Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Side by side koelkast, is het handig?

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe keuken. Daarbij is mijn oog gevallen op een amerikaanse koelkast.
Ik vraag me nu af, wie heeft er zo'n koelkast? Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik ben benieuwd naar: geluid, indeling vd ruimte, totale ruimte, enz enz.
Ik hoef niet persé ook een ijsklonten automaat erin, want wij gebruiken nauwelijks ijsblokjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

10-06-2010 om 22:11

Afmetingen

onze buurman kwam er bij het afleveren van zijn prachtige nieuwe koelkast achter dat het ding zijn huis niet in kon. Beetje laat. De deur van het portiek ging nog, maar de draaien daarna waren onmogelijk te doen zonder het apparaat of het portiek te beschadigen.

ik vind het heerlijk.

Hij is mooi

Hij is groot

De diepvries is no-frost

En ik ben persoonlijk helemaal dol op de ijsblokjes & koude watertap. Heerlijk. Of het nou is om een pan soep snel af te koelen (gewoon 100 ijsblokjes in de gootsteen met wat water) of een fles witte wijn te koelen. Maar ook gewone ranja smaakt echt veeeel lekkerder met water uit de koelkast, en 'gewoon' water bij het avondeten is ook veel lekkerder fris met ijsblokjes.

Geluid is prima. Alleen de ijsblokjes maken zo'n leuk ratelend geluidje als ze vanuit de vormpjes in de voorraadbak worden gemikt. Maar dat is misschien 1 of een paar keer per dag. Verder is ie muisstil (bosch)

Ruimte is UITSTEKEND. Vriezer van ons is niet megamegagroot, maar dat wilde ik ook niet. Koelkast is heeeeeerlijk royaal. Dat er gewoon 20 pakken of flessen van wat dan ook alleen al in de deur passen. Da's toch fantastisch! En 3 enorme groenteladen. Ik kan rustig 2 kilo spinazie kwijt en dan heb ik nog 2 megalades over voor de rest van de voorraad.

Nou ja, ik ben een fan, dat moge duidelijk zijn!

Ingrid

Claudia B

Claudia B

11-06-2010 om 08:10

Smaller formaat

Ook wij wilde graag zo'n side by side koelkast maar de ruimte daarvoor in de keuken bleek te klein Maar toen ineens kwamen we een smallere side by side koelkast tegen!!!!!!!!! Wel breder als een gewone koelkast maar niet zo gigabreed als de andere.
Op deze link kun je die zien (al hebben wij hem niet bij de Wehkmap vandaan, wel bij een internetwinkel maar eerst in een echte winkel bekeken) http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuur/koelkast-vriezer/koelvriescombinatie/hotpoint-ariston-4dxha-koelvriescombinatie/C06_U02_U23_761949/
Ik vind het ideaal en geweldig die uitschuifbare lades, die rollen zo soepel open en dicht. Heerlijke ruimte in de koelkast en het vriesgedeelte. Vriesgedeelte hier ook no-frost. En laat ik de koelkastdeur(en) te lang open dan gaat het licht aan en uit in de koelkast en gaat ie piepen
Dus mocht je niet zoveel ruimte hebben maar wel een side by side koelkast dan is dit wellicht een optie. heb je ruimte genoeg dan kun je natuurlijk voor zo'n heerlijke grote gaan!

Groetjes,
Claudia

Claudia....

die van mij piept ook...heel gezellig...net of je een extra huisdier hebt...hahaha!

Ingrid

Wel side by side, geen amerikaan

Hier wel een side by side, maar geen echte Amerikaan. Let erop dat zo'n Amerikaan-met-ijsblokjesmachine ook op de waterleiding moet worden aangesloten. Ik wilde zo'n ding al niet omdat ik vermoedde dat het een energieslurper zou zijn.
En is een side by side handig? Volmondig ja. Zo ongeveer de beste beslissing die wij voor onze nieuwe keuken hebben genomen. Wij hadden altijd ruimte tekort in de koelkast en de vriezer en nu nooit meer. We kunnen door die grote vriezer ook voorraden aanleggen en dat is ontzettend makkelijk als je even snel eten wilt klaarmaken (hier jonge kinderen die na de werkdag snel moeten eten om niet boven hun bord in slaap te vallen).
Maar inderdaad: let op de ruimte.

Het is hier trouwens een inbouw, en eigenlijk zijn het gewoon een aparte koelkast en vrieskast. Ging dus ook probleemloos door de deur

Groeten,

Temet

Claudia B

Claudia B

11-06-2010 om 15:45

Cobi

Ook hier op slag verliefd op die koelkast!
Toen we in de winkel de koelkast even in het echt gingen bekijken voordat we hem online bestelden (scheelde aardig wat!!) stond daar de antraciet (we gingen eerst voor rvskleur) en dat was precies wat we zochten............... dus hop naar huis en besteld Na jarelang zo'n suffe witte was (en is) deze echt een plaatje............ Jammer dat ie bij jou nou net niet paste Maar je hebt in ieder geval wel een mooie zwarte, al is het dan een ander model.....

mirreke

mirreke

13-06-2010 om 22:51

Jee, dat is een mooie

die Ariston! Wij hebben van buiten een mooie, en er kan erg veel in, maar hij is van binnen van erg goedkoop materiaal. Het plastic van de groente- en vriesla's breekt heel makkelijk en omdat het niet soepel schuift moet je nog wel eens een beetje duwen en trekken, en dan breekt er weer wat. Ik baal daar echt van.
Enfin, deze is prachtig, en online idd echt niet zo vreselijk duur. Mijn partner zou wel zo'n grote dubbeldeurs willen, en we hebben plek en hij zou ook door de deur kunnen, maar volgens mij zijn die gewoon erg duur in het gebruik...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.