Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

27-02-2009 om 09:25

Sorteren van kleren

Hallo allemaal,

De opruimwoede heeft ineens toegeslagen bij mij en ik wil heel veel dingen wegdoen, opruimen, sorteren, etc.
Ik wil beginnen met de kleren van mijn zoon die hem te klein zijn. Ik heb nog alle maten van de kleinste tot en met 110, maar van sommige maten heb ik maar heel weinig. Alles ligt nu in mijn kast (!) of in zijn kast, of in tasjes in het berghok.
Heb gisteren bij Ikea vier enorme bakken gekocht, maar wat is nou een handig systeem? Ik wil de kleinste maten eerst kunnen pakken en precies weten wat ik in elke maat heb!

Wie heeft een methode?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snap iets niet

Heb je of verwacht je nog een jonger kind? Zo nee, waarom zou je dan te kleine kinderkleren bewaren? Alles wat niet meer past in een vuilniszak en naar een kennis/de kringloop/gratisaftehalen.nl lijkt me?

Kleren die ik hier bewaar heb ik gesorteerd op soort: truien, t-shirts lange mouw, korte mouw, zomerbroeken, winterbroeken, ondergoed+ sokken. E.e.a. in plastic zakken met een stickertje erop en dan in dozen (kan je meer soorten kleren gesorteerd in éen doos proppen) of grote plastic tassen (die "turkentassen", sorry, ik weet geen andere term ervoor)

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

27-02-2009 om 09:59

Zoiets?

Bak 1: maat 50/56 t/m 68, maar dan 68 onderop leggen en zo opstapelen naar maat 50/56. En bak 2 doe je hetzelfde met 74 t/m 98 ofzo. Zo pak je de kleinste maat eerst lijkt mij.
En je kan er een vel papier of een soort van folie tussen iedere maat leggen, en een sticker op de doos plakken.
Succes met je opruimwoede

liora

liora

27-02-2009 om 15:10

Temet

Inderdaad!

Jolijt

Jolijt

27-02-2009 om 16:26

Ik doe het zo

Grote dingen die je plots gaat zoeken: buitenspeel- of reserve jassen, spijkerbroeken, bodywarmers, skipakken, regencapes etc gaan in een grote tas. Verdere kleding gaat op "gedragen in seizoen X" op maat in kratten. (dus niet op 98/110, maar op maat zoals ze het aankonden, bv t-shirt maat 104 gedragen onder trui maat 128 gaat bij elkaar).
maten duidelijk aangeven op de krat. Bij wisselen van de seizoenen kijk ik de kratten na die in aanmerking komen op wat ik nog kan gebruiken (jongen/meisje, kleur, postuur).
Met de heel kleine maatjes leg ik er drie in de kast anders ben je erdoor voor er een seizoen is geweest.
Winterspullen dus alle sjaals, wanten, handschoenen gaan in 1 tas. Alle regenjacks en capes en laarzen gaan in 1 krat. Zwemspullen idem... is er iemand uit een maat, of komt er iemand spelen dan zit er altijd wel een overbrugging in tot ik iets nieuws kan halen indien nodig.

Al met al is het een heel geregel en je moet echt altijd eerst checken wat er nog is om niets dubbel te kopen.
Hier sluit nu niemand meer onder aan... ik weet niet hoe ik het heb met de ruimte (van de grotere maten wordt veel meer versleten...)

Simpel

koop alvast een kledingkast voor de baby, kan je alles er al in hangen. IK ben dus op zoek via marktplaats naar een kleiner antiek houten kledingkastje.

mirreke

mirreke

02-03-2009 om 10:01

Doorzichtige kratten (hema)

Ik heb doorzichtige kratten gekocht van de hema, waar je het deksel lekker strak op kunt doen en die je goed kunt stapelen. Ik heb jassen, skipakken, gewatteerde broekjes, enz. bij elkaar. Verder de kleding bij elkaar op maat en op seizoen, dus zomer en winter gescheiden. Ten eerste is het doorzichtig en kun je de kleding dus al goed zien. Maar ik heb onder de deksel een blad papier gelegd met daarop geschreven wat erin zit, dus maten en of het zomer of winterkleding is. Als ik er tussendoor wat uit pakte of iets nieuws erbij deed paste ik het aan op het papier.
Handig, want je hoeft de kratten niet open te maken om te kijken wat erin zit.
Ik heb wel goed uitgezocht. Als ik iets ook maar een beetje niet meer zo leuk vond ging het weg, omdat ik inmiddels weet dat ik het dan toch het kind niet aantrek, en anders lag het maar in de kast.
Zo kun je kleding lang en fris bewaren (als ik een krat openmaakte rook het nog naar fris gewassen goed) zonder dat er bv. motten bijkwamen (heb ik eerder ook gehad). Ook heb ik kleding wel eens in dozen bewaard, maar dat vond ik dus niet zo fris, en erg stoffig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.