Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slaapkamer funda

Maandag komt een fotograaf foto's maken van ons huis omdat het te koop komt. Wat zou het beste werken voor de slaapkamer? Muur achter bed is licht oranje (snap achteraf ook niet waarom ik deze kleur koos) en de gordijnen zijn effen bordeauxrood. De vloer is van hout (beuken-achtig). Is een effen witte dekbedovertrek mooi of zal ik een wat bonter gekleurde aanschaffen met bijvoorbeeld strepen in diverse rood en oranje tinten?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

16-06-2011 om 20:47

Effen

licht en ruimte, dat wil je voor de foto's.
Komt je gordijn er wel op? Is de slaapkamer wel 'geschikt' voor foto's? Of krijg je dan een heel popperig vertekende kamer? (onze slaapkamer heeft dus niet op funda gestaan )
Succes met de verkoop!

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 21:48

Effen

Effen, liefst wit. Zorgt voor licht en dus ruimte.

amk

amk

16-06-2011 om 22:46

Verf

even met de verfroller aan de slag. Hoe lichter en ruimer het presenteert hoe beter.

Margriet*

Margriet*

16-06-2011 om 23:15

Niet verven

Maar licht dekbed haalt de boel op. Wit is heel mooi met oranje, nu ik dit zo type, valt me dat op . Wij hebben ook oranje en wit in de slaapkamer, da's heel fris.
Persoonlijk houd ik niet zo van de combi oranje en donkerrood dus ik zou de foto's zo laten nemen dat het voordelig uitkomt. Dus wel ramen maar niet de gordijnen erop bijv.

Triple

Triple

17-06-2011 om 00:05 Topicstarter

Flets

Het oranje is niet een erg frisse teint. Eerder een beetje flets. Daarom dacht ik aan een wat bontere dekbedovertrek om het wat levendiger te maken. Onze makelaar gaf het advies om alle kamers te fotograferen, omdat mensen anders gaan denken dat er iets mis is met die ontbrekende kamer die wel in de beschrijving/kenmerken wordt genoemd. De hoofdslaapkamer is nu net de kamer die nodig aan een restyling toe was!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tussenweg

Van mij mag dat bonte overtrek erop, ik houd wel van gezellige op elkaar afgestemde kleuren.
Maar als je twijfelt is er nog een tussenweg. Wel de witte overtrekken maar dan wat kussens op het bed in de kleuren van het verfwerk. Heel chique rechtop tegen het hoofdeinde van het bed. Een oranje, een bordeaux en een motief met beide kleuren.

Triple

Triple

17-06-2011 om 10:43 Topicstarter

Shoppen

Ik ga vanmiddag naar zo'n linnenzaak. eens kijken of ze een mooie glanzende overtrek hebben. Ik laat nog wel weten welke kleur het geworden is.
Gisteren boekenkasten uitgemest met het oog op de (hopelijk) komende bezichtigingen. Pff, wat een stof!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Gewoon ff proberen

Ik zou het gewoon even proberen. Maak op met fleurig overtrek, maak foto. Leg wit laken over overtrek/hele bed, stop in, maak nog een foto. Vergelijk. Dan weet je wat je moet doen.

Het loont de moeite even tijd en energie te stoppen in goede foto's. Bij ons deed de makelaar het, en die man had het in de vingers: zo mooi heeft ons huis er nog nooit uitgezien. Hij werd trouwens geholpen door het stralende weer waardoor de zon zo mooi door de netgelapte ramen op de pasgereinigde parketvloer viel ...

Ik ben het trouwens eens met je makelaar: kamers die wel genoemd worden maar niet op de foto staan, dat is verdacht (tenminste, zo denk ik zelf, en als ik zo denk zijn er vast meer zo).

Mijn eerste idee is trouwens ook: wit dekbedovertrek en kussens. Ik zou niet mengen, dat staat al snel rommelig, en rommelig maakt klein.

Succes ermee

Temet

Triple

Triple

17-06-2011 om 10:47 Topicstarter

Goed idee

Goed idee om zelf van tevoren testfoto's te maken! Op een foto ziet het er toch anders uit dan live.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

+ Brunette +

+ Brunette +

17-06-2011 om 15:47

Kussens

Dat was ook mijn eerste idee. Een dekbedhoes met strepen of een motiefje maakt dat de kamer kleiner oogt. Heb je niet een paar kussens over waar je een nieuw hoesje om kan doen? Is volgens mij goedkoper dan een nieuwe dekbedhoes (die ik toch al afraad).

Merel

Merel

17-06-2011 om 19:12

Nee

ik zou het zo neutraal mogelijk laten. Sommige mensen kunnen gewoon niet door zo'n kleurtje heenkijken. Dus ik zou de muur gewoon weer wit verven en een licht (liefst wit) dekbed op het bed doen. Staat fris en neutraal vind ik. Maar goed, ik heb een hekel aan de kleur oranje.

Triple

Triple

18-06-2011 om 20:22 Topicstarter

Klaprozen

Uiteindelijk een witte overtrek gekocht met een band van rode klaprozen eroverheen. Licht dus maar wel met een vrolijke zonnige noot.
Bedankt voor de tips.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

+ Brunette +

+ Brunette +

19-06-2011 om 00:17

Lijkt me een goede keus.

Wit, maar vrolijk en ik stel me zo voor dat het grote klaprozen zijn met veel ruimte ertussen, geen druk gegriebel.

Triple

Triple

19-06-2011 om 23:20 Topicstarter

Veel wit

Inderdaad veel wit met grote bloemen. Ik zoek een plaatje maar kan 'm niet vinden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.