Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

13-06-2009 om 23:45

Skottelbraai

Een echte huisvrouw zal ik nooit worden Ik vraag me af hoe anderen de wokplaat van een skottelbraai schoonmaken, vanavond lekker buiten gekookt voor een aantal mensen, daarna lang nagetafeld, maar nu zit ik met een enorm aangekoekte plaat ...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

14-06-2009 om 00:08

Teflonvel

Hallo
Daarom gebruiken veel mensen ook zo'n speciaal teflonvel.
succes

Janeway

Janeway

14-06-2009 om 00:13

Daarom

Heb ik idd een teflon velletje werkt perfect, je spoelt het af klaar ben je

reina

reina

14-06-2009 om 09:00

Tja

Waar koop ik zoiets, Blokker? Maar nú is ie vies, want ik had nog nooit van een teflonvel gehoord Dus wat doe ik nu??

MaximeM

MaximeM

14-06-2009 om 11:15

Weken?

Hoi,

Kan je er niet een tijdje heet water in gieten en even laten staan? Zodat het los kan weken? Ik weet niet of je met afwasmiddel aan de slag mag (ken niemand met een skottelbraai) want anders zou ik zelf met dreft en een schuursponsje aan de slag gaan, maar niet bij ieder materiaal mag dat.

Maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2009 om 11:24

Weken

Ik heb geen skottelbraai, maar als een pan flink aangekoekt is zet ik hem met een beetje water op een laag vuurtje. Daar wordt de ´koek´ zacht van.
Ik had ook nog nooit van zo´n teflonvel gehoord. Kun je dat ook gewoon in de keuken gebruiken?

reina

reina

14-06-2009 om 12:10

Weken

Het staat nu een paar uur te weken, maar de hardnekkigste plek blijft aangekoekt, ik wacht wel af. Opzetten met wat water gaat niet goed, het is een platte plaat, dus het water erop verdampt heel snel. Ik zal eens gaan kijken naar zo'n teflonplaat, kun je dan ook gewoon omroeren etc, verschuift dat niet snel?.

Vera*

Vera*

14-06-2009 om 13:28

Groene zachte zeep

Je kunt de plekken insmeren met groene zeep. Dan laat je het een dag intrekken en grote kans dat het vuil dan losgeweekt is.

Zo'n teflonzeil

Is te koop bij de campingwinkel. En inderdaad, dat werkt prima!

Succes met schoonmaken. Helaas geen tips.

reina

reina

14-06-2009 om 14:03

Pind@

Bedankt, ga ik zeker halen. De plaat is inmiddels schoon

Lys Lionne

Lys Lionne

14-06-2009 om 18:30

Teflon

Is echt ideaal!! Gebruiken wij dus ook in de skottel. Wat ik altijd een zeer groot nadeel vind van de skottel is dat de onderkant zo onder het roet zit....Blijft de bovenkant schoon met het teflonvel, is de onderkant zwart

Puck2

Puck2

14-06-2009 om 21:28

En zonder teflonvel: soda

En als je geen teflonvel hebt dan krijg je de skottel heel makkelijk schoon door na het koken de skottel aan te laten staan, vol gieten met water en een handje soda erbij. 10 minuten laten pruttelen en daarna het vieze water via het tuitje af gieten en daarna de skottel gewoon met afwasmiddel even nawassen.

Roos Vicee

Roos Vicee

14-06-2009 om 21:59

Teflonvel

Teflonvel is idd wel heel fijn. Maar het verschuift inderdaad wel dat vind ik ook wel een groot nadeel hoor. Ik gebruik hem ook nog wel eens bewust zonder. Probleem is alleen dat je dan na afloop nog dat ding moet schoonmaken (Puck2 bedankt voor de tip van het diréct er water en soda opgooien )
Hebben anderen geen last van schuiven? Hoe doen jullie dat dan?

69er

69er

14-06-2009 om 22:59

Schuiven

Een klein beetje boter op de skottel en daar het vel op zodat het kleeft.

Verschuift niet

Hmmm, doe ik ook eens een keer iets heel goed *grijns*. Mijn teflonvel verschuift niet.
Gisteren nog heerlijk gekookt (mede naar aanleiding van dit draadje en het draadje hierboven ergens): krieltjes, gyrosvlees en een zak champignonroerbakmix. Heerlijk!

Vera*

Vera*

15-06-2009 om 09:10

Panverdelers

Wij hebben onze skottelbraai (toen nog zonder teflonvel) van iemand overgenomen. Die had van de panverdelers en die houdt nu perfect het teflonvel op zijn plek. Bijkomend voordeel is dat je door de panverdeler iets aan de zijkant warm kunt houden.

Puck2

Puck2

15-06-2009 om 10:01

Tegen schuiven: water

Staat er in de gebruiksaanwijzing van het teflonvel niet dat je met een klein beetje water je skottel bevochtigen moet en daar je teflonvel overheen doet? Zo doen wij het in ieder geval en die van ons schuift ook niet. Met boter eronder moet ik mijn skottel alsnog weer schoonmaken. Nu spray ik er een beetje "grote vlakken reiniger" op en neem hem met een keukenpapiertje af.

Aatje77

Aatje77

15-06-2009 om 15:13

Barbecue rooster

ook wij hebben een skottelbraai dus ik ben heel blij met de tip van het teflonvel. Wat wij altijd doen is na het eten de skottel in zo'n grote witte bak leggen (die eigenlijk voor onder de wasmachine zijn, een soort anti lek/opvangbak) met flink heet water en wat afwasmiddel. De skottel met een ontvetter insprayen en de boel zo laten weken tot later op de avond of de volgende dag. Dan krijg je het meeste er wel van af.

Ik vind het schoonmaken van het bijbehorende barbecue rooster en vooral dat zwarte geval dat daar onder zit (waar het vet op loopt) veel erger. dat krijg ik zelfs na een nacht weken niet echt goed schoon. Iemand daar nog tips voor?

Vera*

Vera*

15-06-2009 om 16:55

Aatje77

Dat was ook de reden om niet het bbqrooster te kopen maar de grillplaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.