Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoedvraag: taaie rendang

Ik ga vanavond naar een feest waar je wat eten mee naar toe moet nemen. Ik heb gisteren rendang gemaakt. Het heeft 3,5 uur staan stoven op het fornuis, maar aan het eind was het vlees nog steeds wat taai. Ik ben gewend dat het uiteindelijk uit elkaar valt. Is hier nog wat aan te doen? Ik heb het gemaakt met riblappen van de Albert Heijn (weliswaar met 35% korting) komt het omdat het vlees dan te oud is?

Op zich kun je het vlees wel doorbijten, maar echt mals is het niet. Is hier nog wat aan te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog langer

inderdaad, en eventueel een schepje tomatenpuree er bij, dat naakt het vaak wat malser. Zorg er ook voor dat al het vlees goed in de vocht staat en deksel er goed op houden.
Succes!

Klein scheutje

azijn doet ook vaak wonderen of witte wijn

Iets zuurs

het is al door anderen gezegd: tomatenpuree, azijn, of citroen: iets zuurs maakt het malser. En eindeloos sudderen. En wat vet aan / in het vlees. Maar dat zul je nu niet meer kunnen veranderen...

Caroro

liat

liat

04-07-2009 om 06:17 Topicstarter

Gelukt!

Inderdaad wat azijn toegevoegd. Ik had de assem die in het recept stond niet toegevoegd, maar dat is natuurlijk zuur, toch een cruciaal element.

Ik had ook wat sodium bicarbonaat toegevoegd, had ik ergens op internet gelezen.

Gelukkig, iedereen vond het heel lekker. Heb nog een zwarte laag van mijn "Blackberry sponge pudding" afgeschraapt die ik in de oven had vergeten. Gelukkig had ook niemand dat door, ik vond het zelf te droog, maar gelukkig klaagde verder niemand.

liat

liat

04-07-2009 om 06:31 Topicstarter

Het had trouwens al een nacht in de koelkast gestaan

ik heb het de volgende dag gewoon nog een uurtje laten sudderen met die azijn.

Snelkookpan

Voor de volgende keer: in een snelkookpan is het veel sneller zacht.
Rundvlees blijft bij mij vaak 5 uur opstaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.