Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mobieltje

Mobieltje

05-09-2009 om 22:35

Smsdiensten

Op de T mobile factuur van mijn dochter(12) kom ik onverklaarbare smsdiensten tegen. Deze maand stonden er diensten van '6262-Telefuture150' van 1,26 per stuk!
wie kan mij vertellen wat dit is????? Zelf zegt ze ook van niets te weten. Maar ik betwijfel dat. Niet omdat ik haar niet vertrouw (want dat doe ik wel) maar omdat ze waarschijnlijk niet weet dat bepaalde smsdiensten niet vanuit de bundel betaald worden maar apart er weer overheen komen.
Vorige maanden stonden er ook al regelmatig bedragen voor (voor mij) onverklaarbare smsdiensten op haar rekening. o.a. '5555-Telconnect040' en (en die laatste kan ik dan wel weer plaatsen) 5380-Radio538-035. Maar deze diensten waren niet zo hoog als die van deze maand.
En voor hetzelfde geld heeft ze onbewust een soort van abo afgesloten die haar flink veel gaat kosten. Dus ik wil graag weten wat dit is. Kan iemand mij uit de droom helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mobieltje

Mobieltje

05-09-2009 om 23:32

Pelle

Dank!
en nee, ik was al aan het googleen geweest maar ben er niet zo goed in als jij
Ik had het vermoeden al wel heel sterk dat ze het echt zelf doet, maar wil gewoon exact weten wat ze doet om haar beter te kunnen aanspreken hierop. Ze zegt zelf niets te doen, maar ik vermoed dat ze denkt alles uit een bundel te kunnen doen. Als ik dan niet exact (of bijna exact (helemaal dom is ze ook niet ) kan aangeven waar ze de fout ingaat, gaat ze het nooit leren natuurlijk. Het is een kind met ASS vandaar.
Ik wilde alleen graag de herkomst van deze smsjes weten. Niet hoe ik haar verder aan moet pakken. Dat komt wel goed, maak je niet ongerust.
Nogmaals bedankt!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 02:17

Gezocht

Ik kwam een bericht tegen wat ging over mynokia 6262. Google daar maar eens op. En een tip om een reactie uit te lokken: sms help naar 6262, dan schijnen ze te moeten reageren en stop 6262 om het 'abonnement' te beëindigen. Ik zag dat Pelle je een link heeft gegeven, maar ik wilde je mijn gevonden info niet onthouden
Als je wilt voorkomen dat dit soort smsdiensten vaker toegang krijgen geef ik je de volgende link: http://www.smsdienstenfilter.nl/ Wij hebben ook een paar hogere facturen gehad door dit geëmmer, maar niet meer nadat ik me had aangemeld voor het filter.

Kan ook iemand anders hebben gedaan

Het kan best iemand anders hebben veroorzaakt....Je hebt sites die z.g. 'gratis rintones' aanbieden en ander smsdiensten. Daar vul je je telefoonnummer in en hatsiekiedee, klaar ben je. Dus ik zoek leuke ring-tone, vul het mobiele nummer van pelle in dat ik heb omdat we regelmatig bellen (grapje pelle) en klaar is pelle (en ik dus), pelle weet van niks trouwens, maar betaald er wél voor tot ze het opzegt.
Hier heb je er zo 1, kun je het zelf zien :http://www.tonetastic.nl/download.php?ref=jrox&aff=100&partner=1553&id=20091 en dit is nog een keurige, deze waarschuwt tenminste nog duidelijk, je hebt ook erg dubieuze waar de waarschuwing dat het geld kost pas op de volgende pagina van de site is te lezen. Er zijn er zo tientallen.
groeten albana
(die ook zo een sms-dienst kreeg en zéér zeker zich nooit geabboneerd heeft..)

magdalena

magdalena

06-09-2009 om 22:04

Ben ook opgelicht voor €84,-

ik had een oude tel. waardoor ik deze smsjes niet goed kon lezen. Ik was ineens €84,- armer en heb mij zeker niet geabonneerd. Het kan dus wel dat je dochter van niets weet.
Helaas was er weinig aan te doen terwijl het pure oplichterij is

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 23:14

Ja hoor kan beslist

Bij ons was de rekening ook wat aan de hoge kant, maar ik vond dat in eerste instantie niet eens zo verdacht. De ene maand viel nu eenmaal hoger uit dan de andere. Toen ik toch maar eens ging nakijken wat de oorzaak was. Toen zag ik dat er allemaal smsjes naar het nummer 6000 tussen stonden. Na kort googlen zag ik dat het typisch zo'n geval van misbruik van buitenaf was en heb ik me snel aangemeld bij het filter. Ik heb ook oudere facturen er eens op nageslagen, facturen waarbij ik op mijn dochter heb lopen mopperen omdat ik dacht dat ze teveel ge-sms't had, en ja hoor, ook daar stond dat nummer al op. Bij elkaar heeft het me toch een aantal tientjes gekost, het is domweg diefstal.

Mobieltje

Mobieltje

07-09-2009 om 08:49

Raadsel

Het blijft vooralsnog een raadsel of ze het al of niet zelf heeft gedaan. Dochter blijft nl beweren dat ze maar 1 keer een keer naar 538 gesmst heeft en daarna nooit weer. En MTV kijkt ze nooit dus zal de kans ook klein zijn dat ze daar zelf naar gesmst heeft.
Zou het kunnen zijn dat het met Hammo te maken heeft? Dochter zat eerst (bijna een jaar geleden) heel veel op Habbo hotel. Daar kocht ze wel af en toe credits via sms. Ze had toen prepaid en we konden dus niet zien waar haar beltegoed naar toe ging. Dat is ook de reden waarom ze nu een abo heeft. Nu kunnen we haar bel- en smsgedrag wel zien.
Omdat ze via Habbo rare contacten kreeg op msn, hebben we Habbo verboden en geblokkeerd. Nu zit ze af en toe nog wel op Hammo. Hammo zou dan veilig en gratis zijn... ? Het lijkt me sterk en het zou me niets verbazen als dat de oorzaak is van de die smsjes. Al zegt ze zelf heel stellig dat je bij Hammo geen credits kunt kopen en ze dat dus ook niet doet... Tot nu toe was ze (meestal in tweede instantie, dat wel) altijd heel eerlijk en open. Nu begin ik toch te twijfelen of het wel waar is wat ze zegt...
Weet iemand hoe het precies met Hammo zit? via google kan ik hier weinig over vinden, alleen dat het veilig en gratis zou zijn... (wat dochter zelf dus ook stellig beweert). Maar meestal zitten er wel addertjes onder het gras.

Zelfs aangesloten aanbieders

De sms-dienst die ik zomaar kado kreeg was ook een 'aangesloten aanbieder' die zich dus keurig aan al die regels hield, maar wat gebeurd er in de praktijk? Ik kreeg een sms-je met een voor mij onduidelijk bestandje van een onbekende afzender (een raar 08-nummer). Ik open 'm niet (want stel je voor virus) en kieper 'm meteen weg. De week erop weer zo'n berichtje....hé? Dat lijkt wel hetzelfde 'vreemde nummer' en weer zo'n eng betandje...Dus die kieper ik ook weg. Maar toen voelde ik al nattigheid. Was dat niet precies dezelde tijd als vorige week? En niet hetzelde nummer? Dus ik besluit om bij mijn logboek de nummers te chekken en surf op internet wát dat is. En kon toen nog niet eens ontdekken wát ik moest sms-en om 't af te zeggen...dus op naar de telefoonwinkel en aldaar hulp gevraagd en die konden het goede afmeld-sms-je tevoorschijn halen uit een lijst (die lijst kon ik op internet wél vinden, maar daar stond mijn nummer niet bij). Dus sms-je gestuurd en het was niet zoiets simpels als 'stop-sms', ik ben even kwijt wat het was, maar het was ingewikkelder. Als antwoord op mijn afmeld-sms-je kreeg ik nog weer een sms-je dat ik moest beantwoorden (ter bevestiging) en toen was het over.
Maar ik vindt dat een best ingewikkelde manier, zeker vóór een 12-jarige die daar misschien nog nooit van heeft gehoord! En buiten dat denk ik niet dat 12-jarigen met altijd gebrek aan beltegoed uit zichzelf onbekende sms-jes gaan zitten beantwoorden...Die kan dat niet 'boeien' en maken zich er vast niet druk om. (dat doen hun ouders wel, hahaha)
Wij hebben trouwens ervaring, anders had ik misschien nog wel wéken gewacht voordat ik nattigheid voelde....Oudste dochter werd overspoeld 3 jaar geleden (toen ze nét d'r eerste mobiele telefoon had) met hele leuke ajax-wallpapers en andere voetbalringtones, die ze (moet je nagaan!) niet eens kon zien/gebruiken/zichtbaar maken in haar telefoon. En als er iemand totaal ongeïnteresseerd is in voetbal is zij het wel. Dat was voordat die sms-diensten die overeenkomst hadden gesloten, dus toen was het allemaal nóg veel lastiger en ingewikkelder. Om er vanaf te komen hebben we de sim-kaart verwisseld en 'm doormidden geknipt en dus een nieuw nummer. Toen wist zelfs de telefoonwinkel niet hoe een eind te maken aan die ellende. Als we de telefoon opwaardeerden met 10 euro ging er in 5 minuten 10 euro af door al die ellendige sms-diensten, er was geen beginnen aan...
Ik vindt dat het verboden moet worden, het is je reinste oplichting. Ik krijg (zonder dat ik erom vraag, maar goed dat weet de aanbieder niet) allerlei sms-jes en moet nog geld weggooien (door de manier van stoppen) en actie ondernemen ook om eraf te komen! Dat klopt écht niet.
groeten albana
p.s. pelle veel plezier met je ringtone!!

Pre-paid kun je ook zien

Je kunt bij pre-paid ook zien waar het beltegoed heen gaat als je naar de winkel van je provider gaat. (b.v. kpn, t-mobile winkel etc.) en ook als je opbelt naar je provider, ze zijn daar niet erg 'happig' op, maar als je aandringt laten ze het wel zien (op p.c.) of printen het uit en telefonisch kan het ook, maar moet je administratiekosten betalen (met accept-giro).
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.