Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Softshell skibroek

ik heb een mooie soft shell skibroek gekocht bij Scapino. Hij zit op zich mooi, maar nu vraag ik me af...is die wel warm genoeg. Ik wil er best een thermobroek onderaan doen, maar ga ik niet enorm kou kleumen op de piste in Tjechië? We gaan tussen Kerst en O&N.

Ik vind hem veel mooier dan al die dikke Michelinbroeken, dus ik zou echt heel graag de bevestiging krijgen dat het echt een warme broek is. En nou ik toch bezig ben....wordt die niet kleddernat van de sneeuw of is die juist waterbestendig?

Bedankt alvast.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-11-2010 om 11:06

Weet niet

Ik weet niet wat een softshell skibroek is. Wel had ik vroeger een klassieke skibroek, zo'n strakke met elastiek onder de voeten. Echt een dun ding. Ik deed er 2 maillots onder. En ik spoot hem voor elke skivakantie in met tentenspray. Nooit problemen mee gehad, maar indertijd was ik wel minder kouwelijk dan tegenwoordig.

Simone G

Simone G

09-11-2010 om 11:15

Ik heb hem nu 3 jaar...

en ik ski ook met kerst, het is wel een stukje kouder.Ik ski nu altijd met thermobroek eronder. 2 jaar geleden hadden we veel sneeuwval en regen boven op de piste, de broek werd erg nat en doordat het zo dicht op je been zit word je been ook eerder koud. De rest van mijn gezeldschap had een standaard skibroek aan en hadden minder last.
Vorig jaar hebben wij geen regen of sneeuwval van betekenis gehad en was het boven soms +9 graden. Dus geen kou gehad. Maar ondanks dit alles wil ik mijn broek niet meer kwijt, ik lijk wel 5 kg lichter...

purk

purk

09-11-2010 om 15:58 Topicstarter

Inderdaad simone

ik ben erg gevoelig voor het slanklijkende effect, dus vandaar dat ik het zo'n mooie broek vind.

Nu maar hopen dat het meevalt met de sneeuwval overdag

Ik doe er in elk geval een thermobroek onder aan. Dat moet toch wel warm genoeg zijn dan in principe. Verder verwacht ik niet dat ik dááágenlang op de piste doorbreng. Kinderen gaan op les en willen vast ook sleetje rijden, sneeuwscootertocht maken of een middagje zwembad doen.

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

09-11-2010 om 17:37

Inspuiten

Dat inspuiten moet je echt niet nalaten, Purk. Dan houd je het droog, dus warm.

Margriet*

Margriet*

09-11-2010 om 18:06

Brr zou niets

voor mij zijn. Ik heb liever een goede laag. Ik had dit jaar een dikke tweedehands broek, wel warm maar inderdaad iets minder bewegingsvrijheid maar ik vond het niet zoveel schelen. Vroeger had ik een rennhose die was altijd heel koud. Ik ga nu voor een goede protest broek, niet te dik, warm en ook waterdicht.

purk

purk

09-11-2010 om 22:52 Topicstarter

Inspuiten softshell?

kan je dat materiaal inderdaad inspuiten? Het ziet er eigenlijk zo glad uit. Zou dat wel pakken?

groetjes van Purk

Minet

Minet

10-11-2010 om 07:15

Niet inspuiten

maar wassen in de machine met speciaal voor softshell ontwikkeld wasmiddel dat tegelijk impregneert.
Hier een zoon met een softshell jack waarmee hij in weer en wind buiten werkt. Te koop in een fles bij Bever in Assendorp
En inderdaad, tegen de kou trek je er een heerlijke lange thermo-onderbroek onder aan, te koop bij de Hema voor een tientje

Chippie

Chippie

10-11-2010 om 09:31

Hier alles van soft shell

Ik heb geen idee of de kwaliteit vergelijkbaar is. Maar ik wil nooit meer iets anders dan soft shell. Heerlijk! Ik draag altijd een thermobroek (dat vind ik wel zo fris) en onder het jasje een thermoshirt en een dunne skipully of eentje van dunnen fleece. Nooit koud gehad.

purk

purk

10-11-2010 om 17:33 Topicstarter

Chippie

ik heb ook geen idee of de kwaliteit van softshell kan varieren. Ik weet wel dat de prijzen enorm varieren. Daarom ben ik wel benieuwd waar jij jouw broek en andere spullen gekocht heb.
Kijk, deze broek was 35 euro, maar ik zag op internet ook prijzen voor dergelijke broeken waar dan 135 euro voor wordt gevraagd......

groetjes van Purk

purk

purk

10-11-2010 om 17:34 Topicstarter

Minet

nou op naar Bever! Bedankt voor de tip.

groetjes van Purk

Chippie

Chippie

10-11-2010 om 22:42

Mijn soft shell broek

Mijn soft shell broek komt uit een wintersportzaak. Kostte iets van 100 euro. Geen idee wat het merk is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.