Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

25-11-2009 om 21:16

Spoed. wordt vloer optisch lichter of donkerder?

Probleem. De houten vloer die we uit hebben gezocht is niet leverbaar en dat 3 weken voor verhuizing! We moeten naar een alternatief, er zit niks anders op.
De optie de we nu krijgen is een tint donkerder. Zo ook de staal. Echter in de showroom lijkt ie weer lichter dan die ene plank. Anyway zou het kunnen dat de vloer als ie eenmaal ligt optisch een stuk lichter lijkt?

Ik vind het moeilijk want ik wil niet een echt donkere vloer. Het gaat om de K2 nu als optie (we hadden de alaska gewild) http://www.solidfloor.nl/stijlen/sfeervol/vintage/vintage3.aspx

We hebben een open keuken die donkerbruin is, aan tuinkant op het noorden. Dus de vloer komt door de hele kamer. Bruine meubels. Wordt het niet te donker/bruin allemaal met die donkerdere vloer?
Pff moeilijk!
Wie denkt mee?

(ander alternatief is de Tundra)

DANK!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-11-2009 om 21:47

Ja kan

Ik weet niet wat voor vloer je precies hebt maar wij hebben antraciet kleurig laminaat dat op natuursteen lijkt. Dat vond ik een vreselijke gok omdat ik ook dacht dat het erg donker zou worden maar in de praktijk valt het heel erg mee, zeker als er licht binnen valt. Wij hebben een donker kersenkleurige keuken en verder wat lichtere meubels en muren (lichtgeel) en bij ons lijkt het niet donker. Maar bruin bij bruin bij bruin weet ik niet of dat wel erg veel van jetzelfde wordt?

Ik zou zelf

dan eerder voor de Tundra kiezen. Die vind ik zelf het meeste lijken op de Alaska die je eigenlijk wilde.
Is deze vloer ook niet via een andere leverancier te krijgen? Solidfloor wordt vrij algemeen verkocht - ook wij hebben in ons nieuwbouwhuis een Solidfloor. Wij hebben 'm zelfs nog bewust in de white wax laten zetten om 'm nog ietsje lichter/grijzer te maken.

Ik zou zelf eerder gaan voor 1 van de vloeren die om deAlaska heen staan of zijn die ook niet leverbaar?
Smaak is echter persoonlijk; ik houd erg van licht en neutraal... Moeilijke beslissing zeg, en dat midden in de verhuisstress.

Ontzettend balen maar het komt vast helemaal goed! En ik zou zeggen; liever een weekje of 2 later verhuizen dan accoord gaan met zo'n (toch behoorlijk dure) vloer waar je niet echt blij mee bent....

groet en heel veel sterkte!
Mare

angel3

angel3

26-11-2009 om 19:19

Dank

we gaan voor de lichtere vloer. Elke keer als ik mijn oog op de stalen liet vallen vond ik de donkere toch niet mooi.
Die is inderdaad neutraler.

Mare het 'probleem'is dat we hem via via een groothandel kunnen krijgen en dus zo n beetje voor bijna de helft van de consumentenprijs. In die zin is een andere leverancier geen optie. Dit is een te mooie deal

2 weken later verhuizen is bijna geen optie aangezien we op 31 dec uit dit huurhuis moeten zijn...
De tundra is helemaal goed. We gaan gewoon voor deze. Klaar met de stress! ha ha

Dank!

Puck2

Puck2

26-11-2009 om 20:05

Succes angel

Als je zelf toch de donkere minder mooi vond dan heb je nu in ieder geval een weloverwogen keuze. Wij hebben toen ook de stalen van een lichtere en een donkere vloer een heel weekend in huis gehad en ik legde ze overal neer, bij het raam, in de keuken, onder de salontafel. Gewoon om te kijken welke iedere keer mooier was. Ook hier was het dus een weloverwogen keuze waar we nog steeds blij mee zijn. Succes met de hele verhuizing straks.

Chantelle

Chantelle

26-11-2009 om 23:18

Ik zou...

Ik zou even goed nadenken wat je nu écht wilt. Je wilt die en die vloer. Daar moet je nog 15 jaar tegen aan kijken. Die vloer kost een rib uit je lijf. Ga je dan voor een alternatief? Ik snap dat je je huurhuis uit moet. Maar ik zou toch liever voor de eerste keuze gaan en dan maar even twee weken geen parketvloer. Dat is 2 weken een beetje doorbijten ipv vijftien jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.