Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tops

Tops

22-10-2010 om 19:45

Spel: de val van rome

Bij het Kruidvat zag ik het spel "De val van Rome" voor weinig liggen. Ziet er erg mooi uit. Maar wij hebben het bordspel van de Kolonisten van Catan al. Is de Val van Rome een heel ander spel? Wie kent het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

23-10-2010 om 14:55

Ken het een beetje.

De overeenkomst is dat er bij allebei 'Catan' op staat en je bij allebei landschappen hebt waar je grondstoffen krijgt. Voor de rest is het een heel ander spel dan Kolonisten van Catan.
Ben je dus op zoek naar een spel dat erg lijkt op Kolonisten van Catan, kun je beter een uitbreiding (Zeevaarders ofzo) kopen, of Kolonisten van Amerika/ de Lage Landen o.i.d. De Val van Rome is een heel ander spel.

Ik heb het spel 1x gespeeld bij het Spellenspektakel. Ik heb het ook thuis in de kast liggen, maar hier thuis is het nog niet gespeeld. (Spelen sowieso nog maar heel weinig spelletjes.)

Annet

Annet

23-10-2010 om 20:40

Deze hebben wij niet maar wel een andere

Wij hebben de versie: De lage landen. Ik heb begrepen dat dat (net zoals de val van rome) een ander spel is dan de Kolonisten, er wel deels op lijkt, en ook wat eenvoudiger is (er is minder mogelijk).
Wij hebben nu alleen de Lage landen versie. Ik heb ook de spellensites afgezocht om te kijken of ik de Val van Rome zou kopen. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we nu het 'echte' spel gaan proberen, namelijk het basisspel Kolonisten van Catan.
In jouw geval kan ik me voorstellen dat de Val van Rome een leuk alternatief is.
Leuk prijsje, bij het Kruidvat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.