Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

20-02-2009 om 19:05

Slechte adem

hoe vertel ik mijn man dat hij uit zijn mond ruikt ??

vorig jaar heeft hij een ontsteking gehad aan zijn darmen en daarna was de geur weg, maar de laatste maanden ruikt het weer niet zo fris

ik durf eigenlijk niet zomaar klakkeloos te zeggen dat hij uit zijn mond stinkt bang om hem te kwetsen

iemand een tip om dit "probleem"aan te pakken ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Praten?

Blijkbaar is het een 'bekend' probleem voor hem, aangezien hij het eerder had. Was er toen ook bekend dat het met elkaar te maken had? Dan zou je toch eens heel voorzichtig desnoods, kunnen vragen hoe het met zijn darmen gaat, omdat je merkt dat zijn adem weer wat minder fris wordt?

Je giet er dan een bezorgdheidssausje overheen en dan is, denk ik, de boodschap anders dan als je gewoon zegt dat hij wat stinkt...

Jons

Eigen man!

Nou, ik hoop toch dat mijn eigen vent het meteen tegen me zegt als mijn adem niet fris ruikt! Van wie moet je dat anders horen? Tegen een collega zou ik het niet snel rechtstreeks zeggen, misschien wel een kauwgompje of pepermuntje aanbieden.
Ivanka, je moet het meteen tegen je man zeggen! Anders gaat zijn sociale leven er nog onder lijden.

Gewoon zeggen

Dat kun je op verschillende manieren doen. Zeer on-tactvol of gewoon normaal.

Soms biedt een tongschraper uitkomst. De bacterien op de tong waar je net niet bij kunt zijn vaak het probleem, met een schraper schijn je dat laagje weg te kunnen schrapen.En als dat niet helpt kan de huisarts misschien 'ns kijken?

Monique D*

Monique D*

21-02-2009 om 02:29

Sociale leven gaat er ook aan

Aan je man zou je het zeker moeten zeggen! Die arme man weet dat helemaal niet, hoe zou hij er anders achter moeten komen? Omdat je geen kusje meer van hem wil, hem niet kan verdragen als hij met zijn gezicht naar jou toe in bed ligt ('s-ochtends stinkt je adem eenmaal erger dan normaal)en in het ergste geval, stel dat hij eens met jou wel vrijen zou hij er dan achter moeten komen? Nee, hij voelt zich dan afgewezen, maar hij weet helemaal niet waarom. Gewoon zeggen, desnoods verpak je het in bezorgdheid over de darmen, zoals Jons al zei. Als goed gorgelen en de tong poetsen (schrapen) niet helpen kan hij een bezoekje brengen aan de huisarts. Maar dat kan hij alleen als jij het hem zegt! Wie anders zal het hem dan wel zeggen?

(Janneke)

(Janneke)

21-02-2009 om 06:47

Zeggen hoor!

Ik heb ook vaak last van een slechte adem en ik doe er alles aan, want op mijn werk ben ik constant in gesprek met anderen (collega's en klanten) en dan vind ik hetzelf heel onplezierig als ik uit mijn mond stinkt.

Ik ga al jaren naar de mondhygieniste, elke 3 maanden omdat ik last had van ontstoken tandvlees (kan een oorzaak zijn). Ik gebruik ook raggertjes voor het tandenpoetsen, maar aangezien het probleem nog niet wegging (wel verminderd) ben ik afgelopen maand naar de huisarts geweest.

Ik heb namelijk ook veel last van maagklachten. Ik heb nu maagcapsules gehad Omeprazol, elke dag een capsule.

Mijn slechte adem is niet helemaal weg, heb het nog wel eens, maar niet meer elke dag een hele dag door!! Ik ben de hemel te rijk....want het is niet alleen vervelend voor een ander, maar voor jezelf ook hoor!

Dus gewoon zeggen, je bewijst je man er een grote dienst mee. Maar zeg het op een normale manier. Vraag of hij zelf weer last heeft van zijn darmen, of van zijn maag? Als hij vraagt waarom, kun je aangeven dat het je opvalt dat hij vaak last heeft van een slechte adem.......en overval hem niet met: je stinkt uit je bek (ik geef maar een voorbeeldje hoor)

Mijn tabletten zijn nu bijna op en moet het dan van de huisarts een paar weken zonder probreren, kijken of ik echt verschil merk....ik zie er al tegen op, want dan ga ik dus vast weer stinken uit mijn mond.

Groetjes Janneke

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2009 om 13:11

Zeggen

Juist jij bent degene die je man dit soort dingen moet zeggen. Een ander zal het zeker niet willen doen en als diegene het al doet zal je man zich afvragen waarom jij nooit iets gezegd heeft.
Hij kan een kauwgommetje in zijn mond steken of mondverfrisser meenemen als hij weet dat hij er last van heeft en misschien ook uit laten zoeken waar het probleem zit.

suus36

suus36

23-02-2009 om 14:04

Inderdaad zeggen hoor

Hoi Ivanka,

Ik sta er echt van te kijken dat je dit niet aan je man wil vertellen. Als ik nou tegen één iemand open ben over van alles en nog wat is mijn man het wel. Als hij stinkt zeg ik dat en andersom ook hoor. En daar ben ik blij om..... Van hem kan ik het hebben.

Zodra ik denk dat ik een slechte adem heb, eet ik kauwgum. Bij mij werkt dat wel. Ik heb een kennis die enorm uit haar mond stinkt. Ik bied haar wel eens een kauwgummetje aan, maar dat slaat ze altidj af. Ik durf het haar dus niet te zeggen, maar soms overweeg ik om het wel te doen. Straks weet ze het helemaal niet.

Groetjes,
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.