Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wemaja

wemaja

04-03-2009 om 10:03

Ski kleding

We zijn op wintersport geweest en nu vraag ik mij af hoe je het beste de skikleding schoon kan maken. Doe je zelf in de wasmachine of kan je ze beter naar de stomerij brengen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

04-03-2009 om 13:03

Wasmiddel

Er is speciaal wasmiddel te koop dat de kleding tegelijk ook waterafstotend maakt. Ik heb het zondag nog bij de Perrysport gezien.

marie

marie

04-03-2009 om 13:09

Wasvoorschrift

Hallo
Kijk even in het wasvoorschrift.
En het speciale wasmiddel verkopen ze ook bij de ANWB - en dat heet Techwash. Gebruik ik ook voor onze jassen die bij de ANWB vandaan komen.
succes

Claudia

Claudia

04-03-2009 om 13:44

Zelf

Ik neem aan dat je de ski-broeken en jassen bedoeld?
Wij hebben het zelf gedaan gewassen, eerst nog wat vlekken ingespoten met shout, daarna gewassen op 40 graden. Daarna goed laten drogen, een dag gewoon en een dag binnenste buiten. Daarna kan het worden opgeborgen voor volgend jaar.

naomie p

naomie p

04-03-2009 om 14:21

Claudia

het is dan niet meer waterdicht.Zo deed ik het ook altijd. Iedereen had dit jaar een nieuw ski-jack alleen mijn zoon niet, we hebben heel veel sneeuw en regen gehad tijdens het skien, en hij was doorweekt en wij niet! Ik heb ze nu ook allemaal weer gewassen en naderhand waterdicht gemaakt met Harmisol, dit kan je kopen bij de drogist. Je kunt het erop spuiten, maar dat spul vind ik stinken,ik heb flesjes gekocht voor in de wasmachine.
Succes

angel3

angel3

04-03-2009 om 18:17

Gewoon in was

Doen wij ook altijd hoor, no problem.
Als je een witte jas met rood ofzo hebt zou ik het niet durven maar anders wel.
Gewoon 40 graden, niet te vol, niet in de droger.

Annet

Annet

04-03-2009 om 20:33

Gewoon in de wasmachine en droger

De jassen worden hier het hele seizoen gebruikt dus die gaan vaker in de was. Komen er altijd goed uit.
Tijdens de wintersport neem ik een spuitbus mee om jassen/broeken/handschoenen waterdicht te maken. Die gebruik ik alleen als het nodig is. Meestal niet dus. Koude sneeuw waait van de jas af. Alleen natte sneeuw dringt er echt in door. Dit met uitzondering van beginnende skiërs. Die kunnen erg natte broeken hebben van het vallen.

naomie p

naomie p

04-03-2009 om 21:37

Nou...

Wat dacht je van een natte kont... steeds die stoeltjesliften zo bomvol sneeuw dat het echt niet meer leuk was, zoveel sneeuw hebben wij gehad........ goede tip om de spruitbus mee te nemen, heb ik nog nooit aan gedacht, komt bij het wintersportlijstje op te staan!

Claudia

Claudia

05-03-2009 om 07:47

Naomie

Hoi Naomie,
dat heb ik me dus nooit gerealiseerd. bedankt voor de tip! Ik ga daar zeker eens naar kijken. Maar die tip van die spuitbus klinkt ook goed voor volgend jaar. We zijn net een paar weken terug maar ik heb nu al weer zin in de wintersport! :_)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.