Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

21-01-2010 om 09:04

Sher ping van jamie oliver

Eergisteren keek ik naar een uitzending van Jamie Oliver in de USA en hij had daar een soort gevulde pannekoekjes gemaakt (ze heten Sher Ping). Ik vond het er heel lekker uitzien dus heb op internet het recept van Jamie gevonden en ze gisteren gemaakt. Ze waren goed gelukt, maar heeft iemand misschien nog een leuke variant om ze mee te vullen?
Ik had ze nu gevuld met: kleine stukjes kip, witte kool, klein bosje verse koriander, geraspte gember, 4 lente uitjes, knoflook, peper en zout.
Ze waren dus lekker, maar wie weet er nog een andere variant?

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Benieuwd

Hoi Maxime,

ik heb meteen ook gezocht, maar kon niets relevants vinden. Het klinkt interessant, kun je mij een link geven?

groetjes,
Jons

Maxime.M

Maxime.M

21-01-2010 om 12:50

Dit is het receptje

Hoi,

Dit receptje had ik gemaakt: http://surfingtheworldcuisine.blogspot.com/2009/11/sher-ping-pancake.html

En ben nu dus op zoek naar een lekkere variant voor de vulling.

Groetjes
Maxime

Maxime!

Dank je, dat ziet er heerlijk uit! Ik ga dat zeker ook eens proberen!

Wat dacht je van een pittige vulling met gehakt? Lijkt me ook lekker!

Bedankt voor het plaatsen van de link, groetjes,
Jons

Pekingeend

Of pekingeend met hoisinsaus, selderij en lente-ui.

Maxime

voor hoeveel personen was het originele recept? Dat kan ik niet terugvinden. En wat eet je erbij? Doe je er nog groente bij of iets anders?

Ik wil het graag maken voor ons gezin van 6...

groetjes,
Jons

Maxime.M

Maxime.M

27-01-2010 om 15:02

8 broodjes

Hoi,

Met dit recept kan je 8 broodjes maken. De broodjes zijn ongeveer zo groot als een pita broodje zeg maar. Ik vind zelf dat je met een broodje per persoon niet voldoende hebt, dus je zou het recept kunnen vermeerderen zodat je 12 broodjes kan maken, of je maakt er nog iets los bij. Een lekkere salade bijvoorbeeld. Oh en zorg dat je een fles rode zoete chilisaus hebt, dat is er erg lekker bij.

Maxime

Maxime

bedankt! Ik ga het morgen of overmorgen proberen. Was van plan het vandaag te maken, maar opa kwam mee-eten en had zijn eigen gebraden rosbief meegenomen. En ja, dan kunnen de pancakes wel een dagje wachten

Heb je al een andere vulling geprobeerd?

groetjes,
Jons

Jammie!

vandaag gemaakt, en het was heerlijk! Met gehakt dus, witte kool, paprika, koreander, etc.

Volgende keer mag ik hem weer maken, ik heb moeilijke eters, maar mijn jongens van 4 en 10 vonden het heerlijk (man ook, overigens), de meiden van 7 vonden het matig.

Volgende keer wil ik hem proberen met shoarma en dan met mijn eigen knoflooksaus om te dippen Volgens mij wordt dat ook heerlijk.

dank je wel voor de inspiratie!

groetjes,
Jons

Maxime.M

Maxime.M

28-01-2010 om 22:22

Goed zeg

hoi,

goed zeg, dat ze het lekker vonden (de meesten dan) ik moet nog even over een andere vulling denken, maar ben nu grieperig dus heb geen zin om over eten na te denken.

maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.