Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lies

lies

07-11-2009 om 08:56

Spel

hoi
ik zit te twijfelen welk spel ik zal kopen voor sinterklaas. ik heb twee dochters, van 5 en van 7,5 jaar.
Mikado (met stokjes, vallen knikkers naar beneden)
Vallende aapjes
Jenga
Cluedo junior

wat is bij jullie een succes? welke raden jullie aan?

Groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi

wij hebben, mikado met de vallende knikkers gehad en bij ons vonden ze er niks aan,
wat ze bij ons leuk vonden was, de betoverende doolhoof,
galgje,cluedo hebben we alleen voor volwassenen en dat doen ze hier al vanaf een jaar of 10 is wel erg leuk.
monopolyeditie van disney.
krulleke

maan.

maan.

07-11-2009 om 10:25

Tja..

Ik zat ook te denken aan een monopolyversie.. of misschien (ik weet niet welke groep ze zitten) scrabble-junior, was hier een succes.

Het spel met de knikkers hebben wij hier een variant van, is erg lollig maar voor korte duur.

Doolhof, hierboven genoemd, is misschien nog wat moeilijk voor de jongste maar later op termijn een gouden greep.

Succes.

Lies

Lies

07-11-2009 om 15:25

Hmm

hoi

monopoly junior hebben we al en dat vind ik werkelijk waar niets aan. jongste is dol op spelletjes maar vind het (gelukkig) ook niet bijzonder.

we hebben ook het doolhof, en spelen we met de kaartjes open. we helpen elkaar, en ik vind dat een erg leuk spel!

ik zoek dus eigenlijk een spel wat de meiden leuk vinden maar wij zelf ook. ik had ook het little pet shop spel gezien en dat lijkt me zelf bijvoorbeeld helemaal niet leuk. meiden zullen het wel leuk vinden omdat het lps is, maar ja voor hoe lang dan he?

Groetjes
Lies

lies

lies

07-11-2009 om 17:38

Leuk

waarom vind ik een spel zoals monopoly niet leuk tsja dat is uiteraard persoonlijk maar ook moeilijk uit te leggen...

ik denk dat het komt doordat je er totaal niet bij hoeft na te denken, er zit geen strategie of wat dan ook achter. het is simpelweg een kwestie van de dobbelsteen gooien en dan kijken of je moet betalen, een huisje krijgt of een kaartje moet trekken. er zit niet veel meer in eigenlijk. en na drie rondjes heb ik het dan wel weer gehad.

groetjes
Lies

Vier op een rij

is ook leuk en als jullie veel spelletjes spelen, kunnen ze zoiets toch sneller en wat ze hier ook leuk vinden is, ik kan niet zo snel op de naam komen, maar dan heb je bijv twee kleuren pionnenen die moet je zo snel mogelijk binnenbrengen en dan mag je elkaar de pionnen slaan.
krulleke

Stratego junior

Ik heb Stratego Junior en speel dat met zoon van 6. Net als jij (Lies) heb ik een hekel aan spelletjs waarbij alleen het geluk een rol speelt, heb ik totaal geen geduld voor. Het interessert me dan ook niet of ik win of niet, ik doe het alleen uit plichtsgevoel
Stratego Junior vind ik wel leuk, je moet echt al een strategietje bedenken (hoe bescherm ik mijn vlag), en ook hoe je stappen zet in het spel (val je aan, of probeer je juist ongeschonden de overkant te bereiken).

Tia

Tia

08-11-2009 om 12:34

Betoverde doolhof; leuk!

Onze jongste van net 7 speelt al 2 jaar betoverde doolhof mee. In het begin met een paar kaartjes en zonder terugkeren naar de startplaats. Inmiddels spelen we het zoals het hoort.
Het is een leuk spel, laatst hebben we tijdens een weekendje weg ook een keer met alleen volwassenen gespeeld. Was ook leuk.

Monopoly junior wordt hier graag gespeeld. Stratego junior en senior, en ganzenbord.
We willen nu ook de gewone monopoly versie kopen en de kinderen vragen om Cluedo.

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.