Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 09:33

Shoppen in nederland

Mijn dochter (18) zou graag eens gaan shoppen in Nederland. Welke stad is aan te raden, vanuit Vlaanderen (Gent), om eens een dagje te winkelen?
Een ander idee is om dit te combineren met een verblijf bij mijn vriend in de buurt van Drachten. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik daar eigenlijk nooit ga shoppen, omdat we onze tijd vullen met allerlei andere dingen (wandelen, op bezoek bij vrienden, sauna, ...). Ik weet dus niet waar daar leuke winkels zijn. In Groningen misschien? of Leeuwarden?
Ik hoop op een aantal leuke tips!
Hilde

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

27-01-2010 om 10:37

Groningen, leeuwarden

Groningen heeft een paar jaar geleden het predikaat "Beste binnenstad" gekregen en in mijn ogen geheel terecht. Goed bereikbaar, leuke winkels en veel gezellige cafeetjes. Rondom Grote Markt en Herestraat vind je de bekende ketens, de Zwanestraat heeft andere winkels. Ook de Folkingestraat is de moeite waard.
Leeuwarden is ook een leuke stad, mooie panden.
En wil je een wat groter stad, dan vind ik Utrecht een aanrader.

Groningen

Is een leuke stad, veel kleine straatjes. Wij wonen zelf in omgeving Drachten en neigen eerder naar Groningen dan naar Leeuwarden.
Alhoewel we de laatste tijd ook wel in Leeuwarden komen om te winkelen met meiden van 7 en 9.
Maar als ze nog nooit in Drachten heeft gewinkeld zou ik er ook zeker even door heen lopen..

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 10:56

Ciska22

Ik heb zelf wel al eens in Drachten gewinkeld en vind het wel leuk, gewoon omdat er andere winkels zijn dan in Gent. Het is niet groot, maar da's ook niet erg. Alles ligt mooi bij elkaar dus het gaat heel vlot.

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 10:58

En dichter bij belgië?

Zijn er ook nog tips voor dichter bij België? Dus om in één dag over en weer te rijden? Daarvoor vind ik Friesland wat te ver....

Marit

Marit

27-01-2010 om 11:22

Den bosch

is erg leuk. Leuke kleine straatjes, gezellig, leuke winkeltjes en relatief dichtbij voor jullie.
Veel plezier,
Marit

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 11:39

En breda,

is dat iets?

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 11:39

Ideetjes

Al veel leuke ideetjes gekregen, dankjewel!

Maastricht

Maastricht is ook errug gezellig, die mag toch eigenlijk niet in dit rijtje ontbreken

Of Eindhoven, da's ook leuk.

Ayanna

Ayanna

27-01-2010 om 14:50

Roermpnd

Leuk stadje met een heel erg leuk outletcenter!!

Ayanna

Ayanna

27-01-2010 om 14:51

Ik bedoel dus: roermond

Voordat je navigatie op hol slaat...

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 15:44

Ayanna

Hihi, dat had ik wel door van Roermond.
Wel een beetje ver vanuit Gent, vind ik, zo'n 200 km.
Ik laat dochter maar meebeslissen. En eerst nog een gaatje vinden in onze gezamenlijke agenda....

emma43

emma43

27-01-2010 om 18:32

Breda

Breda is ook leuk om te winkelen.1 grote winkelstraat en dan wat zij-straatjes en een overdekte passage die je inloopt via de grote winkelstraat.mijn dochter en ik kunnen in breda best een dagje doorbrengen.

Breda, den bosch of bergen op zoom

Alle drie leuke histotische steden met gezellig centrum.

Een bezoekje aan Den Bosch is eventueel nog te combineren met een boottochtje over de Dieze en vergeet uiteraard niet de Bossche bollen van Jan de Groot te proeven.

Breda is al eerder genoemd, ook leuk historisch centrum en gezellige binnenstad.

Iets kleinschaliger, maar eveneens karaktervol met een leuk historisch centrum: Bergen op Zoom (vorig jaar beste binnenstad van Nederland voor de middelgrote gemeenten). Ik vind dit zelf leuk omdat ze naast de bekende ketenwinkels ook nog veel zelfstandige winkeltjes hebben. Is bovendien gemakkelijk aan te rijden vanaf Gent. Mocht ze meer het type outletcentrum zijn, dan is er op 10 kilometer afstand bij Roosendaal ook nog Rosada Outletcentrum (kwalitatief m.i. wel wat minder dan Roermond).

Karly

Hilde

Hilde

28-01-2010 om 09:36

Nou

Ideeën genoeg, zou ik zou zeggen!
Ik denk dat we kiezen voor Breda of Bergen-op-Zoom. Mocht het ooit lukken dat ze nog eens meegaat naar het Hoge Noorden, dan doen we Groningen wel aan.
Bedankt iedereen voor de tips!
Hilde

Dordrecht

Heel goed aan te rijden vanuit Gent, mooi oud centrum, lekker veel plekken waar je kunt eten, leuke winkels. En ben je het na een ochtend zat dan pak je de fast ferry naar Rotterdam.

Monique D*

Monique D*

06-02-2010 om 20:57

Heb je al een "shopstad" gevonden?

Als je nog niets hebt gevonden: probeer Groningen eens.
Daar kan je ook heel erg leuk shoppen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.