Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sloopregeling

Ik snap het weer eens niet. Hoe werkt die sloopregeling nu precies?
Een artikel in de vk schrijft:"Marketingmanager Martijn Bovee: ‘Iemand die bij ons een auto inlevert waar wij 1.000 euro slooppremie voor krijgen, krijgt 2.000 euro korting op een nieuwe auto.’ Maar autobedrijven bieden volgens dezelfde Bovee altijd al gemiddeld 1.500 euro inruilkorting, ‘wat voor auto je ook koopt’. Dat betekent dat van het voordeel van 1.000 euro slechts de helft bij de eigenaar terechtkomt. De rest is voor het autobedrijf, dat achteraf de slooppremie bij het ministerie van Economische Zaken incasseert."
Dat artikel heeft zelfs tot kamervragen geleid.
'De slooppremie dient altijd expliciet te worden vermeld op de koopovereenkomst van de nieuwe auto en staat los van overige kortingen die een autobedrijf kan geven op de aan te kopen auto'', antwoordt de minister vandaag.
Maar eh.... die slooppremie wordt toch alleen maar uitgekeerd als de auto gesloopt wordt? Dat kun je toch helemaal niet vergelijken met een inruilauto? Of ben ik een dief van mijn eigen portemonnee en moet ik én slooppremie én inruilkorting bedingen bij de dealer?
Groet,
Miriam Lavell

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

25-06-2009 om 21:08

Wat ik heb begrepen

is dat de sloopregeling alleen geld voor auto's ouder dan 1995, want dan zijn ze zo oud dat je er toch nauwelijks inruil voor krijgt.

Ik heb een auto uit 1995, er moet dit jaar een andere komen, want hij is echt heel erg op! Maar ik vraag me af of we idd een sloopregeling kunnen krijgen, hij is nl van 1995 en niet van ervoor... maar een vette inruil zit er natuurlijk niet in bij deze auto... vallen we mooi buiten de boot... grrrr

Massi Nissa

Massi Nissa

25-06-2009 om 21:31

Polly

Onze Volvo van 1996 viel *net* buiten de regeling - shit shit dubbel shit, hij komt namelijk niet meer door de apk heen, dus we moeten wel NU een andere auto. Was hij van 1995 geweest, dan hadden we de slooppremie kunnen opstrijken (of hoe dat dan ook gaat). Ik weet dat er een website is waarop je met je kenteken kunt checken of de regeling ook voor jou geldt. Ik duim voor je! Jullie hebben wel een meevallertje verdiend, zo onderhand.
Groetjes
Massi

Suzanne

Suzanne

26-06-2009 om 08:39

Yep.. doe de check op die site

Even je kenteken invoeren Polly, kun je zo zien of je voor de sloopregeling in aanmerking komt en hoeveel je dan krijgt.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-06-2009 om 12:04

Yes

We komen in aanmerking voor de 1000 euro sloop premie, maar alleen als de apk nog 3 maanden geldig is, die loopt in november af... dus ik ga me heel snel orrientieren op een andere auto!

M Lavell

M Lavell

26-06-2009 om 12:21 Topicstarter

Maar.....

Je kunt ook gewoon met je auto naar de dealer en 'm inruilen. Alle kans dat ie als inruilauto ook 1000 euro oplevert.
Of (nogmaals mijn vraag) is het werkelijk de bedoeling dat de garage én die inruilkorting geeft, én de sloopregeling?
Groet,
Miriam Lavell

Puck2

Puck2

26-06-2009 om 16:46

Miriam, echt niet

Oude autootjes brengen vaak echt geen 1000 euro op bij inruil. Ik heb net met pandaatje van april 1996 weggedaan (kwam helaas net niet in aanmerking voor een slooppremie) en welke garage ik ook kwam: ergens tussen de 350 en 500 euro en dan hield het echt op. Terwijl hij net APK gekeurd was en in prima staat met weinig kilometers. Particulier een auto verkopen of een slooppremie innen is vaak veel voordeliger. En als je geen auto inruilt bij de garage dan kan je vaak nog een heel eind v an de prijs afkrijgen. Al met al ben ik er flink op vooruit gegaan door mijn auto particulier te verkopen, net zoveel als dat ik de slooppremies zou krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.