Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smalle eettafel

Ik heb hier al zoveel goede tips voorbij zien komen dat ik een beroep wil doen op jullie. Ik zoek een oude/antieke eettafel die smal is 60-70 cm breed en 1.80 meter lang. Ik wil hem niet laten maken omdat ik van het oude en doorleefde hou wat je vaak in die franse boeren eettafels ziet. Maar waar kan ik zo'n extra smalle tafel kopen? We hebben maar een beperkte ruimte in de keuken en kunnen niet anders.

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tafeltjedekje

tafeltjedekje

06-08-2009 om 16:56

Bij ons...

Wij hebben precies de tafel die jij zoekt! Een mahonie Franse boerentafel (echt antiek!) met 2 laden. We vragen er 2000 euro voor. Een hoop geld, maar je krijgt er iets prachtigs voor. Wij zelf zijn op zoek naar een grotere tafel.
Ben je echt geinteresseerd, mail ons dan. We kunnen je dan ook foto's toesturen.
[email protected]
Groet!
Elisabeth

Dorry1

Dorry1

07-08-2009 om 12:59 Topicstarter

Oei

Elisabeth,

Een heel aardig aanbod, maar ik zocht toch een iets andere prijsklasse....

Dorry

En wij

hebben/hadden een antieke grenen tafel met 10 laden eronder 70 breed en 2m lang. Na een jaar hebben er er een ander van oude grenen vloerdelen een nieuw blad opgemaakt want die 70cm werkt echt niet. Je kunt net 2 borden tegenover elkaar zetten. Nu hebben we 88 cm en dat bevalt een stuk beter. Denk goed na of je dit perse wilt.

Wij hebben deze tafel overigens gekocht voor 150 euro op marktplaats. pfffffff 2000 zou ik er echt nooit voor over hebben.

Rafelkap

Rafelkap

07-08-2009 om 15:01

Duur

Echt antiek is gewoon duur, wij hebben ook een mooie antieke tafel. Als je minder wilt uitgeven zou ik op marktplaats kijken of googelen op "op maat" en "antiek", misschien vindt je dan wat je zoekt. Maar echt antiek zal het dan niet zijn.

tafeltjedekje

tafeltjedekje

07-08-2009 om 15:42

Ja rafelkap

We hebben er destijds ook veel voor betaald.Het is een antieke Franse boerentafel (of had ik dat al gezegd En voor echt antiek betaal je gewoon veel. Het schijnt dat dit soort tafels steeds schaarser worden, vandaar de prijs. Succes met je zoektocht, Dorry, en toch bedankt voor je reactie!
Groet! ELisabeth

Jessica O

Jessica O

07-08-2009 om 16:35

Hier

kun je ze laten maken voor zover ik weet
oudeikentafels.nl

Mijn man heeft onze tafel zelf gemaakt, aangezien wij ook geen goede maat konden kopen.

Succes met zoeken.

Jessica

Dorry1

Dorry1

08-08-2009 om 17:33 Topicstarter

Lisa

We hebben nu eenmaal weinig ruimte; de tafel moet al tegen de muur staan en met de huidige tafel van 90 cm breed kun je de vaatwasser net open doen en dan kan er niemand meer door. Eén persoon die bij het aanrecht staat en echt niemand kan er meer door. We eten nu al bijna nooit met 2 personen tegenover elkaar en anders zetten we de borden om en om....
We halen al een radiator weg en hebben we weer 10 cm, en als we dan een tafel van 70, maximaal 75 cm breed hebben, dan kan er iemand door de keuken. En de keuken is helaas een doorgang in huis.

Gelukkig hebben we elders in huis een grote brede tafel, maar in keuken eten we gewoon dagelijks....

Dorry

Opklaptafel

ik lees zo dit draadje en wat in mij opkomt, is een opklaptafel niet iets voor jullie. Plaat aan de wand, als jullie gaan eten, gaat die naar beneden met een steunpoot. Klaar met eten, dan gaat de tafel weer tegen de muur en is de doorgang vrijer.

Verder weet ik dat wij thuis vroeger ook aten in de keuken. Dat was ook een smalle keuken. Daar stond een smalle tafel met aan twee kanten een opklapbaar gedeelte. Gingen we eten dan klapten mijn moeder die kant uit. Waren we klaar, dan werden ze weer naar beneden geklapt.
Tafel was op maat gemaakt door een bevriend meubelmaker.

Wij hebben trouwens een wandkast en bureua laten maken door een meubelmaker. De prijzen vielen me reuze mee.

Succes er mee!

groetjes van Purk

Mamvantwee

Mamvantwee

10-08-2009 om 11:25

Op maat gemaakt en met oud-look

Dorry, wij hebben een aantal jaar geleden een teak houten tafel op maat laten maken (toen ook weinig ruimte, dus 70cm breed), met de look & feel van een oude, doorleefde tafel. Er zitten zelfs gaten in van spijkers, en toch is het een mooie tafel.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.