voor elkaars kind kopen we een of twee cadeautjes, en de volwassenen kopen voor elkaar iets kleins. Mijn ouders houden zich niet aan welke afspraken dan ook, dus die nemen de afgesproken cadeaus mee, plus de halve Action. Alles bij elkaar heb je het dan over een stuk of 5 goedgevulde zakken, en duurt het zeker 3 uur voordat alles is uitgepakt. De kinderen hebben er vaak al geen zin meer in als hun meestgewenste cadeau 'binnen' is. Dat proberen dan ook een beetje aan het eind te plannen, dus onderin de zak

Vic

Vic

05-11-2010 om 16:11

Eten

Ik vind het eigenlijk ook te lang duren. We doen het meestal doordeweeks omdat Sinterklaas nooit in het weekend valt dat ik de kinderen heb. Dit jaar zou het eerste jaar worden dat ze bij mij zijn, maar omdat vorig jaar eindigde met week 53 hebben we de oneven en even weekenden omgewisseld. Handig
We gaan dus altijd eerst eten, op tijd, en beginnen rond 18.30 uur met pakjes. De kinderen pakken om beurten pakjes voor iedereen, en dan wachten we tot dat is uitgepakt en bewonderd. Mijn zus volgt een opleiding tot fotograaf, dus met een beetje pech wil ze alles ook nog met de camera vastleggen. Na het uitpakken ga ik ook altijd direct naar huis, en zit dan nog tot ongeveer middernacht playmobil in elkaar te zetten. 't is wel gezellig hoor

Hier ook met gemak 3 uur

Hier duurt Sint ook gemakkelijk 3 uur en dat komt omdat we het met opa en oma en zwager, schoonzus en kinderen vieren. We trekken lootjes en maken surprises, waar over het algemeen veel werk van wordt gemaakt.

De oudste is nu 6, maar we hebben het sinds hij een baby was zo gedaan en hij en z'n kleine broertje vinden het hartstikke leuk.

Als je niks hebt met surprises maken, kun je groot gegraai en in een kwartier klaar misschien voorkomen door de belangrijkste cadeaus op strategische plekken in huis te verstoppen en daar:

1. een schatkaart bij te maken,

2. een gedicht te maken met steeds nieuwe aanwijzingen,

3. foto's te maken van verschillende plekken in huis, die je verspreidt over de verschillende plekken, net zo lang tot het cadeau gevonden is.

Veel plezier!

Chris

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-11-2010 om 21:45

Ook zeker 3 uur

We zijn met flinke club, 8 volwassenen en inmiddels 6 kinderen. Volwassenen en oudste kinderen trekken lootjes, en de ouders kopen voor hun eigen kinderen kadootjes. En daarnaast doet iedereen wel wat extra's in de zak. We hebben dus wel een paar zakken vol.
En we doen keurig kadootje na kadootje. Zodra de kinderen hun eerste pakjes hebben uitgepakt, zijn ze vaak druk met spelen en kost het niet meer veel moeite om op hun beurt te wachten. Soms een pauze tussendoor, of zelfs een volledige maaltijd. We vieren Sint bij voorkeur op een middag; een avond is niet zo handig met zo'n groep en veel jonge kinderen.

gruffalo

gruffalo

06-11-2010 om 12:23 Topicstarter

So far

chris, zoiets zoek ik inderdaad. een schatkaart, maar dan elke keer misschien een nieuwe schatkaart? een fotospeurtocht hebben we al eens gedaan. ik zou graag wat meer van dit soort ideeen horen.

hoe het ook wordt gedaan, ik vind een grote zak met kado's niet zo leuk. we hebben geen mega-berg kadootjes sowieso, ik wil er iets meer van maken.

Groetjes
Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.