Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

els

els

15-03-2009 om 19:59

Spijkerbroek een maatje kleiner

hoi

ik ben 2 maanden aan het lijnen en in die tijd 8,5 kilo afgevallen. Nog 2,5 kilo te gaan dan zit ik op mijn streefgewicht!

Ik heb afgelopen december twee hele fijne Esprit-spijkerbroeken gekocht en die zitten nu helaas veel te ruim. Ik moet met een riem de broeken aansnoeren, wat met een trui nog wel kan maar straks met shirtjes geen gezicht meer is.

Nu heb ik twee keuzes: de eerste is nieuwe broeken kopen en deze laten liggen tot ik weer meer weeg (hopelijk pas over 20 jaar).

helaas zit ik financieel wat beperkt, en ga ik liever voor zelfbedachte optie 2: ze laten krimpen in de wasdroger. Maar werkt dit wel? de lengte kan ook korter worden, ze zijn relatief lang. Heeft iemand wel eens de spijkerbroeken in de droger gegooid, en heeft dat effect? heeft iemand nog andere tips, of moet ik toch maar naar de winkel?

els

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

15-03-2009 om 20:04

Droger helpt niks

Ik heb zelf veel Esprit spijkerbroeken en die dingen gooi ik standaard in droger. Die krimpen echt niet hoor. Als je handig bent, die dingen aan de zij naden aan de buitenkant losmaken en daar vernauwen. Maarja...dan moet je wel een sterke naald en draad hebben, want spijkerspul is natuurlijk niet zo soepel.

En misschien kun je op MP je broek te ruil aanbieden. Misschien is er wel iemand dikker worden en kunnen jullie ruilen ofzo...

Inge M

Inge M

15-03-2009 om 20:31

Droger: alleen korter

Spijkerbroeken krimpen meestal alleen in de lengte. Maar aangezien de broeken toch wel korter mogen, zou ik het zeker proberen.
Je kunt ze behalve verkopen ook laten innemen. De prijs daarvan valt soms erg mee.

MaximeM

MaximeM

15-03-2009 om 20:33

Extra heet wassen?

Hoi,

Ik doe ook altijd mijn spijkerbroeken in de droger maar daar krimpen ze niet van. Wel zitten ze in het begin wat strakker maar na een dag dragen niet meer. Maar misschien lukt het door de spijkerbroek op zijn heetst te wassen?

Maxime

Laten innemen

kost hier tien euro per broek. Zit die daarna weer prima.

groetjes van Purk

Misschien

Kan je het even vragen in de winkel waar je ze hebt gekocht. Misschien hebben ze zelf een naaister in dienst en kost het je niet veel. Je hebt de broeken tenslotte nog niet zo lang.
Je hoeft niet te zeggen dat je bent afgevallen. Gewoon dat ze te wijd zitten...(slecht ben ik hè?)

Goed hé!

zoveel afvallen knap hoor!
ik zou ook iemand vragen om ze in te nemen(niet dat ik ooit zoveel af zou vallen lukt me gewoon niet)
Misschien ken je wel iemand die dat heel netjes kan en het voor een bos bloemen voor je wil doen.

Brigitte

Brigitte

16-03-2009 om 10:07

Goed van je!

Knap dat je zoveel bent afgevallen. Ga zo door zou ik zeggen.
De broeken zou ik in laten nemen, en zeker niet laten liggen. Kost je waarschijnlijk een paar tientjes.
Ik ben een paar jaar geleden ook veel afgevallen en heb echt alles weggegooid. Weg met die te grote kleren! Ik was nl. bang dat ik dan te gemakkelijk weer terug zou vallen, je hebt dan tenslotte altijd wel een broek die je past.

Veel succes met de laatste kilootjes

Brigitte

els

els

16-03-2009 om 20:55

Zoeken

hoi

Bedankt ik ben er ook erg blij mee, die 10 kilo is er heel langzamerhand na de bevallingen bij gekomen, en het werd tijd dat het er af ging.

ik zal eens hier in het dorp gaan rondkijken of er een vermaak-service oid is. Als ik er zelf aan ga beginnen kan ik de broeken net zo goed meteen weggooien, en ik ken niemand die zo handig is. Ik zit nog te twijfelen of ik ze gewoon voor de winter hou, met een lekkere trui oid er op kan het nog best. En dan eens een toch in de hete was en daarna droger gooien, kijken wat er gebeurd.

Brigitte het liefst zou ik ook alle kleren weggooien die nu zo slobberig zitten en een hele mooie nieuwe garderobe kopen bij dat leuke boetiekje in het centrum. Dat gaat ook zeker gebeuren als ik 'ns een leuke prijs in de loterij win

Groetjes
Els

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.