Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

06-01-2010 om 09:55

Spoed! hoe kom ik aan oude buitenlandse biljetten( voor grapkado)

Hoi,
Ik wil aanstaande zaterdag mijn neefje een geldkistje geven met geld. Maar dan ook vol met oude buitenlandse biljetten, en dan een euro-tientje ertussen, dan lijkt het heel wat! Maar hoe kom ik aan niet meer in gebruik zijnde biljetten? Ik heb zelf alleen nog wat Franse francs. Wie heeft tip of heeft nog een oud biljet liggen?
Dankjewel!
Karin

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-01-2010 om 10:03

Muntenhandelaar

in elke stad zit wel een munten/postzegelhandel die verkopen dit soort dingen ook.

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 10:31

Karin

Ik ben nu even niet thuis, maar ik zal vanmiddag even voor je kijken of ik nog wat heb liggen.

Tinus_p

Tinus_p

06-01-2010 om 11:54

Simpeler

Plaatjes van wat oude voorbeelden opscharrelen (wikipedia wellicht??) en de kleurenprinter aanzetten.

Mirage

Mirage

06-01-2010 om 12:04

Omruilen?

Er zijn toch nog wel niet-EU landen met bankbiljetten die weinig waarde hebben. De voor 1 euro krijg je 43 roebel.
Ik weet alleen niet hoeveel je kwijt bent aan omwissel kosten.

Jammer.

We hebben net een paar weken terug een aardige stapel oud geld opgeruimd..teruggewisseld, maar ook deels weggemikt. Allerlei obscure biljetten die zo assorti waren dat omwisselen meer kostte dan wat het waard was. En met bijna geen kans dat we ooit weer in zo'n land zouden komen (obscure zakenreisjes van 15 jaar terug en zo)

Nou ja, niks aan te doen! Misschien toch maar printen (of monopolygeld gebruiken!)

Ingrid

Ulla

Ulla

06-01-2010 om 19:34

Speelgoedgeld

In de speelgoed zijn eurobiljetten te koop. Een hele stapel voor een paar euro.
In de feestwinkel hier in de stad hebben ze ook nep dollars te koop, ook weer voor een paar euro.

Zo heb je voor relatief weinig geld een stapel biljetten waar ook weer mee gespeeld kan worden (mijn puberzoon haalt nog regelmatig grapjes uit met zijn nep euro biljetten!).

Karin

Karin

07-01-2010 om 17:50

Liever 'echte' biljetten ivm puberleeftijd

Hoi, ja dank voor het reageren. Printen kan ook, maar het allerleukst zijn natuurlijk échte biljetten, mede omdat het een puber van 12 betreft, dan is monopolygeld of geprint een stuk minder leuk! Dus Puck, ik houd me aanbevolen als je er nog ééntje of meer vind! Hartstikke bedankt alvast!
groetjes

Karin

Puck (voorheen Puck2)

Puck (voorheen Puck2)

08-01-2010 om 15:24

Karin

Oeps, helemaal vergeten te reageren Karin. Sorry. Ik heb even gekeken, maar kon zo 1-2-3 niets waardeloos vinden (wel engelse ponden en amerikaanse dollars). Ik denk dat die met de laatste "restyling" van de woonkamer ergens verdwenen zijn.

Maxime.M

Maxime.M

08-01-2010 om 18:19

Printen

Hoi,

Ik wilde onlangs biljetten inscannen en printen voor een sinterklaassurprise maar mijn printer wilde ze niet printen hoor. Ik kreeg een of ander pop-up scherm met een berichtje dat de printer geen biljetten print ivm fraude. Ik verbaasde me enorm en vond het wel heel knap van mijn printer dat hij biljetten herkende !
Ik heb het trouwens wel opgelost door ze via word of photoshop (weet het niet meer) toch nog af te drukken met 2 stuks in een document. (alsof de pinter dan niet ziet dat het biljetten zijn, ik weet het niet

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.