Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur Mas

Fleur Mas

08-03-2011 om 14:53

Snelgroeiende plant/struik

Ik moet een *gat* vullen ivm inkijk en ben nu op zoek naar een snelgroeiende struik/plant, er moeten wel bloemetje in zitten, het *gat* bedraagt ongeveer 2 meter en de struik/plant moet zeker 2 meter de hoogte in gaan,groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kerriestruik?

http://www.tuinkrant.com/plantengids/heesters/9619.htm

Groeit snel en bloeit uitbundig!

ishtar

ishtar

08-03-2011 om 15:48

Eucapyptus

als je hem snoeit wordt het een struik, anders een boom. Houdt ook nog muggen op afstand en houdt blad in de winter, plus dat het mooie takken zijn voor op een vaas (niet met rozen) (oeps, heeft geen bloemetjes)
bruidssluier, heeel snelgroeiend, maar een klimplant, moet ergens over geleid worden.

Vlinderstruik

Als het niet per se een wintergroene struik hoeft te zijn kun je ook denken aan een vlinderstruik. Groeit snel, heeft prachtige bloemen. Hij moet wel elk voorjaar flink worden teruggesnoeid, dus je hebt in het voorjaar wel steeds opnieuw een gat.

Chris

jippa

jippa

08-03-2011 om 21:15

Viburnum

Google ns op Viburnum wintergroen. Van Viburnum heb je hele mooie soorten en ze groeien als een gek.

Vlier

Nog een mogelijkheid: vlier. En neem dan geen gewone, maar een goud- of roodbladige ofzo. In mijn vorige tuin had ik een goudbladige vlier, die bloeide matig en dat weet ik aan het feit dat hij ieder jaar fors werd teruggesnoeid, maar de erg donkere plaats kan er ook aan bijgedragen hebben (bij mijn moeder bloeit dat ding ondanks snoei wel degelijk).

Vlier kan je min of meer zo groot laten worden als je zelf wilt, ze zijn niet dood te krijgen al snoei je nog zo hard (net als vlinderstruik eigenlijk).

Ook een sneller groeier is Lavatera, maar die schijnt al na een paar jaar het loodje te leggen.

Groeten,

Temet

Framboos

Framboos

09-03-2011 om 21:06

Sering of forsythia?

wordt ook behoorlijk groot en groeit snel. Ribes kan ook. en wat dacht je van framboos?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.