Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

19-11-2009 om 20:17

Sintcadeau

Mijn man heeft een houten garage gezien voor mijn zoontje.
Echt heel leuk, helemaal van hout. Er zit een helicopterplatform op en zo nog het een en ander.
Daar zit een bijbehorend prijskaartje aan vast.
Maar deze garage kost 79 euro

En het is niet dat we het geld niet kunnen missen, maar 79 euro voor een Sintcadeautje?

Mijn man is helemaal weg van dat ding (ziet zijn eigen jeugd geloof ik weer terugkomen) en hij vindt de prijs niet zo belangrijk
Nou is het ook nog eens zo dat mijn man zich zelden of nooit bemoeit met aankopen die ik voor de kinderen doe of uberhaubt zich bemoeit met cadeautjes kopen. Daar hebben we zelfs nog woorden over gehad, omdat ik daar altijd alleen voor sta. (Typisch iets voor mij, betrokkenheid eisen en als hij dan betrokken is nog zeuren)
Ik heb dus toegegeven, maar af en toe bekruipt me de gedachte als ik nu al zoveel geld uitgeef aan Sinterklaas, hoe moet dat dan als ze ouder worden

Of is 79 euro niet heel veel voor een Sint-cadeautje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hm...

Wij hebben dit jaar een WII gekocht voor Sinterklaas, dus ik vind 70 euro wel meevallen...

Nee, maar serieus: het is best een hoop geld, maar als je zeker weet dat je zoontje het leuk zal vinden en hij er veel mee zal spelen, dan zou het dat voor mij wel waard zijn.

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 20:48

Wat wil je graag horen?

Volgens mij wil je hier graag de bevestiging krijgen dat het wel okay is, of juist niet.

Ik ben daar heel simpel in. Wat maakt jou het uit wat anderen denken? Je kind heeft het niet door of die garage 79 of 29 euro kost. Dus het raakt er niet verwend van. Ik geef liever iets moois waar veel mee wordt gespeeld dan iets waar minder mee wordt gespeeld, prijs maakt me weinig uit. Sinterklaas is hier de verwenkampioen, heerlijk toch dat dat kan? Als ze oude rzijn kun je genoeg dure cadeaus bedenken maar kunnen ze ook blij zijn met iets kleiners. Dat maakt echt niet uit.

Julia64

Julia64

19-11-2009 om 20:51

Waarom niet?

Als jullie het kunnen missen, waarom niet?
Mijn zoon heeft ook eens zo'n garage gehad voor Sinterklaas, toen ie 2 was volgens mij (of 3, daar wil ik vanaf zijn). Weliswaar niet door ons gekocht, maar een kado van oma. Nou, prima toch? Kind is nog te klein om te beseffen hoeveel zo'n kado nou gekost heeft, dus dat zou voor mij al geen argument zijn om het niet te doen.
En bij ons heeft de garage echt zijn geld wel opgebracht, hij heeft er zeker tot zijn 6e vaak mee gespeeld.
En ik zou me nu ook nog niet druk maken over hoe het dan moet als ze ouder worden (qua dure kado's). Tot nog toe (zoon is nu 8) is mijn ervaring dat het er echt niet toe doet of een kado duur is of niet. Het is maar net wat-ie op dat moment graag wil hebben, en dan maakt de prijs niet uit. Dat kan best nog veranderen hoor. Maar dat zien we dan wel weer.

groet
Julia

Zeer gunstig soortelijk volume

Ik heb schaamteloos dure kado's voor de jongens gekocht omdat ik die spullen zelf mooi vond. Onderschat het niet, nu kan het nog, straks weten ze wat het kost en ga je verwachtingen scheppen. Dat is bij dreumessen en peuters nog niet aan de orde dus je kan ongestoord je gang gaan.

En mocht je nog een argument nodig hebben: het grote voordeel van duur houten speelgoed (maar ook bijvoorbeeld van Playmobil) is dat je weinig krijgt voor veel geld. Ideaal! Zo voorkom je dat je huis dichtslibt met Troep en Zooi. Het soortelijk volume (uit te drukken in kubieke meters of decimeters per euro) ligt vele malen lager dan bij al die troep die nu hoog opgestapeld in de winkels ligt. Het schijnt dat NLers bijzonder graag grote kado's kopen voor hun kinderen en daarbij minder hechten aan kwaliteit. Als ik de Toys 'r Us inloop kan ik alleen nog maar troepenzooitroepenzooi mompelen.

Wij hebben nu een schandelijk dure knikkerbaan. Daar heb ik voor een achterlijk bedrag, ongeveer zoveel als jullie garage, nog een aanvulling voor gekocht. Perfect. Een groot deel van het Sinterklaasbudget was uitgegeven terwijl we alleen een simpele doos van 30 bij 40 bij 6 cm in de kast hoeven te zetten.

Oh ja nog een voordeel: dat kwaliteitsspul koop je gewoon via internet. Laatst was ik bij de verantwoorde speelgoedwinkel en ik realiseerde me dat ik daar bijna niet meer kom. Het spul is me daar ook nog te lelijk, het assortiment te karig. Ik zal niet zeggen te goedkoop want dat klinkt wel heel overdreven... maar de Echt Mooie spullen, daar hebben ze niet veel keus in.

He, wat ben ik toch lekker bevlogen vandaag ...geniet maar lekker van die garage! Wij hebben 'm ook maar oudste heeft de lift stukgedraaid. Vind ik nog steeds jammer.

En wanneer dan wel?

Met zijn verjaardag zou je dezelfde twijfel hebben. En voor zomaar tussendoor is het al helemáál te duur Als je het geld kunt missen en je denkt dat je zoontje er blij mee is: doen!

Inderdaad kikki,

het is veel te veel voor een Sintcadeautje. Ik zou het maar niet doen.....

groetjes van Purk

p.s. ik kon het niet laten, stel je niet aan. Als je die garage kan betalen en je gunt hem je zoon, dan koop je hem gewoon. Aan wie denk je verantwoording te moeten afleggen.

Leuk?

Vind je zoon het wel leuk ? Ook wij hebben zo'n 15 jaar geleden een prachtige ( in onze ogen dan)houten garage gekocht, toen f 119. Zoon heeft er (bijna) nooit mee gespeeld, speelde wel met autootjes. Veel later vertelde hij dat hij veel liever een kleurige, plastic garage had gehad van Fischer Price. Deze hebben we toen op de rommelmarkt op de kop getikt en was een daverend succes....

Maylise

Maylise

20-11-2009 om 00:09

Geen probleem

Ik kijk bij speelgoed liever naar het speelplezier dat het gaat opleveren dan naar de prijs. Kleine kinderen hebben nog helemaal geen besef van de prijs dus als je het kan betalen is het echt geen probleem. Belangrijker zou ik vinden dat er echt mee gespeeld wordt. Ik tast hier altijd graag diep in de buidel voor lego, playmobil, computerspelletjes, boeken, gezelschapsspelletjes, houten trein... Dat is speelgoed waar ze heel lang mee spelen en waar je dus veel aan hebt.

Liever dat dan voor 15 euro allemaal rotzooi aanschaffen bij de action. Natuurlijk koop ik ook wel eens van die onzin cadeautjes voor er bij maar op de langere termijn is het niet echt rendabel. Dan beter een dure houten garage waar ze jaren plezier van hebben.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2009 om 00:58

Mijn mening

Ten eerste ben je zelf de baas over wat jij veel vindt of niet. Niet wij Voor mij is Sinterklaas een uitgelezen moment om je kind of man of wie je maar wilt te verwennen met cadeaus die diegene graag wil hebben en die jij graag wilt geven. Voor mij zitten daar ook grenzen aan, maar het mag wel iets meer kosten dan een paar tientjes. Ik heb het geld er niet eens voor, maar ik weiger bijvoorbeeld spellen van een paar honderd euro aan te schaffen. Maar een houten garage van 79 euro vind ik dan weer wel de moeite waard. Ik kan me helemaal voorstellen dat je man ervan gaat kwijlen. Persoonlijk vind ik houten speelgoed veel mooier dan plastic en als het daardoor wat duurder wordt vind ik het die prijs waard. Gun ze hun lolletje zou ik zeggen

Dit jaar minder

omdat mijn kinderen nu 9 en 11 zijn en ondertussen weten dat de sint niet bestaat, ( wat het niet minder spannend maakt heb ik al ervaren) doen we het dit jaar rustiger aan. een paar kadootjes van ons . Maar ik kom dan toch wel aan 7. Daar zit dan wel een leuke pyama bij, en pantoffeltjes, marsepein, en een ds spelletje.
Daarnaast krijgen ze van opa en oma en tantes ook nog wel wat. dus uiteindelijk is het toch een overvloed aan kado's .
Vorig jaar hebben ze beide een nintendo ds gekregen en het jaar daarvoor zat er voor het gezin een wii in.
Ik kijk eigenlijk niet zozeer naar de prijs maar naar wat leuk is en waar ze veel mee zouden spelen.
Dit jaar dus een stuk minder en het geld wat we uitsparen ( kerst en sint )leggen we bij een reisje naar eurodisney.
mijn ervaring ondertussen is dat het vooral gaat om het uitpakken en dat ene kado dat ze zoooo graag wilden hebben.
gr. Danielle

Ja duur

ik ben wat krenterig wbt speelgoed, ik vind snel iets te duur voor kinderen, dus ook E 79 voor een garage. Als het te duur is dan koop ik het 2e hands (vaak iets ouds, dat vind ik vaak mooier) en dan heb ik er ook geen moeite mee om het na gebruik weer te verkopen. Bijvoorbeeld grote dingen van playmobil koop ik liever 2e hands.

Maar ach als hij dat ding graag wil, dan koopt hij dat toch gewoon, mag zijn zoontje er misschien ook wel een keer mee spelen

De keren dat mijn vriend iets van speelgoed koopt is het ook altijd veel duurder dan als ik het zoek, ik spit eerst marktplaats af en daar heeft hij helemaal geen zin in. Ik geloof dat hij nu bij een houten speelgoed winkel iets wil gaan kopen voor de baby, ben benieuwd wat het wordt en ik bemoei mij er niet mee.

Goh, ik ben dan wel veranderd, een paar jaar terug stond ik er anders in, dochter1 krijgt nu ook niet zo vaak dingen tussendoor terwijl dat vroeger een tic van mij was.

emma43

emma43

20-11-2009 om 11:07

Doen

Je zoontje beseft nog niet dat het een duur cadeau is.En ik vind sint en verjaardag juist de gelegenheid om duurdere cadeau's te geven.Wanneer geef je het anders?Tussendoor?Als mijn kinderen iets duurs willen zeg ik altijd dat ze het kunnen onthouden voor sint of verjaardag.Echt dure dingen voor de verjaardag samen met opa en oma's.Zo leren ze dat je niet zomaar geld uitgeeft.
De Wii hebben heeft zoon wel tussendoor gekregen,mijn man is nogal makkelijk met geld en ging naar de Mediamarkt om iets met zoontje en had maar meteen een WII meegebracht.Daar ben ik dan weer niet blij mee.

Trouwens

ik besef mij nu net dat het heerlijk is een keer een kind stierlijk te verwennen met een heel groot duur kado. Gewoon wel lekker de duurste houten garage.

ja, toch maar wel doen dus !

Goh, ik besef dat ik wel heel karig ben geworden, what has become of me ? Misschien met haar 7e verjaardag dan eens goed uitpakken ... straks is ze groot en dan mag ik haar niet meer verpesten omdat ze het dan te veel door heeft...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-11-2009 om 11:46

Doen!

Leuk cadeau, leuk dat man iets heeft bedacht en je kind weet nog niets van de waarde van geld. Doen dus.

Emma

Emma: "En ik vind sint en verjaardag juist de gelegenheid om duurdere cadeau's te geven.Wanneer geef je het anders? Tussendoor?"
Ja, tussendoor Bij ons vallen vier van de vijf verjaardagen tamelijk dicht bij en in december. Dus groot buitenspeelgoed krijgen ze soms gewoon tussendoor. Wanneer moet ik het anders geven

Guinevere

Guinevere

20-11-2009 om 13:23

Garage, ja

Een garage is een keileuk kado. Vorig jaar op 5-12 hebben wij onze jongste er eentje gegeven. En gelijk de ALLERGROOTSTE die we konden krijgen. Dus dat ding van Wader van een meter hoog, wel goedkoop via Marktplaats. En vanaf 5-12 is er bijna elke dag mee gespeeld, ook door bezoekende kinderen. Het enige nadeel is dat we nu al zowat een jaar lang tegen dat enorme ding zitten aan te kijken in de woonkamer, jongste is namelijk nog te klein om boven te gaan spelen.
Nu pas merk ik dat er minder gebruik van gemaakt wordt, dus wie weet ga ik het ding een tijdje verbannen. Anyway, mijn garageadvies is positief en neem dan vooral gelijk de grootste, als je het kan betalen.

Guinevere

Guinevere

20-11-2009 om 14:02

Genista

Genista, dat had je toch beter moeten plannen hoor, die verjaardagen! Hier is het zo handig, iedereen (alle 4) is in het "warme" seizoen jarig. Dus wij kunnen de kado's fantastisch spreiden. En de uitgaven ook, ik was vroeger bij mijn ouders thuis altijd platzak in december. Iedereen behalve ik was vlak voor en vlak na Sinterklaas jarig...

Guinevere

Sja, daar hebben wij in onze Joepie-ik-ben-nu-al-in-verwachting-da's-veel-sneller-dan-we-dachten-euforie natuurlijk helemaal geen rekening mee gehouden

emma43

emma43

20-11-2009 om 14:42

genista,dochter in januari jarig

en inderdaad ,zij kreeg toen ze jonger was altijd nog een 'groot'cadeau als de vakantie begon.
zoon is in maart jarig,dan staan net de emmertjes en schepjes in de winkel,maar die wil al een poos zo een wave-board en hij moet toch echt wachten op sint of verjaardag.Dat krijgt hij dan echt niet al in augustus omdat het dan zomer is.Maar dat is meer omdat ik mijn kinderen wil leren dat ze niet iets krijgen op het moment dat ze het willen,dat ze leren wachten en sparen.En dat zomaar dingen kopen niet altijd kan,kunnen ze later ook niet.We hebben wat familie-leden die niet met geld om kunnen gaan,ik ben bewindvoerdster van mijn broer geweest,broer van man is failliet geweest.We hebben al verschillende keren financieel geholpen bij broers en zus.Dus misschien dat we daarom erg voorzichtig zijn met onze kinderen.Cadeaus met sint en verjaardag.kleinigheidje tussendoor kan.
Maar ik kan me voorstellen dat als alle verjaardagen en de sint in 1 maand vallen dat het beter is om te verdelen.Anders komt er wel heel veel binnen in een paar weken tijd.Dat lijkt me voor de kinderen ook niet leuk.1 maand heel veel cadeaus en dan 11 maanden niets meer.
Maar ik moet zeggen dat echte grote buitendingen hier ook zo zijn gekocht,zoals trampoline en speelrek.Fietsen krijgen ze zo,is iets wat je nodig hebt.Maar verder heeft mijn dochter gewoon in januari haar skates gekregen en krijgt zoon nu met sint een wave board.

Starry Night

Starry Night

20-11-2009 om 17:12

Genista

"Sja, daar hebben wij in onze Joepie-ik-ben-nu-al-in-verwachting-da's-veel-sneller-dan-we-dachten-euforie natuurlijk helemaal geen rekening mee gehouden "
En wij in onze hààààà!-EINDELIJK-zwanger-en-het-zal-me-werkelijk-een-zorg-zijn-in-welke-maand-of-welke-datum-ik-beval-euforie ook niet

Starry

Maar het uiterst grappige feit doet zich dan ook wel voor dat mijn zoon teveel haast had - hij had exact op dezelfde datum geboren moeten worden als de jouwe...

Kiki

Kiki

21-11-2009 om 21:02

Julie hebben ook wel gelijk

ik moet gewoon niet zeuren en die garage gewoon kopen.
De houten versie dan.

Ik ben een beetje allergisch voor plastic speelgoed en nu kan ik dat nog sturen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.