Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smaak

Dit berichtje gaat eigenlijk helemaal nergens over, maar ik wilde het jullie niet onthouden, we moesten er zelf wel om grinniken...

Bij de lunch, een lekkere bak aardbeien voor op brood. we beginnen samen een beetje te lachen over aardbei met kaas, of aardbei met worst enzo. Tot een van de kinderen zegt; aardbei met chocopasta. Tot hun verbazing reageerde ik dit keer anders, namelijk met de mededeling dat dat wellicht wel lekker zou zijn. We hebben het geprobeerd en 4 van de 6 vonden het heerlijk! boterham met chocopasta en plakjes aardbei erop, jammie!

groetjes,
Jons


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2010 om 20:14

Jons

zo worden grote ontdekkingen gedaan... door toeval en geniale invallen

Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 20:42

Klinkt lekker ja

Hoi,

Goed idee, klinkt zeker lekker !

Maxime

Brianna F

Brianna F

11-07-2010 om 20:46

Chocoladefondue

Daar doop je ook vaak aardbeien in, de smaak zal wel overeen komen met chocoladepasta denk ik.
Ik hoorde laatst dat men zwarte peper en of balsamico-azijn over aardbeien doet, dat lijkt me nu geen combi. Iemand dat geprobeerd?

notje

notje

11-07-2010 om 20:51

Lekker hoor brianna

Aardbeien met chocola,maar .....dus ook inderdaad met balsamico azijn.
Ik vind het heerlijk om een salade te maken met als basis een gemengde sla,dus eikenblad,botersla of krulsla.Daarbij stukjes gerookte kip,avocado,en aardbei.Een lekkere dressing met balsamico azijn en tot slot wat noten of pijnboompitten.Mmmmmmm
groet Notje

aardbeien in een balsamico dressing, ooit eens gehad in een restaurant en ik heb mijn vingers er bijna bij opgegeten. man, wat was dat lekker!!!

had ik van te voren niet bedacht, maar ik ben wel dol op aardbeien en balsamico-azijn.

Puck

Puck

11-07-2010 om 22:02

Bestaat in amerika

In amerika hebben wij ooit eens een pot met chocoladepasta met strawberry flavour gekocht. Net of je een soort gevulde bonbons op brood zat te eten.

Banaan

Niet zo lekker als iets met aardbeien (vooral met balsamico en peper inderdaad) maar toch erg lekker: een zachte witte boterham al dan niet even geroosterd, met een laagje aardbeienjam en dan plakjes banaan.

Ellen

Ellen

12-07-2010 om 19:49

Zo raar is dat niet hoor

Je doet nu net of dat zo'n vreselijk rare combinatie is maar hier in de regio wordt er veelvuldig aardbeien met chocolade als nagerecht geserveerd...

emma43

emma43

13-07-2010 om 09:22

Chocopasta

Ook lekker chocopasta en plakjes banaan op een boterham.
Mijn man vindt brood met kaas en jam lekker.Ik vind het zo vreemd dat ik het nog nooit geprobeerd heb.

Puck

Puck

13-07-2010 om 09:40

Emma

Zou ik toch eens proberen. En dan nog een tip voor je man (of voor jou): een pita-broodje opensnijden, kaas ertussen, klodder jam erbij en dan in de magnetron de kaas laten smelten. Nog lekkerder!

myrna

myrna

13-07-2010 om 21:30

Tip van zoon

getsie..maar hij vindt het echt heerlijk: krentenbol met pindakaas...

wat ik heerlijk vind: roomkaas van de Aldi belegd met komkommerschijfjes en dan wat aromat erover, hmmmmm!!

Lou

Lou

13-07-2010 om 21:51

Niet zo raar nee

Roomkaas met komkommer en aromat vind ik ook al niet raar, eigenlijk. Krentenbol met pindakaas wordt al iets raarder, maar hee, nootjes en rozijntjes gaan ook prima samen dus helemaal mesjogge kan het niet zijn

Ik krijg mijn dochter altijd aan het lachen over de eetgewoontes van mijn oma, zoals een gekookt ei met suiker in plaats van zout, en rijst met suiker, en tomaat met suiker. Oma hield van suiker, dat staat vast. Maar ja, dat vindt iemand anders vast ook heel gewoon

Tomaat met suiker

heerlijk en dan op een geroosterd boterhammetje, aten we vroeger altijd, het water loopt me in de mond.
Mijn broer at vroeger toen we jong waren echt vreemde dingen, een beschuit met caramelco een soort caramelsmeerspul, dan eroverheen sandwichspread en daar dan weer kwinkslag overheen gruwel, gruwel...

Cakey

Met suiker

idd tomaat met suiker op brood, mjammie,
en mijn vader at vroeger ook rijst wat overbleef van de nasi, witte rijst met suiker.
Op de krentenbol lekker met bruine suiker, doe ik nu nog,
maar allergekste: mijn vader maakte vroeger rauw geklutst ei met suiker erdoor...traktatie vonden we dat! Heb het daarna nooit meer gegeten, lijkt me niet zo verantwoord, die rauwe eieren...

Massi Nissa

Massi Nissa

14-07-2010 om 08:23

Kaas en jam

Dat is een heerlijke combi op brood! Amerikanen eten graag pindakaas en jam. Wat ik daar ook heb leren waarderen: een bagel met roomkaas en aardbeienjam (warm). Mmmm.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

14-07-2010 om 09:39

Ha nor@

die ben ik nou nog nooit eerder tegengekomen, dat geklutste rauwe ei met suiker. Zo lekker was dat! En iedereen die ik dat wel eens vertelde gruwde van het idee alleen al. (en eigenlijk moet ik er nu ook niet meer aan denken )

Niny

Niny

14-07-2010 om 14:43

Meer vreemde combinaties

Mijn man eet een appel altijd met zout. Ik ben altijd weer verbaasd als ik hem dat zie doen!
Zelf mag ik graag rosbief eten op brood, met mayonaise en gefruite uitjes erop, dat aten mijn moeder en ik vroeger thuis en nu vindt oudste het ook weer lekker.

Niny

Ishtar...en regiogebonden misschien?

zou het regio gebonden zijn?
Ik kom uit oosten des lands...
en heb het idee, dat daar veel meer met suiker e.d. wordt gegeten. Mijn moeder komt uit Friesland, en zij is gewend meer met hartige dingen te doen (krentenbol met kaas ipv suiker)
misschien zit ik er wel helemaal naast, en is dit alleen familiegebonden...

ishtar

ishtar

14-07-2010 om 14:54

Friesland

utrecht en amsterdam zijn de regio's waar mijn ouders hun gewoontes uit hebben (kunnen halen)
maareh, hartig en Friesland, en het echte fryske suikerbrood dan? Dat is erg zoet (en jammie!). Krentenbol met kaas is er bij ons nog nooit in gekomen, terwijl mijn schoonzus (uit het westen) dit wel kent.
Grappig dit

Lou

Lou

14-07-2010 om 16:41

Rotterdam

Mijn suikeroma heeft altijd in Rotterdam gewoond. En nu ik het lees, herinner ik me dat ze ook een geklutst ei opdronk. Met suiker natuurlijk. Wel is oma al een tijdje overleden. Het kan dus ook iets uit een voorbije tijd zijn? In de thee ging ook altijd een half pond suiker en ernaast een forse tompouce, en de enige drank die ze lustte was advocaat.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-07-2010 om 17:02

Lou, oma's en advocaat

Ik begreep als klein kind nooit hoe het kon dat mijn oma en haar zussen bij feestjes altijd steeds vrolijker werden naarmate de tijd voortschreed. Nu weet ik wel waarom: heel veel advocaatjes met slagroom .
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

14-07-2010 om 17:12

Suiker

Ook ik ben opgevoed met suiker. Dat was nodig voor je spieren, jaja, dat was toen nog. Mijn moeder (gezin van 4 personen) gebruikte zéker een kilopak in de week en ze bakte nooit zelf. Ik gebruikt een kilopak per jaar ongeveer. Ik doe wel basterdsuiker in gebak, dat dan weer wel

Tirza

Hadewich

Hadewich

14-07-2010 om 21:34

Jam...

Ooit heeft een kennis van me in de VS een broodje jam besteld voor het ontbijt, hij kreeg een broodje hamburger met jam, brrr!

En in de familie van mijn man gaat er altijd slasaus over de boerenkoolstamppot. Ik vind het op zich geen vieze combi, maar eet het liever zonder. Is dat ook een streekgebonden iets? Zuid-Holland in dit geval.

Vic

Vic

14-07-2010 om 21:39

Mayonaise

Wij deden vroeger altijd mayonaise over de spinazie. Toch wat vreemd. Gelukkig heb je tegenwoordig spinazie à la creme. En dan door elkaar prakken met aardappels, gehakt en ei (alleen als je 'onder ons' bent natuurlijk). Lekker hoor.

Cacao met suiker

Als wij vroeger bij oma logeerden mochten we altijd cacao en suiker in een bakje goed roeren en dat dan op brood doen. Jaren niet meer gegeten, morgen toch weer eens proberen.

Tomaat met suiker is ook heel erg lekker, veel lekkerder dan tomaat met zout.

Tirza G.

Tirza G.

14-07-2010 om 22:55

Savon!

Dat deed mijn moeder als het broodbeleg op was Cacao met suiker roeren óf, ook lekker, kaneel met suiker.

Goh, op broodbeleg. Dat heb ik nooit.

Tirza

Tirza

Ik heb ook nooit niks op brood in huis. Maar in mijn kinderloze tijdperk had ik vaak alleen maar kaas in huis, als er dan een buurkind bij mij wilde eten konden ze kiezen uit kaas of een ei. Nu heb ik eens een blik geworpen en wat staat er allemaal: bruine chocopasta, witte chocopasta, pindakaas, hagelslag, vlokken, kokosbrood (gruwel), appelstroop, gewone stroop (voor op pannenkoeken), verder in de koelkast 3 soorten kaas, 2 soorten smeerkaas, smeerworst, 2 soorten sandwichspread en jam. Verder heb ik nog wel 2 soorten basterdsuiker in huis maar dat eten ze eigenlijk nooit op brood. Wat achterlijk veel hè.

Cacaoboter

Mijn moeder maakte als het broodbeleg op was (maar ook wel eens op verzoek) cacaoboter: dan ging die cacao en suiker dus door de boter. Al zal dat vermoedelijk wel een surrogaatsmeersel zijn geweest in mijn prille kindertijd, want toen kwam er vziw nooit roomboter op tafel (later wel trouwens).

Kaneel en suiker aten wij trouwens ook wel, maar dan vooral op beschuit, op brood ging gewone kristalsuiker. Of bruine suiker.

Groeten,

Temet

Maartje

Maartje

18-07-2010 om 08:42

Inderdaad slasaus

Slasaus over de boerenkool, heerlijk!! Ik kom ook uit Zuid-Holland.
We eten hier pindakaas met suiker op brood, zo at mijn opa het: dan plakte het niet zo erg aan z'n kunstgebit. Nu 50 jaar later eet heel de familie het met suiker, gewoon omdat het lekker is!
Enne... een krentebol met appelstroop, basterdsuiker en kaneel smaakt als een gebakje!

emma43

emma43

31-07-2010 om 10:16

Puck!

Eindelijk geprobeerd.Ik had pitabroodjes al in huis,maar dan net eindelijk kaas en jam ertussen gedaan.Heerlijk!!!!!!
Dank je wel voor de lekkere tip.Ga er nog eentje eten nu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.