Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoedje; stoffen vlaggenlijn

Weet iemand waar je een stoffen vlaggenlijn kunt kopen? Niet bij 'bijzondere' of internetwinkels, maar 'gewoon' bij Blokker, Xenos, HEMA of zo soort winkel. (Van die winkels die je in de meeste middelgrote plaatsen wel hebt.)
Zoonlief is morgen jarig en ik zag net dat de papieren slingers alweer in de knoop zaten en die heb ik dus, ook alweer, per ongeluk kapot getrokken. Ben het zat en nu dus misschien maar aan de stoffen slingers. Heb alleen geen tijd meer om 'naar de grote stad' te gaan hiervoor.
Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar

mar

08-02-2011 om 08:33

Xenos

Vorige week heb ik er nog een bij Xenos gekocht. Ook Blokker heeft ze vaak.

Gewoon crepepapier kopen joh!

Koop gewoon een paar pakjes crepepapier in toffe kleuren (legergroen, met helgroen is dat niet wat? voor een jongen?) en daar knip je (opgerold en wel) een strook van van zo'n 15 cm. Die knip je overdwars in, ong. 2 c.m. aan beide zeiden. Daarna rol je 'm af. Tweede strook hetzelfde verhaal en dan ga je aan de ene kant van de kamer staan, zoon aan de andere en draaien maar. Klaar is je slinger.
Stukken steviger. En na gebruik gooi je 'm weg (of niet moet je zelf weten) en knip je de volgende keer weer een nieuwe. Ik schat dat je met 1 zo'n kleur crepepapier ong. 6 slingers kunt maken. 2 atroken doorelkaar dus 2 kleuren kopen.Na gebruik ook nog ideaal te gebruiken voor kinderknutselarij en sintkado's. Kost geen fluit.
groeten albana

Heli

ik heb er vorig jaar een paar gekocht bij Tuinland. Hoef je niet de 'grote stad', maar kan me voorstellen dat je het net te ver vindt.

En alvast een fijne dag morgen!

groetjes van Purk

heli

heli

08-02-2011 om 10:24 Topicstarter

Dank!

Ik ga even rondkijken hier en als het niet naar mijn zin is ( ) dan ga ik inderdaad maar aan de crepepapieren. Goed idee Albana!
Purk, hij is, net als vorig jaar, alweer ziek. Hopelijk dat hij morgen wel naar school kan om te trakteren en dit weekend zijn feestje kan vieren. (Hij is vandaag bankhangen bij de gastouder zodat ik nog wel wat voorbereidingen kan treffen. Ik zou vijftig cakejes gaan bakken voor het trakteren, maar daar waag ik me maar niet aan nu. Heb ik nog wat tijd over

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:50

Blokker

Bij Blokker lagen ze vorige week.

Puck

Puck

08-02-2011 om 11:37

Heli, ziek

Heli, is jouw zoontje ook altijd ziek als er iets spannends gaat gebeuren (vakantie, schoolreis, etc.) Ik ken dat namelijk van mezelf van vroeger, was altijd de dag ervoor ziek en ging met sinaaspril de "bijzondere" dag in en na een uur waren altijd alle klachten weg.
In ieder geval alvast een fijne verjaardag morgen.

slingers

slingers

08-02-2011 om 11:49

Bij de hema

Bij de Hema: van plastic (gaan jaren mee), en ook van stof (geen ervaring) te krijgen. Hopen dat ie snel weer beter is!

Henriette123

Henriette123

08-02-2011 om 12:04

Ah bruna

Van de week bij bruna en AH plastic slingers gezien.

heli

heli

08-02-2011 om 13:33 Topicstarter

Stad in geweest

en ik heb wel wat stoffen slingers gezien, maar niet naar mijn smaak. Delfts blauw (met tegelmotiefjes, brrr!) en vooral veel roze en rood. Nog maar even geen stoffen dus voor ons.
Wel drie pakken crepepapier gekocht en bij de HEMA inieminie-piraten-slingertjes. Verder kon ik van de gastouder nog wat papieren krijgen. Met wat serpentines en lekker veel ballonnen, moet dat goed komen.
Over dat ziek zijn; zoonlief is tot deze herfst eigenlijk altijd ziek in de wintermaanden. Hij was altijd meer ziek dan niet ziek. Dus ook niet zo gek dat hij altijd met zijn verjaardag ziek was.
Dit jaar gaat het voor het eerst redelijk goed. Voor het eerst in zijn leven (!!) geen onderhoudskuur antibiotica en toch nog maar twee keer een week thuis gebleven. Wel nog regelmatig pseudokroep en dat speelt hem ook nu weer parten. Slechte nachtrust, overdag ook veel gehoest en drukke dagen en wellicht ook de spanning voor zijn verjaardag. Dat laatste speelt misschien wel mee maar is denk ik niet de grootste boosdoener. Dat zullen meer de rondgaande virussen en een lage weerstand zijn.
Hopelijk gaat het vannacht en morgen beter. Dit weekend vieren we het familie en heeft hij zijn feestje; als hij dan maar weer helemaal fit is. Zou mooi zijn.

Nogmaals dank!

koentje

koentje

08-02-2011 om 13:36

Stoffen vlaggenlijnen

worden zelfgemaakt in dagcentra voor gehandicapten. Kun je ook kopen.

heli

heli

08-02-2011 om 21:07 Topicstarter

Het hangt

die crepepapieren slingers vind ik echt leuk! Dank Albana! Ik had een soort petrol en knaloranje crepepapier gekocht en de inieminie piratenslingers van de HEMA blijken bijna dezelfde kleuren te hebben. Kon ik in de verpakking niet zien, maar nu het zo hangt; het lijkt wel of het bij elkaar gezocht is. Leukleuk.
Cadeau is ingepakt. We zijn er bijna klaar voor. Er moet morgen nog een taart komen.
Nou ons mannetje nog een goede nachtrust en morgen beter zijn... Traktaties nog maar niet klaargemaakt, eerst maar es afwachten of dat er wel van komt.
Het is ook wel raar; ons mannetje wordt alweer zes. Onze oudste was nog geen twee weken zeven jaar toen hij overleed. Zijn zesde jaar is zijn laatste 'echte' jaar geweest. Zoonlief gaat dus dat jaar in...

Heli

de slingers hangen en hopelijk voelt je zoon zich morgen echt jarig. Wat een ingewikkelde dag voor jullie. Geniet ervan, gefeliciteerd met je zoon, maar toch ook even veel sterkte.

Knuffel van Purk, die nog even wat ballonnen ophangt voor je zoon van (nu bijna) zes!

Gefeliciteerd!

En een leuke dag gewenst! En dan hoop ik nog maar dat ie een beetje opgeknapt is vandaag!
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2011 om 09:03

Heli

Een dag met een lach en vast ook een traan....gefeliciteerd met je ventje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.