Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

18-06-2009 om 21:06

Spinazie salade

Wie weet er een recept met rauwe spinazie als basis?...en wil deze delen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schot voor de boeg

Ik zou er stukjes milde gorgonzola en licht geroosterde walnoten door doen. Wat olijfolie en versgemalen peper erover, zou genoeg moeten zijn denk ik.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 21:37

Feta

Ik kies voor feta en dunne reepjes rode ui. Gewoon met olie en citroensap erover, en flink peper. Evt. knoflookcroutons.

Annie Tsung

Annie Tsung

19-06-2009 om 01:53

Aardbeien en geitenkaas

In een slaschaal:
3 flinke eetlepels olijfolie
1 eetlepel frambozenazijn
2 eetlepels honing

Goed mengen met een garde tot je een soort sausje krijgt.
Als het te dun is wat meer honing erin doen.

Spinazie in de slaschaal doen ,samen met aarbeien, verkruimelde geitenkaas, pijnboompitjes.
De aarbeien bestrooi ik eerst royaal met versgemalen zwarte peper.Klinkt misschien gek ,maar is heel erg lekker.

En verder van alles wat je lekker vind.Soms doe ik er ook stukken sinaasappel in ofzo.

Als alles in de schaal zit even goed husselen en mengen en klaar!
Annie

Mamvantwee

Mamvantwee

19-06-2009 om 08:52

Deze: absolute topper

Vind ik zelf, en alle gasten die het voorgeschoteld hebben gekregen.

Nodig:
Spinazie, hoeveelheid naar smaak
twee sinaasappels
2 bolletjes (!) knoflook
olijfolie
pijnboompitjes of gehakte hazelnoten
peper en zout

Pel de bolletjes knoflook, en maak de teentjes los, maar laat deze teentjes wel in hun witte vliesje zitten. Doe alle knoflookteentjes met een flinke laag olie in een bakje, en zet dit bakje in de oven (200 graden). Laat de knoflook zacht worden: het is klaar als de teentjes ingedrukt kunnen worden en dus vanbinnen zacht zijn geworden.

Schil de sinaasappels heel dik, zodat de witte velletjes eraf zijn. Doe dit boven een bakje, vang het sap op. Snijd de partjes tussen de vliesjes uit. Meng de partjes met de spinazie.

Rooster de pijnboompitten of hazelnoten licht in een droge koekenpan. Laat afkoelen, meng door de spinazie.
Meng de (uitgelekte) knoflookteentjes erdoor.

Maak een dressing van het opgevangen sinaasappelsap, wat olie, zout en peper. Meng dit door de spinazie.

En echt waar: die knoflookteentjes moet je uitzuigen, die zijn zoet geworden en niet meer sterk van smaak/geur. Echt heerlijk!

eet smakelijk!

angel3

angel3

19-06-2009 om 09:09

Met peer!

Sappige verse peren, walnoten, verse spinazie, blauwe kaas en olijfolie, peper zout. Mjummie! altijd een hit hier

reina

reina

19-06-2009 om 09:36

Mamvan2

Dat klinkt heerlijk, ik zocht nog een 2e voorgerecht voor een etentje volgende week, dit wordt 'm!

Ha!

Lekker. Nu de rucola het in de tuin zo goed doet, kan ik dit soort recepten ook wel gebruiken, want volgens mij is de spinazie inwisselbaar voor rucola (niet qua smaak, maar wel qua inhoud van de salade).
Ook lekker trouwens met zongedroogde tomaten in stukjes, geroosterde pinboompitten en een dressing van olijfolie, thym, balsamicoazijn. Als het niet-vega mag dan is het ook lekker om van te voren een paar plakjes goede rauwe ham of (scharzwalder)schincken in een droge koekepan te ondoen van vet. Even laten liggen verpakt in aluminiumfolie en op het laatst over de salade te verkruimelen.
Of natuurlijk van een stukje parmezaanse kaas wat krullen af te schaven en erover te mikken. Mmmjamm.

koentje

koentje

19-06-2009 om 11:14

Hmmm

bedankt voor de heerlijke recepten, hier klan ik voorlopig mee vooruit!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-06-2009 om 11:44

Spinazie met halfgedroogde tomaatjes, geitenkaas met honing, rode uienringen en geroosterde pecannoten. Dressing van azijn/olijfolie/honing/mosterd/knoflook.

Mmm de andere recepten klinken ook heerlijk, snel eens spinaziesalade maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.