Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

margje van dijk

margje van dijk

02-06-2010 om 08:46

Spoed: waar haal ik wk-oranje parafernalia?

Vandaag promoveert een Chinese vriend van ons (in Nederland). Nadat we ons doodgepiekerd hadden over een geschikt cadeau kwamen we gisteren ineens op het knettergoede idee hem voetbalversierselen te geven, want hij is dol op voetbal (zoals ongeveer heel China, die zelfs 's nachts opblijven om voetbal te kunnen kijken, terwijl er niet eens een Chinees team is). Hij gaat altijd met zijn zoon kijken. Dus nu wil ik graag een paar "goede" WK-parafernalia gaan kopen (als extra bij het cadeau). Het liefst zou ik zo'n oranje pruik met vlechten, of met zo'n hollands mutsje erop kopen.

Maar waar haal ik dat in vredesnaam? Het is vandaag, dus ik moet het nu kopen. Ik kom in Utrecht (ik zou uit de trein kunnen stappen) en in Rotterdam. Iemand een idee waar ik dit soort dingen vandaan moet halen?

Ik ga eerst gewoon hier de feestwinkel proberen, misschien ben ik dan al snel geslaagd, maar voor het geval dat niet zo is: heel graag een tip!

Dank,
Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

02-06-2010 om 09:07

Overal

Jij krijgt vast geen reclamefolders in huis!
Dit soort spullen kun je kopen bij:
bouwmarkten
action
kruidvat
hema
v&d
bristol

En ga zo maar door.

margje van dijk

margje van dijk

02-06-2010 om 09:10

Maar ook die geweldige mutsen?

Ik krijg inderdaad geen reclamefolders in huis

Maar weet je toevallig ook specifiek waar je van die mutsen met vlechten kunt kopen, of zoiets? Ik zou het liefst iets willen kopen wat er zo weinig mogelijk als 'prul' uitziet, waar nog iets degelijks aan zit zeg maar.

Dank!
Margje

vlinder72

vlinder72

02-06-2010 om 09:43

Intertoys

Bij intertoys hebben ze "leuke" mutsen met belletjes.

margje van dijk

margje van dijk

02-06-2010 om 12:19

Geslaagd!

Ik ben zojuist heel goed geslaagd in de feestwinkel. Boerenmutsjes met kant en vlechten, dat werk.
Moet nu snel weg!
Dankdank,
Margje

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 11:34

Updateje

Het was een groot succes gisteren. We waren in een poepie-chique restaurant, volgens mij was het wel 100 euro per couvert (met heel veel bestek). Dus de ambiance was niet direct 'voetbal', en ik was even bang dat mijn stunt hier volledig zou misstaan, maar ik heb het er toch maar op gewaagd. Nadat onze Chinese vriend was toegesproken door promotor, co-promotor en begeleider en achtereenvolgens verschillende kunstwerken en pennen met universiteitsembleem had ontvangen, was ik aan de beurt. Ik haalde wat herinneringen op en roemde vervolgens de enorme betrokkenheid van de Chinezen bij de verrichtingen van voetbalteams die niet eens Chinees waren. Daarna durfde ik te stellen dat Nederland dit jaar toch wel een heel goed team heeft, wat ver zou kunnen komen. Tenslotte ging ik in op het hiaat: dat wij maar met 16 miljoen Nederlanders zijn, die weliswaar enorm hun best doen, maar die maar 'so much' kunnen opleveren aan team support. Zou het voldoende zijn? Dus ziehier de buitenkans. Als we nou eens onze Chinese vrienden zouden kunnen mobiliseren? Stel je toch voor dat we voor ons team de energie van miljoenen Chinese supporters zouden kunnen incalculeren, het land waar 'team spirit' zo'n beetje is uitgevonden? Eindelijk maken we dan kans op de finale, als we kunnen rekenen op de back-up-steun van China! En daarna heb ik om de beurt een stuk of 10 fantastische hoofddeksels uit mijn tas opgediept en een voor een gedemonstreerd, en er een naam aan gekoppeld van een Chinese afdelingsgenoot die dit volgens mij fantastisch zou staan.

Het was een groot succes, en Chinees (die een hoge pief is en inderdaad een afdeling runt) het nog letterlijk gaat nemen ook en ons straks foto's gaat sturen waarbij de hele club met Hollandse boerenmutsjes op voor de televisie zit. Stel je voor, als we dán nog niet winnen

Margje

Sancy

Sancy

03-06-2010 om 11:44

Margje

Een virtuele oranje kroon op je hoofd voor de beste oranje-marketingstunt in de (academische) wereld. Staat op de meeste oranje-parafenalia niet "made in china"?
De ranke chinezen kunnen vast de bavaria-jurk ook wel dragen.

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 12:00

Ja, sancy

Heb ik ook nog genoemd, dat wel als beste uitdrukking van onze onderlinge band gezien kan worden dat overal 'made in china' op staat. Mocht ook op veel hilariteit rekenen, die toevoeging.

De batavia-jurk? Heb ik hier iets gemist?
Ik heb wel het hawai-rokje met slingers gezien bij de blokker, het brul-shirt, en de beenwarmers. Allemaal toch maar laten liggen. Net als alle toeters en bellen, ik dacht: laat ik ze dat toch maar niet aandoen.

Margje

Sancy

Sancy

03-06-2010 om 12:27

Hihi, batavia, bavaria..

nee,geen batavia jurk. Ik vermoed dat de kanonspoorten niet op de juiste hoogte zouden zitten - of erger: juist wel.
De bavaria jurk dus:
http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/6766160/Ophef-over-oranje-jurk.ece

Suzanne

Suzanne

03-06-2010 om 12:35

Bavaria jurk

Haha ben al helemaal fan van de Bavaria-jurk, vooral na het zien van deze actie tijdens de oefenwedstrijd tegen Mexico. Hoe leidt je een man af van een voetbalwedstrijd? Zo dus:


http://www.youtube.com/watch?v=oxbp1iRVCxM
Overigens waren deze dames per bus naar het stadion vervoerd en daar speciaal voor deze actie bij elkaar gezet. Officieel sponsor Heineken was not amused.

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 13:26

Tjongejonge

Zo leer je nog 'ns wat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.