Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sjakie en de chocoladefabriek: welke leeftijd voorlezen?

Hoi,

Vanmiddag in een enthousiaste bui voor 5-12 Sjakie en de chocoladefabriek gekocht voor mijn dochter van bijna 7 om voor te lezen. Ik vroeg nog: voor welke leeftijs kan het? Kon vanaf een jaar of 7. Nu ik de inhoud lees en over kinderen die verdwijnen... vraag ik me af of ze niet te jong is voor het verhaal. Wie kent het boek nog en kan me adviseren?

Bvd
Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

26-11-2009 om 00:01

Jawel!

Hier met vijf jaar de film in de bios gezien. En met zeven het boek zelf gelezen. Voorlezen is zeker geen probleem. De kinderen verdwijnen ook niet, ze komen terug. Dat heb ik voor we naar de film gingen wel verklapt, dat het met alle kinderen goed afloopt. Alleen de scene van het meisje met de eekhoorntjes was eng.
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me ineens af waarom we in vredesnaam met een kind van vijf naar die film geweest zijn? Maar ik weet het alweer. In het kort: kampeervakantie, Texel, regen, regen, regen en nog eens regen. Dan maar naar de bioscoop. Maar er is er maar één op Texel, met één zaal (of twee?). En dan is er niet veel keus aan films. Vandaar.

Carmen.

Starry Night

Starry Night

26-11-2009 om 00:06

Verdwijnen

Ze verdwijnen wel, maar ze gaan niet dood, hoor. Overigens heb ik dit wel met De Heksen van Roald Dahl ervaren. Na een paar pagina's vroeg mijn toen zevenjarige dochter of ik alsjeblieft wilde stoppen. Veel te eng, al die realistische theorieën over je juf die zomaar een enge heks kan zijn.
Maar Sjakie... Hm, het hangt denk ik ook van je dochter af. Als je echt twijfelt, dan leg je het boek toch een jaar of twee weg? No harm done. Je moet alleen op zoek naar een ander cadeau

Sjakie

Hier met ongeveer 5½ voorgelezen, ging prima.

Anonix

Anonix

26-11-2009 om 09:03

Hier...

..met 5 jaar in één avond uitgelezen door de oudste, en dat is echt geen held (wel een goede en snelle lezer ).

Goed idee trouwens, ik zal 'm voor de jongste weer eens uit de kast halen.

Vijf jaar

Sjakie is hier enige tijd geleden voorgelezen aan mijn zoon. Hij was toen net vijf. Hij vond het prachtig.

Chris

Sjakie en de chocoladefabriek

Oudste met 7 jaar, dochter met 6 jaar en jongste van 5 vraagt er al naar als we het boek van nu uit hebben. En allemaal wilden ze er de grote glazen lift meteen achteraan lezen.

Puck2

Puck2

27-11-2009 om 11:42

Ken alleen de film

De film (met Johnny Depp) vind ik geweldig. En die verdwenen kinderen: die komen (in de film tenminste) ook weer terug aan het eind.

Hier

... pasgeleden voorgelezen aan de zonen van 6 en 8, ze vonden het prachtig. Tis trouwens om voor te lezen een veel leuker boek dan Sjakie en de grote glazen lift, vond ik.

Mickey

Echt enorm met je eens. Die glazen lift vind ik echt een klasse minder leuk dan de chocoladefabriek.

Starry Night

Starry Night

29-11-2009 om 14:35

Yep

Jammer wel...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.