Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

adielle van der steen

adielle van der steen

09-09-2009 om 10:43

Speelkamer inrichten

wij willen binnenkort van de garage een speelkamer maken voor onze 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Dit omdat hun broertje van 1 jaar op ontdekkingsreis gaat.

Hebben laatst zo'n 'verbouwing' gedaan en heb je nog handigheidjes, tips enz. Misschien mooie foto's voor indeling enzo.

Ik weet namelijk niet goed hoe ik moet beginnen.

alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama 78

mama 78

09-09-2009 om 11:00

Ikea?

Ik heb op zich geen tips of handigheidjes, maar wat ik van anderen heb gezien is dat ze heel veel bij Ikea vandaan haalden. Maar misschien ben je daar al geweestZulke leuke dingen: van die hangmatten...
Succes ermee, en wat een leuk idee!

Adielle,

ik las ergens anders dat je nieuw bent op het forum. Misschien heb je de spelregels nog niet helemaal goed doorgelezen, maar het is hier de gewoonte dat je een berichtje maar in 1 rubriek plaatst, en niet oop meerdere plekken tegelijk! Anders wordt de discussie nl ook nogal rommelig en verspipperd.

Forumbeheer zal een van je berichtjes wsch wel verwijderen.

overigens: Welkom!

Ingrid

mirreke

mirreke

09-09-2009 om 11:49

Nog een tip!

Dit soort onderwerpen (andere inrichting, tips, foto's enz.) worden meestal in de rubriek Het nieuwe Huishouden geplaatst. Daarmee krijg je ook direct de juiste doelgroep te pakken.
Je zult ongetwijfeld meer reacties gaan krijgen.
Van mijn kant: wij hebben een soortgelijke ruimte, maar dan een centrale hal tussen de kamers van onze vier kinderen in. Dat is een vrij grote ruimte waar we de computers hebben staan. Verder ligt er een grote fatboy en een lekker kleed. We hebben er een grote boekenkast en de spelletjes/knutselkast staan.
Omdat het een soort hal betreft waar zes deuren op uit komen en de trap, waren we behoorlijk beperkt wat inrichtingsmogelijkheden betreft. We hebben langs twee muren aanrechtbladen van inderdaad IKEA geplaatst. Op een daarvan staan twee computerschermen, met daartussen nog plek over. De andere is leeg. Aan deze tafels kunnen de kinderen tekenen, knutselen, spelletjes doen enz.
Oh onze kinderen zijn 5, 8, bijna 11 en bijna 13. Omdat ze ook op hun eigen kamers kunnen spelen en leven hebben ze nu erg veel ruimte om hun ding te doen.

Verschilt per kind

hoi

ik denk dat het afhankelijk is van je kind. Mijn 2 dochters (5 en 7) kleuren het liefste de hele dag. Daarnaast spelen ze met barbies en playmobil. Ik heb in de speelkamer daarom vooral veel kleur/knutsel/tekenruimte gemaakt. Bij de Ikea een grote tafel (uitgeklapte Norden) gehaald, in het midden van de kamer gezet met korte kant tegen de muur, en er op een paar potten met stiften, potloden etc. In een grote kast die dicht kan (zodat je de zooi niet ziet) ligt papier, lijm, knutselspullen.

daarnaast heb ik de Trofast kasten gebruikt als opzetmogelijkheid voor oa playmobil. De platte kasten, waar je drie grote speelgoedbakken in kan schuiven, hebben een mooie speelhoogte en tegelijkertijd kun je in de bakken meteen al het playmobil etc kwijt. Ideaal. Daarboven nog een paar Lack planken om nog meer spulletjes op te zetten.

Verder afwerken een lekkere grote zitzak, kastje met boeken etc... superleuk!

Ik kan me voorstellen dat je met kinderen die weinig met kleuren/knutselen hebben, een hele andere kamer maakt. Dan geen grote tafel maar meer gericht op het speelgoed waar zij het liefste mee spelen.

Groetjes
Gruffalo

En verschilt per leeftijd

Hadden we idd eerst een knutselkast, nu liggen er in de kast gezelschapspelletjes, wat klein speelgoed en aan de andere kant van de schuifdeur een tv+playstation. Driezitsbank met veel losse kussens, vloerbedekking, voetbaltafel, stepapparaat en roeiapparaat. Zonen zijn 13, 11,9.

Overigens wordt het weer nodig tijd om die kast eens uit te mesten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.