Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

30-09-2009 om 15:34

Spoed: afdelingsuitje amsterdam

Met spoed tips gevraagd:

We gaan morgen met de afdeling (5 personen van 30 tot 45, mannen en vrouwen) 's middags en 's avonds naar Amsterdam. Onze eerdere plannen voor het uitje zijn helemaal in het water gevallen. Wat we zelf bedacht hadden (Paleis op de Dam en Stedelijk Museum) blijken ook niet mogelijk.

Wie heeft leuke ideeen om te doen? (Hoeft niet per se museum als je andere leuke dingen weet). Restaurantjes voor lunch en avondeten ook welkom, maar m.n. iets voor het middagprogramma. We gaan met de trein naar CS dus het moet te belopen zijn of met de tram bereikbaar.

Alvast bedankt voor alle tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

30-09-2009 om 15:50

Grappig

Ik heb morgen ook het jaarlijkse teamuitje. Wij gaan iets buiten doen in de omgeving van Amsterdam. 's avonds wel in Amsterdam eten. Een paar jaar geleden zijn we in Amsterdam naar het Scheepvaartmuseum geweest en hebben daarna een rondvaart gemaakt.

Lynna

Lynna

30-09-2009 om 16:09

Bakkertjeswinkel en artis

Mijn collega's van een andere afdeling zijn vorige week met zijn vijven ook naar A'dam geweest. Eerst gelunched in het Bakkerswinkeltje, daarna rondleiding achter de schermen in Artis. Weet niet of dat op deze termijn nog realiseerbaar is....

Tja

Scheepvaartmuseum is ook dicht.

Nemo misschien? Lunch in de nieuwe bibliotheek (prachtig uitzicht over de stad) - in elk geval goed te belopen.

Of (kom ik voor de zoveelste keer) naar de Zeedijk, ook goed te doen vanaf het station, en dan lunchen bij zo'n goedkope Chinees. Of bij Nam Tin (dim sum), die zit wat verder weg.

Grote museumhit nu: de Hermitage. Vlakbij metrohalte Waterlooplein, maar er schijnen soms lange rijen te staan. Ze hebben ook een museumrestaurant.

Ook een aardig museum, en centraal (en vlakbij Nam Tin ) het Rembrandhuis.
O en trouwens, nu we het toch over musea hebben: Ons'Lieve Heer op Solder (schuilkerk + museum) zit bij de Zeedijk, dus da's ook goed te doen.

En een rondvaart door de grachten is weliswaar oubollig, maar eigenlijk best wel leuk.

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

30-09-2009 om 18:17

Nam tin

Dat zou ik dus echt doen, dat is zo'n aanrader! Lekker dimsummen, niet duur, heel lekker en weer eens totaal anders dan een broodje (hoewel de Bakkerswinkel ook niet te versmaden is). Probeer in elk geval de kleefrijst in lotusblad . Nam Tin zit op de Jodenbreestraat vlakbij het Waterlooplein (ook leuk) en net wat Temet zegt, bijna tegenover het Rembrandthuis. En trouwens, de Zeedijk, de Waag, de Munt en eigenlijk de hele binnenste binnenstad liggen ook om de hoek.
Veel plezier!
Groetjes
Massi

Majda

Majda

30-09-2009 om 20:23

Twee ideeën

Wat dacht je van een architectuurwandeling in het Oostelijk Havengebied? Of een rondvaart daar?

Verder vind ik Foam (fotografiemuseum) een absolute aanrader.

Mokummer

Mokummer

30-09-2009 om 21:41

Tips

Artis, Waterlooplein, de 9 straatjes, Hermitage, Filmmuseum, Fietstocht, Waterfietstocht, Nemo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.