Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessica O

Jessica O

06-06-2010 om 09:34

Spelletjes tips gezocht

De boeken voor de vakantie zijn al uitgezocht, ook voor zoonlief (met dank aan dit forum). Maar eigenlijk wil ik ook nog wel 1 of 2 nieuwe spelletjes kopen. Liefst een reiseditie van iets. Maar wie weet wat leuks?
Wat spelen we vaak?
knibbel knabbel knuisje, doolhof, drakenwraak, stratego, dammen, onderuit, memory, kwartet.
reisvarianten van valkuil en dokterbibber zijn al aan wezig.

Zoonlief is bijna 7.

Jessica

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jakkiebak

Een groot succes is hier altijd voor jong en oud Jakkiebak Kippenkak; een spel waarbij je de staartveren van de kippen van je medespelers probeert te stelen door alle plaatjes in de juiste volgorde om te draaien. Doordat het principe op memory gebaseerd is, wint de jongste van het gezin hier altijd. De doos is groot, wij hebben het in een zakje gedaan; 30 schijfjes en 4 kipjes van hout met staartveren. O ja, het is van 999-games (makers van Kolonisten) en is bij de spellen-speciaalzaak te koop, of via internet. Ik zie trouwens net dat het hoge waarderingen krijgt.

Dorry

maan.

maan.

06-06-2010 om 11:01

Triomino?

Hier vinden ze triomino erg leuk, onze variant zit in een handig niet te grote doos dus gaat altijd mee de koffer in.

Verder een simpel spelletje als 'pesten', nog leuker nu we een 'cars' kaartspel hebben.

Hermiena

Hermiena

06-06-2010 om 11:46

Onze vakantie-spelletjeskoffer

Het vakantiepakket hier bestaat uit: UNO (favoriet), 4-op-een-rij, valkuil, mikado, onderuit, carcasonne (errug leuk), kolonisten (zoon (7) vindt het geweldig), yahtzee, rummikub, monopoly (windgevoelig). Dit past allemaal in zo'n klein peuterkoffertje en komt alleen te voorschijn tijdens de vakantie. Zo blijft het allemaal leuk.

Mover

Mover

06-06-2010 om 12:12

Onze spelletjes

Set; Davinci code; 6 dobbelstenen voor spelletje "enen en vijven" en natuurlijk yathzee. Ook 2 spellen kaarten. Ik heb wat varianten van patience opgeschreven, zodat we meer kunnen spelen dan alleen pesten, jokeren, hartenjagen, 21-en, klaverjassen, etc.
Veel speelplezier!

Jesse_1

Jesse_1

06-06-2010 om 13:33

Skip bo

Ook lekker compact om mee te nemen!
Jesse

Hallie gallie en sequence

Dit vinden ze bij ons leuk om te doen. Uno is ook favoriet.

Jessica O

Jessica O

07-06-2010 om 14:09

Thanx

bedankt voor alle reacties!!! Heb veel (voor mij) onbekende spelletjes voorbij zien komen. Binnenkort maar een keer naar de spellenwinkel toe.

Jessica

Nog eentje: kiekeboe

Een kaartspelletje, leuke variant op Memory. Volgens mijn eigen spellenwinkel momenteel erg populair. En inderdaad: mijn zoon van 6 vind het geweldig!Klein doosje dus makkelijk mee te nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.