Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spaghettisaus op shirt

Nu ik toch bezig ben met nieuwe discussies starten: ik heb een erg leuk, helderblauw shirt, waar ik helaas een flinke klodder spaghettisaus op heb gemorst, precies op mijn rechtertiet. Geen gezicht dus. Ik heb ossengal gebruikt, biotex en vanish en het uiteindelijk zelfs op 60% in de wasmachine gewassen. Maar mijn rechterborst blijft bevlekt. Heeft iemand nog de ultieme tip om de vlek weg te krijgen of moet ik afscheid nemen van mijn shirt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zon

Gewoon wassen en dan nat in de zon hangen en de tomatensausvlek verdwijnt, althans, bij verse vlekken werkt het in ieder geval. Ook bij sommige andere vlekken zoals bepaalde soorten fruit helpt hangen in de zon

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 09:30 Topicstarter

Niet meer vers

De vlek is inmiddels niet meer vers, na al die behandelingen van mij. Maar ik ga het toch proberen, dank je wel.

Stoepkrijt

Wat in zo'n geval soms nog werkt, is het shirt kletsnat in de zon hangen en wachten tot het helemaal droog is. Soms heb je dan geluk en is de vlek toch weg.

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 11:14 Topicstarter

Okee

groene zeep en dan kletsnat in de zon. Check!

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 12:02 Topicstarter

Ja maar

Gaan de kleuren er dan niet helemaal aan?

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 12:29 Topicstarter

Dat bedoel ik natuurlijk ook. Anders heb ik een rare zeepvlek met daarin een rode vlek op mijn tiet.

Stoepkrijt

Dat klinkt wel spannend

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 18:03 Topicstarter

Ik doe maar even gewoon

Haha, ik heb hier de laatste tijd al zoveel ophef veroorzaakt door mijn kind van school te halen dat ik maar even gewoon doe. Niet rondlopen met spannende vlekken dus...

Marlou H.

Marlou H.

12-05-2009 om 20:24

Afwasmiddel

Hier gaat afwasmiddel op alle etensvlekken. Laten intrekken (ik laat het soms wel een paar dagen liggen afhankelijk van wanneer ik een geschikt wasje draai) en weg vlek. Oude vlekken weet ik eigenlijk niet.

Succes met het shirt met of zonder vlek.

Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.