Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Berber.

Berber.

18-02-2009 om 10:19

Simpele pasta recepten

Nou, de titel zegt het al, ik ben op zoek naar simpele lekkere pasta recepten. Pas vond ik er één met enkel wat olijfolie, knoflook, ansjovis, chilipeper en peterselie. Supersimpel, zo-op-tafel, maar lekker! Ik scoorde enorm bij mijn vriend en daar doe je het toch allemaal voor Maar goed, van dat soort recepten wil er dus meer.

Wie o wie???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

18-02-2009 om 10:58

Deze?

Citroensap, creme fraiche, brocolli, grana perdano, pijnboompitten. Zoiets?
Die van jou ga ik in elk geval wel een keer maken, klinkt goed!

Prulletje

MaximeM

MaximeM

18-02-2009 om 11:25

Heel simpel

Spekblokjes aanbakken in de pan (ik doe meestal een duopakje van de super de boer) vervolgens 5 blikken tomatenblokjes erin. Beetje roeren zo nu en dan en lekker laten inkoken. (dus heel even hoog vuur en daarna laag en lekker laten pruttelen) Ik doe er wel altijd een spatdeksel op (soort gazen schermpje) anders is je hele kookplaat rood gestippeld. Na een uur is het klaar, terwijl je er amper bij hoeft te blijven. (ideaal als je visite hebt ofzo) Beetje spagetti of penne erbij is het lekkerste.

Maxime

ishtar

ishtar

18-02-2009 om 11:56

Met een sausje van

boter, ui, kipblokjes, bloem, ananas (met sap),blikje tomatenpuree en 4 ontvelde in blokjes gesneden tomaten. (als 'smaakmaker' een beetje chilipoeder(vroeger deed ik er een paar gedroogde chilipepertjes in, maar zoon houdt niet van pittig))wat peper en een kippenbouillonblokje)

Ken je deze site?

www.pastasite.nl
Er staan heerlijke recepten op. Onze favoriet (ook van de kinderen) is de eerste van de vleesrecepten. (dus recepten en dan vlees, die met varkenshaas maar je kunt ook gewoon filetstukjes of stukjes schnitzel met dezelfde saus nemen) Zooooo lekker!

Gr.
Moon32

Agnet

Agnet

18-02-2009 om 13:22

Pasta met pesto

Pond pasta koken.

Pond tomaten in stukjes en in braadpan met potje groene pesto er door. Tot prutje koken en door de pasta. Simpel en hier altijd een succes.

Nog simpeler

maar misschien wel wat te simpel,
Rul gebakken rundergehakt met wat knoflook
pot pastasuas van de liddle met stukjes olijf erdoor
eventueel wat cherry tomaatjes en blikje knakworstjes klein gesneden er door roeren dan de gekookte macroni/spagetti/schelpjes erdoor. En klaar

Kruidenkaas

Pasta koken, broccoli schoonmaken en kort koken, ui en knof bakken broccoli erbij en pakje roomkaas met kruiden (dus boursin of goedkope variant) en blikje tonijn erdoor. Ook lekker met (gerookte) zalm erdoor. Groet Suus

Pasta met garnalen

Ik weet niet of je van vis houdt maar dit is onze favoriet:
2 bakjes garnalen
1 pakje roomculinair
bosje lente uitjes
1 of 2 tenen knoflook
pasta

Pasta koken
In olijfolie de fijn gesneden lente uitjes bakken, knoflook erbij persen, garnalen erbij bakken. Dan de roomculinair erbij. Even laten pruttelen en klaar is kees.

Super snel klaar en lekker, tenminste dat vinden wij

Jetske

Jetske

19-02-2009 om 11:27

Lekker

Ik zie ook een aantal lekkere recepten die ik ga proberen. Wij zijn echte pasta-eters, zeker 'verse' pasta.

Als basis gebruik ik meestal groenten (paprika, ui, etc.) gesmoord in een scheutje witte wijn met daardoor kookroom (vaak light). Al dan niet met knoflook erdoor (ligt aan de afspraken van de volgende dag).
Variatie daardoor:

2 blikjes tonijn, wat garnalen en veel dille.
of
fijn gesneden salami en cayennepeper
of
fijn gesneden gerookte zalm (pas als allerlaatste erdoor, niet meekoken) met eventueel wat garnalen (en eventueel cayennepeper)

Jetske

MJ

MJ

19-02-2009 om 13:21

Carbonara

Spaghetti Carbonara is ook heel makkelijk: Pasta opzetten. Spekblokjes (pancetta) bakken in een beetje boter, met een teentje knoflook. Pasta afgieten, spekblokjes (zonder de knoflook) erdoor roeren. Pan van het vuur, twee of drie geklutste eieren en Parmezaanse kaas erdoor roeren.

Of, beetje een variatie daarop: Pasta koken, plakjes prosciutto in stukjes snijden en in een beetje boter uitbakken. Door de afgegoten pasta roeren met een bekertje room en Parmezaanse kaas.

En zelf eten wij vanavond pasta met chorizo en geroosterde paprika. Ook in 10 minuten klaar. Recept: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1147/spaghetti-with-spanish-flavours

Margriet*

Margriet*

19-02-2009 om 16:12

A la jamie

Aubergine in blokjes snijden. Hoog vuur in laagje olijfolie bakken (wel genoeg olie want aubergine bakt snel aan als je te weinig gebruikt). Eventueel ansjovis erbij, die smelt helemaal weg. Dan gehakt meebakken en twee blikken ontvelde tomaten erbij doen. Minimaal half uur laten sudderen. Flink kruiden met zeezout (echt veel lekkerder dan gewoon zout) en peper, dit doe ik eigenlijk al voordat ik de tomaten erbij doen.
Daarna serveren met schijfjes olijven en flink veel verse basilicum.

Hahaha

bij ons is het ook echt een recept voor als we haast hebben hoor!! maar mijn mannen vinden het heerlijk en ik lust zoiezo geen pasta.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.