Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moederkloek

moederkloek

06-10-2009 om 18:14

Sinterklaasfeest met pubers...

Wie heeft er een goed idee om sinterklaas met pubers en opa en oma te vieren?
Suprises en gedichten is al "stom"bevonden dus wat moet je dan?
Wie helpt ons op weg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

06-10-2009 om 18:37

Tja

Surprises en gedichten zijn voor mij synoniem aan Sinterklaas. Als ze dat niet willen en het gaat hun puur en alleen om de cadeaus, zou ik het laten.
Gewoon een gezellig avondje, oma en opa erbij, iedereen een chocoladeletter, koffie/warme chocomelk en een stukje banketletter erbij en that's it.

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2009 om 18:38

Ik zou het vooral ze zelf vragen (evt. wat suggesties die je hier nog opdoet voorleggen). En willen ze het nog wel vieren of alleen voor jullie en opa en oma?

Rieke

Rieke

06-10-2009 om 18:46

Ik weet het!

Moet je het sinterklaasspel gaan doen met dobbelsteen en veel kleine kadootjes. Er zijn diverse spelvarianten. Ieder koopt ongeveer 5 kadoos van ongeveer 2 euro per stuk. Je kunt eerst alle kadootjes op tafel leggen en met de dobbelsteen de kadoos verdelen. Als je 6 gooit mag je iets pakken. Nog niet uitpakken. Tot de tafel leeg is.
Later uitpakken en dan weer met de dobbelsteen èn kookwekker nog ongeveer een half uur spelen. Je kunt er ook opdrachtkaartjes bij doen. Dus gooi je weer 6 pak je een kaartje; pak iets van je linkerbuurman, of geef een kado aan iemand die het eerst jarig is, of geef al je kadoos aan je overbuur, of schuif allemaal een plaats op en laat je kadoos liggen. Je eindigt het spel als de kookwekker gaat en je neemt een verrassend stel kadoos mee naar huis.
Op internet zijn wel spelvarianten te vinden, mijn ervaring is dat vooral pubers dit geweldig vinden.

Jajaja het sinterklaasspel!

.. is echt geweldig leuk!
Toen jongste niet meer geloofde hebben we voor haar nog een paar jaar met surprises en gedichten gedaan. Maar vorig jaar voor het eerst het Sinterklaasspel met het gezin van mijn zus.
Onze oudste kinderen zijn al boven de 18 dus met dikke verkering, gezin oudste zus erbij, opa en oma: met 20 man. Ontzettend gelachen en veel plezier gehad.

Wij deden voor 5 euro een stom kado (lees: ook iets wat je hebt en graag van af wilt) een leuk kado en een eetbaar kado. En dan vooral veel kaartjes met 'ga allemaal een stoel naar links en laat je kadootjes liggen'. Zeer aan te raden!
Ik heb 'm nog wel ergens staan, als je 'm wilt ??

Mare

Bastet

Bastet

07-10-2009 om 07:49

Hier.....

Hier is het ook zuchten,vanwege de surprises,maar de avond zelf hebben ze de grootste lol!
Bastet

moederkloek

moederkloek

07-10-2009 om 08:23

Spel ken ik

Het sinterklaasspel ken ik idd.
Dat is een leuk idee.
Het gaat ze echt niet om de cadeau's want dat weten ze al dat ze geen grote cadeau's meer krijgen.
Ik ben benieuwd of er nog variaties op het spel zijn.

judiths mama

judiths mama

07-10-2009 om 09:05

Sinterklaasspel

Ik heb eens uit de volkskrant een sinterklaasspel gehaald. Voor ooit, want mijn kinderen zijn 4 en 6. Ik weet dus niet hoe het gaat, maar misschien is het nog te vinden. Het stond in de Volkskrant van 15 november 2004.

Saskia

Polly Shearman

Polly Shearman

07-10-2009 om 11:10

Dobbelruilspel

speel ik al jaren met de pubers op mijn werk,
we kopen een leuk kadootje en een stom kadootje, zo rond de 1 a 2 euro,
en dan dobbelen en ruilen, vooral de 5 ( alle kadootjes in het midden op tafel en dan op het teken van spelleider graaien) is er populair...
het spel word elk jaar vol enthousiasme en heel fanatiek gespeeld.

groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.