Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

16-01-2011 om 12:31

Skikleding

Na 20 jaar skieen ben ik toch wel benieuwd wat anderen handig vinden om te dragen tijdens het skieen.
Zelf heb ik jarenlang een t-shirt, trui en joggingbroek onder m'n skipak gedragen. Maar nu heb ik nieuwe spullen gekocht, onder andere thermokleding (broek en shirt met lange mouwen) een een dunne ski-fleecetrui. Is dat voldoende warm, of moet ik er nog een laag bij doen? (het ziet er allemaal zo dun uit. )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

16-01-2011 om 12:47

Dun maar warm

Tijgeroog, ook ik vroeg me dat af, ik ski zelf niet , maar mijn zoons verzekeren mij dat het echt warm genoeg is. In een skikledingzaak heb ik me laten vertellen dat het het beste is dat je die dunne fleecetrui op je blote huid draagt, maar bij echt koud weer dragen mijn zoons hun thermoshirt onder de fleecetrui.

Tja,

het scheelt wel of het rond het vriespunt is of -15, maar normaliter is een skipulli meer dan genoeg onder je jas. Ik vind zelf een thermische onderbroek (lang) altijd lekker zitten onder een skibroek, maar voor de warmte hoeft het vaak niet eens. Goede handschoenen, en iets voor op je hoofd/oren...da's waar je het het eerst koud krijgt!

Ingrid
'

Tijgeroog

Tijgeroog

16-01-2011 om 14:37

Fijn

Bedankt voor de reacties, dan zal het wel goed zijn wat ik gekocht heb. De kledingkeuze is nogal gebaseerd op wat mijn moeder 20 jaar geleden verstandig vond, vandaar dat ik het tijd vond om het eens opnieuw te bekijken.
De afgelopen jaren heb ik het wel vaak koud gehad, maar dat kwam zeker ook omdat ik te veel bespaard had bij de aanschaf van m'n vorige skipak. Nu heb ik een goed pak gekocht, goede handschoenen en een helm voor op m'n hoofd. (en gisteren dus ook een nieuwe skibril, die over de helm past)

Het kriebelt flink, we gaan vrijdag al weg.

Kari1

Kari1

16-01-2011 om 14:37

Uhh, ingrid

Dat "iets voor op je hoofd/oren", dat is dan toch wel een helm, mag ik hopen?
Idd is mijn valkuil bijna altijd, 's morgens het weer inschattende, dat ik toch net een laagje teveel aanheb. Mensen die niet niet op wintersport willen want brrr, veel te koud, en ik hou niet van kou...die zijn duidelijk nooit geweest...
Kari

Kari1

Kari1

16-01-2011 om 14:38

Ha tijgeroog

we postten tegelijk. Prima hoofdbedekking gekozen!
Kari

Nou, ik zat met hetzelfde euvel voor de kerst

wat moet ik toch aan op de piste. Wij zaten in Tsjechie en het was er best wel koud....overdag -10. Ik had aan thermoshirt en - broek, skipulli, skibroek en skijack, sjaal om en een helm op. En natuurlijk wanten. Ik ben zelf geen fan van skihandschoenen, omdat ik snel koude vingers heb en met wanten blijven ze warmer.

Ik heb het niet koud gehad. Zelf heb ik eigenlijk een hekel aan iets op mijn hoofd, omdat ik zodra ik dat hoofddeksel afzet een verzopen kapsel heb. Mijn krullenbol verandert dan in een pluizige bos stro. Het viel me mee met de helm. Gelukkig is er geen uitgebreide aprés-ski in Tsjechie.

groetjes van Purk

Terpi

Terpi

17-01-2011 om 13:34

Waar je bent maakt veel uit

Ik ben zelf gaan skieen in Lapland en daar was 3 lagen kleding echt wel nodig... temperatuur varieerde van -10 tot -28 graden. Ik had thermo ondergoed, een joggingbroek met fleecetrui en dan mijn ski jack en broek.

Chippie

Chippie

18-01-2011 om 12:11

Purk

"Zelf heb ik eigenlijk een hekel aan iets op mijn hoofd, omdat ik zodra ik dat hoofddeksel afzet een verzopen kapsel heb. Mijn krullenbol verandert dan in een pluizige bos stro."

Tja, denk je dat je er knapper van wordt als iemand over je gezicht heen skiet?

Minet

Minet

18-01-2011 om 18:19

Huh chippie?

als je een tekst van iemand kopieert, kopieer dan wel de hele zin. Purk had er nl. nog achter getikt dat het nog wel meeviel ondanks dat ze haar helm droeg. Beetje vreemde opmerking van jou dan!

Chippie

Chippie

18-01-2011 om 23:18

Minet

Nou ik vind het een beetje suf (zwak uitgedrukt) om te miepen over je pluizige, verlopen kapsel.

Chippie

ik snap best wat je bedoelt, die helm draag je voor de veiligheid. Desondanks vind ik dat ik best mag miepen zoals jij dat noemt over een pluizige bos stro.

groetjes van Purk

Terpi

Terpi

19-01-2011 om 12:46

Chippie

Als je die quote neemt en dan reageert vraag ik me direct iets af... draag jij mutsen om je gezicht te beschermen tegen skieers die erover heen skiien? En ik maar denken dat die muts op je *hoofd* gaat en niet op je gezicht Sjonge... ik moet nog veel leren....

Chippie

Chippie

20-01-2011 om 15:36

Terpi

Je lacht er maar om...

Gr Chippie (ooit getuige van een dergelijk ongeval, dat was geen pretje en inderdaad, als de persoon een helm had gedragen had haar gezicht er een stuk minder verminkt uitgezien)

Terpi

Terpi

20-01-2011 om 15:54

Chippie

Ik lach niet om ongelukken hoor, maar om het inconsequente van jouw postings Je zegt ook nu weer iets wat geen hout snijdt, namelijk over gezichtsverminking wat minder zou zijn met een helm. Het rpept 2 vragen bij me op... zit die helm dan op het *gezicht*?! Ik heb tijdens mijn wintersportvakanties alleen maar helmen gezien die op het *hoofd* gaan! En verder snap ik niet dat je het zo zwaar opneemt tegen de humor in het verhaal, je vindt kennelijk dat hiermee de veiligheid niet serieus genomen wordt maar Purk postte nog dat ze wel degelijk een helm draagt? Wat is nou het probleem dan? Dat ik lach om het beeld van mensen met mutsen en helmen op hun gezicht? Dat lijkt me nou juist zo levensgevaarlijk weet je, het beperkt je zicht zo sterk als je een muts op je gezicht hebt

Sancy

Sancy

20-01-2011 om 16:20

Terpi

"het beperkt je zicht zo sterk als je een muts op je gezicht hebt "
Kijk! Een helm als bescherming voor je gezicht, dat snapte ik ook niet. Maar bij een muts op je gezicht heb ik weer héél andere beelden in mijn hoofd

Terpi

Terpi

20-01-2011 om 16:41

Rofl, muzikale inval


http://www.youtube.com/watch?v=CxVKtNkQAtw hahaha!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.