Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2009 om 13:57

Sleutel laten maken

Wie weet dit: man heeft mijn sleutel meegenomen en aangezien ik niet zoveel trek heb om de hele middag thuis te zitten omdat ik geen sleutel heb zit ik me af te vragen of ik genoeg zou kunnen hebben aan het sleutelnummer. Dan vraag ik het nummer aan mijn man en dan ga ik gewoon even langs de sleutel'boer'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

29-10-2009 om 14:10

Volgens mij alleen met simpele sleutels

Het type schuurdeur, tuindeur, dat soort sleutels hebben een nummer en hangen bij bosjes (letterlijk) bij de schoenmakers/sleutelmakers.

Maar je voordeursleutel is wel wat lastiger als het goed is, en die moet je toch echt met een bestaand exemplaar laten namaken. En soms kan dat niet eens, en moet je ze bestellen.

Een onverwacht en verplicht middagje op de bank met een boek zou ik heerlijk vinden!

groet, Mamvantwee

Bellen

Hoi Kaaskopje,

Ik zou gewoon even bellen met een sleutelmaker bij jou in de buurt. Ik heb geen idee of dat kan.

Maar hebben jullie dan maar één sleutel? Als dat zo is, lijkt het me sowieso handig om er een bij te laten maken, toch? O, sorry, lees je berichtje nog een keer, en daar staat dat je man de sleutel van jou heeft meegenomen. Het leek me ook al zo raar.....

Succes ermee, wie weet is er hier iemand met een goed antwoord.

Gisteren was mijn man een eind weg, belt hij mij op met de mededeling dat hij mijn autosleutel per ongeluk mee heeft genomen. En dat net 10 minuten voordat ik wegmoest, omdat wij op vakantie waren geweest en de reserve sleutel mee hadden genomen, lag deze nog niet op de plek waar die normaal altijd ligt. Heb me rot gezocht, en net op tijd, in een handtasje gevonden!

Olijvje

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2009 om 14:18

Ik was net zo trots op mijn eigen sleutel

Ik ben op de een of andere duistere manier mijn sleutelbos kwijtgeraakt in de zomer. Het kán bijna niet anders dan dat hij in huis moet liggen, maar wáár?? Een paar weken terug hebben we dan toch eindelijk maar eens een nieuwe sleutel voor mij laten maken, zegt mijn man tegen de sleutelmaker: mijn vrouw wil een eigen sleutel.En om het grapje af te maken vertelde hij er ook nog even bij dat we 20 jaar getrouwd zijn, dus dat die sleutel ook wel tijd werd Maar goed, hij heeft hem nu dus toch weer in eigen zak gestoken, grrr.

Mamvantwee

Mamvantwee

29-10-2009 om 14:21

Actie voor morgen

Een SET sleutels bij laten maken.

(wij hebben identieke sloten in het hele huis en kregen voor elk slot 3 sleutels, met als gevolg dus een bos van 15 identieke sleutels....reserve genoeg!)

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2009 om 14:43

Haha

Ja inderdaad. 1 sleutel bij laten maken is een vorm van foute zuinigheid, je hebt helemaal gelijk.

Tirza G.

Tirza G.

29-10-2009 om 16:00

Ja en nee

Als je echt zo'n lips-achtig voordeurslot hebt, gaat het je niet lukken. Met zo'n gewone schuursleutel wel, za'k maar zeggen.
Aaaaaaach, arme jij. Moet je de hele middag OOL-en

Tirza

Kluisje

Naast de sleutel die ieder lid van ons gezin zélf heeft (en de buren en opa en oma ), hebben wij buiten zo'n heel klein kluisje hangen (masterlock) met een sleutel erin. Op dat kluisje zit een cijferslot en alle gezinsleden weten de code. Mocht nu iemand onverhoopt zijn sleutel niet bij zich hebben, dan kan hij/zij altijd het huis in met die sleutel (meteen weer terughangen!) En in jouw (nood)geval zou je die sleutel dus even kunnen gebruiken. Echt een aanrader!

Nasha 1st

Nasha 1st

29-10-2009 om 20:43

Zo emmalyn

je hebt nogal vertrouwen dan dat niemand anders die code ziet of kan kraken! Ik zou dat niet durven, ik bedoel, ze filmen ook bij pin automaten de pincodes van mensen.....

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2009 om 21:45

Hoi

Nou, het probleem werd voor me opgelost. De jongste dochter kwam eerder thuis dan ik had gedacht en ik heb haar sleutel meegenomen. Ik moest wel alles lopend doen, want man had zowel de huissleutel als mijn fietssleutel bij zich (zit aan elkaar) dus toen ik weer thuis kwam waren mijn armen 10 centimeter opgerekt door de zware tassen. Ik heb in ieder geval weer een leuk jurkje 'gescoord'.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2009 om 21:49

Emmalynn

Stel dat we de code vergeten!

judiths mama

judiths mama

29-10-2009 om 22:24

Kaaskopje

ik was ook een keer mijn sleutelbos kwijt, lag hij in de auto tussen/naast de voorstoelen...Blijkbaar uit mijn jaszak gevallen, echt bij toeval weer gevonden. Misschien een tip voor jou? je auto doorzoeken?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2009 om 00:25

Judith's mama

Als ik tegen man en kinderen zeg dat ik sleutels in mijn auto ga zoeken sta ik er niet voor in dat ik 's avonds nog thuis slaap Ik heb namelijk geen rijbewijs en man ook niet
Ondertussen baal ik wel hoor, want er zitten ook werksleutels aan, waaronder van mijn kluisje. Daar ligt nu al 4 maanden een agenda de dagen weg te tellen. Het sneue van een agenda is dat je 'm niet nog een keer kunt gebruiken als hij uit is.

Speciaal

Natuurlijk zou er altijd iemand een kluisje kunnen kraken, net zoals ze gewoon kunnen inbreken. Maar wij hebben dit kluisje aangeschaft op aanraden van een politieagent (in plaats van de sleutel onder de spreekwoordelijke deurmat). Dit soort kluisjes hangen ook vaak bij bejaarde mensen naast de deur (waar wij 'm overigens weer niet hebben hangen).

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2009 om 21:18

Betrapt Pelle Ik mis mijn agenda eigenlijk helemaal niet, dus ik heb nog niet de moeite genomen om de reservesleutel te vragen.

Dan helpt nog maar 1 ding

Even een schietgebedje aan de heilige Antonius!

Vonda

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2009 om 01:07

Haha

Ik zal mijn man aan het werk zetten. Hij kent Antonius beter dan ik (hij is de katholieke helft van ons tweeën)

Ikzelf heb ook een katholieke wederhelft en ik weet niet of het daardoor komt maar het werkt bijna altijd bij mij!
Ik ben niet gelovig dus maar die heilige Antonius is echt een supertoffe peer!!!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.