Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mopperkont

mopperkont

22-02-2010 om 15:53

Sloopbestendig bankstel en inrichting

We zijn net verhuisd en nu willen we de woonkamer opnieuw inrichten.
Op dit moment staat er nog vooral oude troep.
Mijn kinderen (en ook m'n man) letten nergens op. Heb je net wat moois, dan gaat het stuk, of er komt een vlek op die er nooit meer uitgaat. En pubers zijn erger dan kleuters. De houten vloer zit ondertussen al vol vlekken, krassen en butsen.
Wat is nu handig om te doen? Iets kwalitatief goeds kopen, of iets kopen wat toch maar een paar jaar meegaat? Opnieuw bekleden van een bankstel bijna net zo duur als een nieuwe bank heb ik ontdekt. Welke bekleding is hufterproof?
Het hoeft ook niet perse heel goedkoop te zijn, maar ik wil nu eindelijk eens eens een keer wat leuks zonder dat het meteen stuk gaat.
Trouwens het beter africhten van mijn gezin is me nog niet gelukt, en ik laat zelf trouwens ook regelmatig van alles uit m'n handen vallen.
Compleet servies zou ook leuk zijn, hoe doen mensen dat toch? Alles heelhouden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

22-02-2010 om 16:06

Leren bank?

Wanneer je een bank van vol-leder (dus niet splitleer) neemt dan heb je een redelijk degelijke bank die tegen een stootje kan. Makkelijk af te nemen en vlekken trekken er niet in. Wat betreft meubels en tafel: neem hout waar al een "oude" look op zit. Onze tafel heeft van nature al krassen en butsen dus de krassen die erbij komen vallen in het geheel niet op.

An

An

22-02-2010 om 17:17

Leer

Hoi,

Hier een leren bank van de ikea. Al 8 jaar en nog heel mooi. Je wil niet weten wat er al overheen is gegaan en wie 'm al als klimtoestel heeft gebruikt.
Groetjes, An

Ik zat met hetzelfde probleem,vier kids en een hond die niet zo nauw kijken.
ik heb onlangs op marktplaats een echt lederen bankstel gekocht voor 300 euro( 3+2+1) ,het is prachtig,kan met afwasmiddel gesopt en is oersterk.

Ook leer

Hier ook een leren bankstel, al jaren! Ook eetkamerstoelen van leer. Bevalt prima. Lekker afwasbaar. En een krasvaste eettafel van Metaform, staat er ook al járen, even een investering, maar dat is íe zeker waard.

Guinevere

Guinevere

22-02-2010 om 21:13

Servies

En over dat servies: ik heb al mijn servies in het wit (spierwit). Dat kun je overal kopen en dus valt het niet heel erg op als er verschillende onderdelen op tafel staan.
Verder zou ik kiezen voor kwaliteit, maar dan wel 2e hands. Ik heb hier bv. een Pastoe kast staan, heel duur maar daar krijgen zelfs onze kinderen geen krasje op. Dat goedkope IKEA spul krast vaak al als je er naar kijkt.

mopperkont

mopperkont

23-02-2010 om 18:22

Aha, leer dus

En dan van het juiste soort... en ik maar denken dat juist leer zo kwetsbaar is. Weet wat geleerd, bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.