Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 12:56

Shoppen in a'dam of 't gooi met fashionista van 9

Mijn dochter van 9 is gek van kleding en mode. Ze ontwerpt ook zelf van alles en deze zomer is ze zelfs op naailes geweest en draagt ze ook al een broek die ze zelf gemaakt heeft.

Nu wil ze al tijden écht shoppen. Daarmee bedoelt ze dus dat we niet naar de H&M en Coolcat hier in de stad gaan, maar echte leuke boetiekjes en zo gaan opzoeken. Van de zomer in Londen was ze al helemaal blij. Ze wees me da elke keer op bijzondere ontwerpen in de etalages. Ik heb toen beloofd dat we voor haar wintergarderobe echt samen gingen shoppen, maar dan in Amsterdam. Londen doen we wel als ze wat ouder is

Het is nu bijna zover. In de herfstvakantie gaan we samen op pad. Maar waar ga ik dan heen? Ik ben niet van plan extreme prijzen te betalen, maar ik vind het wel leuk om idd wat andere zaken te bezoeken dan de grote ketens. Amsterdam is voor ons makkelijk te doen, maar 't Gooi ook. Ze is dus 9 en heeft maat 152.

Heeft iemand goede tips?

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

16-10-2010 om 13:41

De negen straatjes

http://www.de9straatjes.nl/
ook leuk; de haarlemmerstraat en de utrechtsestraat.
Veel plezier! Yvon.

Biene M.

Biene M.

16-10-2010 om 14:08

Nou

Voor 9-jarigen heb je in Amsterdam volgens mij niet heel veel meer dan in jouw woonplaats. Misschien Sissy Boy en Exota? Ik ben er al een tijd niet geweest, maar op de Haarlemmerdijk en -straat had je ook altijd leuke en aparte winkels.

Voor een echt shoppingdagje kun je anders ook nog overwegen naar Antwerpen te gaan. 's Ochtends bijtijds van huis, na het winkelen daar nog lekker eten en dan weer naar huis. De reistijd is maar een uur of twee.

Bastet

Bastet

16-10-2010 om 14:13

't gooi

'T Gooi lijkt me vrij behoudend,hoor,voor een jonge meid.Ik zou naar A'dam gaan.
Bastet

Sterre42

Sterre42

16-10-2010 om 17:04

Nee, niet het gooi

Qua winkels zou ik daar dan niet met dochterlief heen gaan, zeker niet als je de kleine winkeltjes wilt zoeken.

Amsterdam heeft veel meer op dat gebied, maar Utrecht bijvoorbeeld ook. In de oude binnenstad van Utrecht zitten zijn ook allerlei leuke straatjes te vinden met aparte winkeltjes. Den Bosch is ook een goed alternatief trouwens.

Sancy

Sancy

16-10-2010 om 18:11

Utrecht!

Op vrijdag bijvoorbeeld. Weet ik ook nog een leuk lunchadres voor je

Vintage

Zou je niet ook bij vintage boetiekjes kunnen kijken? Zeker in Adam heb je er een hele hoop van.

Had ik je nou al de groeten van André gedaan?

reina

reina

16-10-2010 om 20:07

Tihama

Ga lekker naar Amsterdam , in 't Gooi zijn geen plaatsen waar je lekker kunt shoppen. In Hilversum heb je de gewone ketens en het winkelaanbod is niet bijzonder groot, de andere plaatsen hebben minder winkels en zijn qua aparte winkels alleen leuk als je een erg ruime portemonnee hebt (en dan eigenlijk nog steeds niet voor een 9-jarige). En Utrecht?

Amsterdam is mwah

En dat zeg ik toch niet heel vaak over Amsterdam. Ik weet niet precies wat er bij jullie aan aanbod is maar misschien dat ze blij wordt van de Zara? Daar hebben ze wel leuke dingen voor de kleine modepopjes onder ons. Verder zal ze in de Bijenkorf dr slag wel kunnen slaan. Wat vindt ze leuk Tihama? Van wat voor soort mode houdt ze? Bellrose in de van Baerlestraat is leuk en een beetje stoer, net als de Sissyboy dat daar aan de overkant zit en ook leuke stoere dingen heeft. Ook zit daarnasat de Benetton. Voor de Exota (9straatjes) is ze wat groot denk ik qua van prints, maar als ze van King Louis houdt is het een bezoekje waard. Als ze ook van 2dehands houdt hebben ze bij Lady Day zeker iets voor dr (ook 9Straatjes). Verder is er in de Kalverstraat de Monki gekomen (beetje ter hoogte van de Kalver Toren) Niet speciaal voor kinderen maar een kleine maat S past ze wellicht. Het is de hippe en wat alternatieve variant van de H&M. Leuk wel en niet zo duur. Ook heel leuk is Broer en Zus op de Rozengracht. Maar weet niet zeker of ze haar maat ook hebben. Zou ik voor de zekerheid even Googlen!

Groet Swaen (Amsterdamse fashionista van 35)

Zus

Zus

16-10-2010 om 21:24

Zeker 9straatjes

Dan kunnen jullie ook naar Laura Dolls, koop ik vaak wat voor mijn dochters, ook bij Exota trouwens. En de schoenen en tassenwinkels zijn om te smullen. Bovendien erg leuke eetgelegenheden. En je zit dan ook niet ver van de Bijenkorf en die mall achter het paleis (kan even niet op de naam komen).
Utrechtste straat is ook leuk, wat boetiekjes betreft.

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 21:29

Stijl

Ze is dol op bling-bling en luipaardprints. Roze vindt ze niets (totaal tegengesteld aan haar moeder , paars daarentegen is een topkleur. De outdoor/paardrijstijl is beslist niet aan haar besteed (3 van haar vriendinnen wel, maar ze voelt zich daardoor niet beïnvloed). Ik vind die andere stijlen nu juist wel erg leuk voor haar, maar helaas.
Ik heb haar net gevraagd wat ze nu graag wil. Antwoord: van die lange, wijde rokken en jurken met veel kleuren. Hmmm, dat is weer een nieuwe. We hebben net samen wat gegoogled. Mijn zomerjurken vormen haar inspiratie. Geen idee waar ik dit nu weer kan vinden.

Tihama

Zus

Zus

16-10-2010 om 21:57

Hmmm

Lastig inderdaad. Wat voor zomerjurken heb je dan? Ik Frankrijk heb je kinderkledingwinkels met veel kleurige kleding, maar een dagje Parijs is ook weer zo wat
Ik denk nog even diep na..... jammer dat Oilily weg is.

Strijdplan

Starten bij de Bijenkorf, dan door naar de Kalverstraat met eerst de Zara en dan de Monki. In de Kalverstraat kun je rechtsaf de Heiligeweg op zodat je op het Koningsplein het Singel op loopt. Dan ben je al gauw in de 9straatjes waar ze zeker Laura Dolls, Lady Day, Zipper en Exota moet bezoeken. En lunchen/bitterballen/dineren gaat daar ook heel aardig!

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 22:30

Jurk

Ik zat net te denken: hoe omschrijf ik die jurken nou?
Model: mouwloos, lage V-hals, getailleerd en dan gerend uitlopend, net tot op de knie
Print: het zijn een soort gestyleerde bloemen die het meest doen denken aan de patronen die je vroeger kreeg met zo'n kijker. Je weet wel zo'n ding waar je aan kon draaien en waar je dan allerlei patronen in heftige kleuren voorbij zag komen.
Ik heb er een met roze als boventoon en een met petrol als boventoon. Het zijn tamelijk aanwezige jurken
Geen desigual overigens, die zijn namelijk afschuwelijk a-symmetrisch en dat vind ik vreselijk.

Maar dochter vindt die jurken dus helemaal top.

Tihama

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 22:40

Hihi swaen

Dat klinkt als een leuk strijdplan. Ik ben wel eens vaker door de 9 straatjes gewandeld, maar dat was onder werktijd, dus weinig tijd.

We moeten in elk geval wel even door de Kalverstraat, want we hebben laatst weer Monopoly gespeeld, dus dan is dit wel leuk.

Tihama

Zus

Zus

16-10-2010 om 22:47

Hmmm2

Ja, heb er een aardig beeld bij, geloof ik. Ik moet zeggen dat wij afgelopen zomer in de uitverkoop in Frankrijk zulke jurken voor mijn dochter (ook 9) hebben gekocht. Veel kleuren, lang en zwierig en vooral apart. Maar ja, die koop ik daar niet voor niets, want in Holland kan ik ze nergens vinden! Er zijn een paar winkels in Amsterdam die Catimini verkopen. Is niet het merk dat ik bedoel maar die hebben wel kleurige kleding. In Antwerpen heb je Fred en Ginger, ook fleurig (maar duuuuuuur). Zeg, kun je eigenlijk niet beter met je dochter naar Antwerpen, modestad!! En vanaf Amsterdam 1,5 uur met de auto.

Tihama

Tihama

17-10-2010 om 15:02

Lol

nee, we gaan niet naar Antwerpen. Kom op, ze is pas 9. Er moet nog wat overblijven voor als 'ze later groot is'. Het wordt Amsterdam.
Wat we niet kunnen scoren in de 9-straatjes lukt vast wel bij de ketens in de Kalverstraat. Vrijwel al die zaken zitten hier trouwens ook in de stad, maar ik schat in dat ze het 'echter' vindt in de duurste straat van Monopoly

De PC Hooft doe ik nog maar even niet.

Tihama

Yta Chalne

Yta Chalne

18-10-2010 om 08:40

Voor bling en luipaard, dan zou ik eerder een rondje Rotterdamse markt en koopgoot overwegen. En, heel belangrijk, lapjesmarkt bezoeken en een cursus (buurthuis, crea vriendin oid) omgaan met de naaimachine. Hier een zestienjarige die regelmatig iets wat naar haar idee in de mode zou moeten zijn zelf maakt. Werkt perfect.

Tinus_p

Tinus_p

18-10-2010 om 10:38

Haarlem

Haarlem is ook een optie. Voor bling en andere ordi-zooi adviseer ik de Albert Cuijp markt of de Beverwijkse Bazaar.

Tihama

Tihama

18-10-2010 om 10:53

Bling en luipaard

Zegguh....ik voer hier een redelijk sterk repressiebeleid op. Ik ben van de zomer nog door de marktkoopman overrompeld die met een luipaard-lapje kwam. Dochter helemaal enthousiast, want dat paste precies bij haar ontwerp. Het uiteindelijk resultaat mag ze van mij niet aan buiten huis. Xena The Princess Warrior is er niks bij.

Ze heeft van de zomer dus naailes gehad en gisteren heeft ze hier op de naaimachine ook nog wat gefröbeld. Ik zat moeilijk te doen met het spoeltje (ik heb ook les gehad, maar ze nam het soepel van me over en wees me aan hoe ik het draadje precies moest doen.

Ik bedenk net dat dit ook wel een heel leuke herfstvakantie-activiteit kan zijn: samen kleren naaien

Als extra, dan, want een complete collectie zie ik nog niet gebeuren

Tihama

Tihama

Tihama

28-10-2010 om 09:47

Amsterdam

We zijn gisteren geweest. Eerst naar de 9 straatjes. Dat was wel leuk om even rond te wandelen, maar qua aanschaf niet echt een succes. Exota ging maar tot maat 140 (en ze heeft 152). Laura Dolls vond ze erg leuk, maar niets voor haar maat.
Bij Lady Day heeft ze 1 heel leuke zwierige rok kunnen scoren.

We zijn daarna naar de Kalverstraat gelopen. "Is dat een heel dure winkelstraat, mama?" Grinnik, nee, alleen in Monopoly.

Eerst de H&M Kids. Die hebben we hier in de stad ook wel, maar ik schat in dat er daar meer keus was. En toen kwamen we langs NoaNoa. Ik realiseerde me dat daar vermoedelijk wel zwierige rokken te vinden waren.
En dat was ook zo. Ze stond zo te genieten in de paskamer.

Uiteindelijk wilde ik nog naar de Bijenkorf, maar toen vroeg ze of ze niet meer hoefde te passen 'want ze was zoooooo moe We waren toen inmiddels ook al 6 uur op pad.

Ze was gisteravond intens gelukkig met haar nieuwe outfits. Ze combineerde bijv. een roomkleurige, romantische rok met een getailleerd houthakkers bloesje etc. Ze heeft ook meerdere petten waarmee ze de romantiek van NoaNoa juist weer sportief maakt. Ik vind het echt knap om te zien hoe ze combineert. Nu moet ze nog nieuwe laarzen en wat bijpassende leggings voor die rokken. Dat stellen we uit tot morgen

Tihama

Biene M.

Biene M.

29-10-2010 om 08:49

Leuk tihama

Toch een leuke shopdag gehad in Amsterdam! Noa noa is inderdaad leuk, fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn!

Mijn dochter slaagde op die leeftijd voor leuke schoenen vaak bij Zara, misschien hebben ze daar ook wel wat voor de jouwe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.