Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

07-11-2009 om 14:26

Spotgoedkope gerechten

Hoi,

Wie heeft nog wat tips voor spotgoedkope maaltijden, zonder varkensvlees, wel te verstaan! En het moet wel een volledige maaltijd zijn.

Ben benieuwd!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pasta

spaghetti (28/ cent)roomkaas,2 potjes a 0,65 euro.
pond brocoli 1 euro,blikje tonijn 69 cent,twee teentjes knoflook 10 cent.
brocoli 5 minuten met de spaghetti meekoken,daarna in de koeken pan met de roomkaas en de tonijn.
spaghetti koken,et voila ,een maaltijd voor 4 personen voor slechts 2,39 euro.

amk

amk

07-11-2009 om 21:27

Pasta met sperziebonen en tonijn

1 blik tomatenblokjes of gezeefde tomaten
1 blikje tonijn in water
spercibonen
2 uien
italiaanse kruiden.
Pasta

Pasta koken in boulion
spercibonen schoonmaken en even kort koken.
uitje in reepjes snijden en bakken, spercibonen erbij, tomaten erbij, kruiden er bij. En als laatste de brokjes tonijn.

komt van de club goedkope recepten. Hier kun je een menu krijgen voor een week voor 4 personen voor ongeveer 20 - 25 euro.

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=386684

Pata met tonijntomatensaus

uitje fruiten, blikje tonijn op waterbasis erbij (water afgieten), paar tomaten in kleine stukjes snijden en erbij doen. Als ze de tomaten lekker zacht zijn dan een blikje tomatenstukjes erbij of de helft van een pakje gezeefde tomaten.
Peper en zout toevoegen en een suikerklontje om de bitterheid van de tomaat weg te halen.
Uitje fruiten kan ook met daarbij een teentje knoflook of een lik sambal. Wordt de saus iets pittiger van. Verder vind ik het zelf lekker om een eetlepel creme fraiche in de saus te kwakken, maar dat is persoonlijk.
Verder natuurlijk pasta naar keuze erbij en vergeet de geraspte kaas niet

groetjes van Purk

Pompoensoep

heb het net gemaakt. Uitje fruiten met likje sambal, grote stukken geschilde pompoen en stukjes van een zoete appel erbij.
Ondertussen de schillen, draden en pitten van de pompoen met water opzetten=bouillon maken (10 minuutjes koken). Daarna bij het mengsel gieten en ook een potje kippenbouillon (kan ook met een blokje, maar ik vind potje lekkerder). Ook nog een geschilde aardappel in blokjes erbij.
Twintig minuten laten koken, daarna de staafmixer erop. Ik heb er ook nog een scheutje gembersiroop bij gedaan.

In totaal volgens mij geen duur recept, maar zoiets als de gembersiroop moet je dus wel in huis hebben.

Ik heb het gemaakt voor morgen, maar ik ruik het nu in huis, krijg er zo'n zin in. Misschien neem ik zometeen toch stiekem een kommetje

groetjes van Purk

Balkansoep

Fruit een half uitje, 3 teentjes knoflook en een blikje cornedbeef in wat boter/olie (wat je maar hebt). Schil zo'n 5 grote aardappels of 10 kleine (ong. zoals je normaal voor een pan aardappels nodig hebt en dan de helft) en doe die ik blokjes. Dus een slag kleiner dan voor gekookte aardappels. Bak de aardappels rauw ook even aan. Erbij doe je een flinke schep paprikapoeder en een flinke schpe bouillonpoeder en die bak je ook even mee. De hele zaak in een soeppan en gewoon even door laten bakken (niet zwart laten bakken hoor) en zodra alle boter/olie verdampt is gooi je er flink wat water op zodat alles onder water staat. Aan de kook brengen en erbij nog een stuk of 4 tomaten. En dan gewoon laten koken. Het water zal ong. verdampen, Het moet een dikke soep worden zoals snert.
Zuurkoolsalade is er erg lekker bij (en ook goedkoop). Daarvoor doe je een half pakje zuurkool en dat spoel je uit onder de kraan (goed laten uitlekken) Zodat het ergste zuur eruit is. Daarna even doorkneden met wat oliijfolie+peper. Serveren met rozijnen of manderijnepartjes.
groetjes albana
(die dit maakt als écht alles in huis op is, deze ingerdiënten heb ik altijd nog wel in huis...de cornedbeef kan je ook vervangen voor goulash-vlees of (runder)salami of worst of wat dan ook...)

Margriet*

Margriet*

08-11-2009 om 17:47

Boerenkool

en andijviestamppot, hutspot en hete bliksem zijn heel goedkoop.
Verder spinazie/pasta/boursin, ga naar de Liddl of de Aldi en neem de goedkoopste versies van alles. (ik vind persoonlijk goedkope spaghetti echt vies!).

groene specht

groene specht

08-11-2009 om 21:40

Vegetarisch onder 2,50 voor 4 personen

Stamp 1 kg aardappels + 1 pak ontdooide diepvriesspinazie (450 gr) en geef er een gekookt ei bij (1 p.p.).
Of verwarm 1 groot blik capucijners/bruine bonen/kikkererwten + 1 blik tomaten + 1 gebakken ui -gebakken, samen met 1 balk tahoe in blokjes, ketjap en sambal. Rasp een grote winterpeen als rauwkost.
Meng 450 gr (gekookte) diepvriesdoperwten met half pak (gekookte) bruine rijst en blikje mais. Strooi op het opgeschepte bord een handje pinda's p.p.
Koolstamppot met klein blik kidneybonen en geraspte kaas (100 gram).
Kook bruine rijst samen met bruine linzen, voeg blikje tomatenpuree toe en 400 gram gesneden spitskool of paksoy. Kruiden met kerrie en komijn.
De goedkoopste vleesvervangers: mais, blikbonen en kikkererwten in combinatie met bruine rijst of linzen. Ei. Tahoe en tempeh van de toko (beiden nog geen euro! en genoeg voor 4 personen). Pinda's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.