Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Claudia B

Claudia B

19-01-2010 om 22:58

Slaapfeestje, tips?

Onze zoon wordt bijna 12 en wil een slaapfeestje geven.
Totaal komen er 7 kinderen (met hem er bij), 5 meiden en 2 jongens.
Wat is leuk om te doen op zo'n avond?
Ik dacht zelf aan zelf hapjes maken, misschien een film kijken?
Maar wat kun je nog meer?
Wie heeft er wat tips voor mij?

Groetjes, Claudia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

20-01-2010 om 10:20

Gourmetten

Ik heb nog wel nooit een slaapfeestje georganiseerd voor mijn kids maar gourmetten is hier een groot succes.
Mijn dochter is al we meerdere malen op een slaapfeestje geweest: 1 van de dingen die ze toen wel gedaan heeft en waar ze erg enthousiast over was was discozwemmen.
Verder wordt er vaak gevraagd of alle kids een DS mee willen nemen en met z'n allen tegelijk Mariocart doen of zo vinden ze meestal ook er leuk.

Leuk, een slaapfeestje!

Meiden hebben 't hier ook paar keer gedaan.
Dat was overigens wel met alleen meisjes, wel leuk dat het bij jou dus gemengd is. Weet niet of het meer keten is met jongens erbij moet ik zeggen...

Wat wij deden is bij de Zeeman gewone witte slopen kopen. Daarop schreven we met textielstiften de uitnodiging; 'lieve ... (naam kind), ik word op xxx 11 jaar en geef een slaapfeestje. Kom je ook? En neem je slaapzak/luchtbed/kussen mee'. Erg leuk, want ze deden 'm bijna allemaal ook om het kussen dat ze meehadden. Wel te groot voor envelop, dus die gingen we dan 's avonds op de fiets rondbrengen. Groot succes!

Bij ons kwamen ze vlak voor het eten. Dat was altijd de keuze van de jarige, dus patat met kipnuggets, poffertjes, pannenkoeken, maar ook wel eens broodjes hamburger en 1 keer macaroni.
Daarna gingen we dan (maar dit was in voorjaar/zomer) nog iets fysieks doen om de grootste drukte er uit te halen haha. Een speurtocht buiten, met een parcours rondom de zandbak met spelletjes met hollen (ergens doorheen, 2 x omheen, daar weer overheen etc.) en dat voor de snelste tijd. Prijsjes erbij.

Weer binnen gezamenlijk de huiskamer tot slaapkamer gemaakt, dus alle (lucht)bedden uitstallen, en iedereen in pyama. Wij hadden iedere keer een klein kadootje; de laatste keer bv een soort lamp die met een elastiek op je voorhoofd moest ('mijnwerkerslamp'). Gewoon bij Bart Smit of zo gekocht. Daar hebben ze vooral toen het licht uitging ontzettend mee gelachen.
Vaak deden we dan iets van Karaoke, of disco (en als de muziek stopt als standbeeld stilstaan) iig weer iets waarbij nog even lekker druk gedaan kon worden, gegild, gelachen etc.
Daarna hadden we dan een leuke film gedownload of gehuurd. Vantevoren iedereen kladblokjes met een pen van Shrek ivm de Shrekfilm (mochten ze ook houden) en de mededeling dat we na de film een quiz over de film gingen doen. Dat hielp reuze om te zorgen dat de meer onrustige kinderen na 20 minuten gingen klieren - iedereen bleef kijken. En, na alle drukte al bij elkaar liggend op de bedden, zag je een paar dan al een beetje 'inkakken'.

Daarna dus de quiz gedaan, chips erbij etc. Tegen 11-en vonden we het meestal wel mooi. Dan gingen wij naar boven, met de mededeling dat ze nog een uur mochten spoken en gek doen, en dat het dan wel mooi was geweest. Om kwart voor 12 nog een keer melden. En om 12 uur. Meestal was nog 1 keer een waarschuwing een kwartiertje/half uurtje daarna genoeg. En sliep iedereen. Me altijd verbaasd over slaapfeestjes waarbij de ouders als geesten de deur openden 'want ze waren tot 4 uur bezig en om 6 uur weer op'.

's Morgens natuurlijk een uitgebreid ontbijt met afbakbroodjes, croissantjes etc. En zo tegen 11/12 uur op laten halen door de ouders.

Wat me de laatste keer overigens wel verbaasde; heel veel meiden zaten continue met hun mobiel te teksten... of schoven steeds achter onze laptop of netbook. Echt 'hooked' aan dat continue in verbinding moeten staan met.. terwijl hun beste vriendinnen allemaal al daar aanwezig waren! Hoe dan ook; gemeld dat we de telefoons even allemaal bij elkaar in een doos zouden doen. En afgesproken dat we die even niet meer zouden gebruiken, tenzij natuurlijk vader of moeder gebeld moest worden.

Heel veel plezier Claudia, ik heb niet heel veel bijzondere tips maar weet wel dat dochters het altijd ontzettend leuk vonden.

Heel veel plezier!
Mare

Claudia B

Claudia B

20-01-2010 om 21:00

Yvonne

Gourmetten stond al op het lijstje om te doen maar waren we nog niet zeker van.
Toch hebben we nu besloten dat te gaan doen. Lekker en gezellig!
Discozwemmen gaat hier niet op de avond dat het slaappartijtje is, dat is wel jammer want dat had wel leuk geweest.

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Claudia

Claudia B

Claudia B

20-01-2010 om 21:06

Mare

Die kussenslopen hebben ons op een idee gebracht!
We gaan na het gourmetten de kussenslopen zelf versieren met textielverf/stiften, airbrush en verschillende kralen e.d..
Die lampjes zijn ook een leuk idee, gaan we naar opzoek.
Het plan van een film hadden we al dus daar gaan we naar opzoek.
Dat ontbijt s'morgens is ook leuk inderdaad, lekker broodjes uit de oven e.d..

En jij noemt dat niets bijzonders die tips ?!

Zoon zelf is niet zo druk en de andere jongen die komt ook niet. En ze zijn tenslotte 12 dus dan is de ergste drukte er wel af
We kunnen ook altijd nog iets met de wii doen bedenk ik me net, als we nog wat tijd hebben, maar volgens mij is de avond zo aardig gevuld.

Groetjes,
Claudia

Annet

Annet

20-01-2010 om 21:49

Ontbijttip

Hier vinden ze American pancakes als ontbijt helemaal geweldig. Bij de AH kun je kant-en-klare kopen in de koeling, maar er bestaat ook een mix om zelf te maken (of zoek een recept). Juist als laat ontbijt valt dit helemaal goed. Oja, vergeet de stroop en poedersuiker niet.
Tip voor de film: wij hadden een beamer geleend zodat de film geprojecteerd werd op de muur. De film hebben ze vanuit hun bedden gezien.
Slaapfeestjes rond 10-11 jaar waren hier op normale tijden klaar (voor 24.00 uur). Maar vanaf 12 jaar werd het ineens nachtbraken. Dat gebeurde niet in ons huis, dus het kan zijn dat de ouders minder streng waren. Maar mijn idee is ook dat kinderen vanaf die leeftijd het heel erg stoer vinden om de hele nacht op te blijven. En dan is er geen beginnen aan.

Bij ons ging het zo

Enkele maanden geleden een slaapfeestje gegeven voor een 10-jarige (meisje). Genodigden waren jongens en meisjes.
We hebben een slaap T-shirt gemaakt (wit t-shirt zeeman XL met textielstiften versierd en verknipt), film gezien - alles uiteraard goed voorzien van hapjes en drankjes. 's morgens bij ontbijt mocht iedereen zijn tas (chocomelk/thee ...) mee naar huis nemen. Was een mooie tas van de action en groot succes bij iedereen!
groetjes
Corleone

Claudia B

Claudia B

22-01-2010 om 22:49

Corleone

Wij gaan dat doen met een kussensloop, versieren, verknippen enz. erg leuk idee!
Bedankt voor het meedenken!!

Groetjes,
Claudia

Speurtocht in het donker

Begin van deze maand een slaapfeestje van de oudste gehad, ze werd 12 jaar. Met haar erbij waren er 5 meiden.
We hebben eerst met z'n allen de luchbedden opgeblazen en bedden opgemaakt op haar kamer. Daarna hebben we tot een uur of 8 gegourmet en vervolgens hebben ze op haar kamer, lekker liggend op de luchtbedden de dvd "hoe overleef ik" van Francine Oomen gekeken. Lekker zakje chips, snoep en flesjes drinken erbij (geen gedoe met bekers op de kamer).
Vanaf ongeveer half 11 met z'n allen in het donker naar buiten voor een speurtocht door de wijk. Er lag toen nog flink wat sneeuw. Warme chocolademelk met slagroom bij thuiskomst zodat ze lekker rozig werden en daarna tanden poetsen en naar bed. Vanaf half 1 waren ze stil.
Pas rond kwart voor 8 de volgende morgen werden ze weer wakker. Ze mochten nog een filmpje in bed kijken en daarna opstaan. Vanaf half 10 ontbijt en tussen 10.00 en 10.30 uur werden ze weer opgehaald. Al met al was het heel geslaagd.
Groetjes, Margot

Claudia B

Claudia B

24-01-2010 om 08:56

Margot

Leuk die speurtocht in het donker! Dat is ook wel iets om te onthouden.

Groetjes en bedankt,
Claudia

Puck

Puck

25-01-2010 om 14:11

Uhm, speurtocht

Oudste (11) heeft ook bij zijn vriendje een speurtocht in het donker gehad en dat was beslist geen succes. Er bleken toch een heel aantal kinderen te zijn die het erg eng vonden, hoewel je dat van te voren beslist niet zou denken. Goed om dus even bij stil te staan voor je een speurtocht verzint.

Claudia B

Claudia B

25-01-2010 om 19:36

Puck

Bedankt voor dat aandachtspunt.
Een speurtocht gaat het bij nader inzien niet worden.
Groetjes, Claudia

Speurtocht niet eng

Hoi,
We zijn met z'n allen op pad gegaan, 5 kinderen en 2 volwassenen. Manlief had aan het begin van de avond de route gelopen over de fietspaden hier in de wijk en onderweg foto's gemaakt.
Thuisgekomen de foto's per 3 stuks uitgeprint op 1 A4 zodat ze om beurten een A4 kregen en 3 foto's konden opzoeken. Onderweg ook nog wat snoep verstopt, aan de hand van de foto's konden ze zien waar het lag. De kinderen liepen vooruit en wij erachteraan. Op deze manier was het niet eng maar werd het toch iets meer dan alleen een wandeling.
Groet, Margot

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.