Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

10-07-2009 om 10:12

Snelle kiprecepten..

Hallo allemaal,

Van ons barbecuefeestje hebben we een heleboel (bio-)kipfilet over die in z'n totaliteit is ingevroren... zo'n anderhalve kilo. Die ligt nu te ontdooien om voor vanavond en morgenavond voor het avondeten wat van te maken. Maar ik ben hélemaal inspiratieloos en superdruk (want bijna op vakantie, bende in huis, alles nog wassen, drogen, inpakken, PMS, etc).
Hebben jullie nog gezonde, makkelijke recepten, bij voorkeur "moeilijke-eters"=proof .
Ik hou zelf van pittig en oosters, man van hollandse pot en de kinderen niet van allerlei ingredienten door elkaar... Wie heeft ideeen, ze zijn meer dan welkom!

groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kip

kip in stukjes snijden en marineren met wat ketjap en kruiden voor sate, lekker met boontjes en gebakken aardappelen of rijst.
kip bakken en aflaten koelen, rollen in een wrap met komkommer,sla enz

Kip; eindeloos

Kip heeft eindeloos veel mogelijkheden.
Kipfilets opensnijden met ham/kaas vullen, paneren en bakken. Of kip filets bakken, en de beroemde roombriesaus van de Allerhande erbij maken (bosuitje fruiten, bekertjes slagroom erbij, brie zonder korst erin laten smelten en afmaken met ontvelde blokjes tomaat en één theelepeltje verse peperkorrels).
Snelle kip voor veel eters; kipfilets in dunne plakken snijden en marineren in citroensap, knoflook uit de pers, peper en zout en een eetlepel thijm. In de grilpan; warm lekker, maar ook koud op een broodje/boterham.
Of maak er nasi van!

Genoeg zo? Smakelijk eten.

Dorry

Katja

Katja

11-07-2009 om 20:25

Hey pandia,

kun je kipfilet gewoon 'zo' in de oven gooien? Mag ik een precies recept? Ik gooi ook altijd van alles in de oven maar heb begrepen dat je kip altijd moet inpakken in folie/ham/spek oid.

Katja

Peetje

Peetje

11-07-2009 om 22:26

Bedankt

Hallo,

Bedankt voor jullie suggesties! Ik heb de recepten opgeslagen in mijn mapje, helemaal fijn. Wat het tot nu toe is geworden: geroerbakte kip met paksoi (ketjap, lenteui, knoflook) en rijst. Clubsandwich (met verse toamtensoep) en een deel (gebakken) in de vriezer, want we gaan morgenochtend op vakantie.

Dus nu alles inpakken, dat wordt nog wat want we gaan met de trein en peetjeman en peetjezoon willen persé snorkels, flippers, duikbrillen en onderwatercamera mee. Tuuuurlijk, kan best in die ene rugzak of anders in de weekendtas...

groetjes,
Peetje

katja

katja

12-07-2009 om 11:32

Dank je pandia en mijn tip...

.. ik doe ong hetzelfde met vis.
Heb 2 varianten:
ui snijden, onderin ingevette schaal, witvis erop, met kikkomansaus/oestersaus/vissaus en sambal etc voor oosterse visschotel;
ui snijden, onderin ingevette ovenschaal (dit heb ik ooit als tip gelezen, de vis plakt dan niet aan de bodem vast) zalmfilet erop, it. kruiden/bruschetta etc en knoflook, geraspte kaas erop. Bij pasta of aardappeltjes oid.
Ook 225 graden, 20 min hetelucht, klaar en gezond. Geen omkijken naar, heerlijk.

Ook maak ik zo groente, ik mik alles kleingesneden in een ovenschaal met kruiden en olijfolie, heerlijk. Af en toe roeren. 225 en dan +- 25 minuten, kijk af en toe. Veel fijner dan dat geroer in zo'n pan.
Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.