Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

25-10-2010 om 12:10

Set; ik snap het niet Gezelschapsspel

hoe erg, aantal weken geleden voor dochter SET meegenomen van de winkel, wilde dus die avond uitzoeken hoe het werkt maar ik snap het niet.....
Hoe blond kun je zijn. Ik heb de internetversie geprobeert maar ik snap gewoon niet waarom bepaalde combi's wel kunnen en sommige niet. Wie kan het mij uitleggen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

25-10-2010 om 12:23

Of gelijk of verschillende

Je hebt een set als alle kenmerken gelijk zijn of juist verschillend.

Dus bijvoorbeeld:

- allemaal groen, of juist een groene, een blauwe en een rode.

- allemaal gestreept of juist een gestreepte, een helemaal dichte of een helemaal open figuur.

Zo kijk je voor alle vier de kenmerken (dus vorm, vulling, aantal en kleur) of ze of allemaal gelijk zijn of allemaal verschillende. En dan is het een set.

Guinevere

Guinevere

25-10-2010 om 20:17

Wat is dat?

Wat is dat, SET?

joep

joep

25-10-2010 om 20:18

Je verwacht dat het nog leuk wordt

Ik heb dit spel gekregen als gezamenlijk cadeau van een stel armoedzaaiers met de mededeling "Nou dit is pas echt een leuk spel". Ik dacht eerst ook dat ik iets niet goed deed, want het werd niet bepaald leuk. Ik bleef ook nalezen in de summiere uitleg, in de veronderstelling iets te missen, maar ben er tot op de dag van vandaag niet uit.

cqcq

cqcq

25-10-2010 om 20:57

En het is zo simpel

kijk eerst naar de kleuren:
alles verschillende: mogelijk een set
alles dezelfde: mogelijk een set
twee dezelfde en eentje ander: geen set

Daarna naar de vormen:
alles verschillend: mogelijk een set
alles dezelfde mogelijk een set
twee dezelfde en eentje anders: geen set

Daarna naar de aantallen:
alles verschillend: mogelijk een set
alles dezelfde: mogelijk een set
twee dezelfde en eentje anders: geen zet

Daarna naar de vulling:
alles verschillend: mogelijk een set
alles dezelfde: mogelijk een set
twee dezelfde en eentje anders: geen set.

Als de drie kaartje kloppen voor alle vier eigenschappen dan heb je een set. Jammer alleen is dat mijn dochter deze afweging in minder dan geen tijd maakt in haar hoofd....en ik al blij ben met een paar sets aan het einde van het spel. Je hebt gewoon een aantal mensen nodig die heel snel kunnen denken en combineren, dan is het zelfs leuk om gespeeld zien te worden.

joep

joep

25-10-2010 om 21:10

Echt waar cqcq?

Ik laat mij nogal makkelijk overtuigen, dus ik zal het toch nog eens erbij pakken. (Wij kunnen wel snel denken maar wij doen het liever niet).

Engelandvaarder

Engelandvaarder

26-10-2010 om 00:29

Inkoppertje

Je moet er wel hb voor zijn
Het is heel simpel, de kaarten hebben 4 aspecten: kleur, aantal, vorm en het patroon. Van een set van drie kaarten moeten de kaarten OFWEL allemaal hetzelfde zijn wat een bepaald aspect betreft, OFWEL alledrie verchillend. Je kunt inderdaad online spelen kijken of je het snapt. Leuk spel!

ayla

ayla

26-10-2010 om 09:02

Reactie

Ik heb dus de internetversie geprobeerd en het is me dus gewoon niet gelukt een goede combi te maken. Ben ik blijkbaar toch niet HB. Misschien moet ik het dochter maar gewoon in de handen duwen en dan kan zij het mij vast wel uitleggen.

Ik denk

..dat je het niet moet willen snappen.

De druk moet eraf. Zie ik bij ons thuis ook vaak. De jongens zijn nu zo gewend dat school een eitje is dat ze bij spelletjes maar moeilijk kunnen verkroppen dat er een doordenkertje in zit.

Niet dat ik denk dat jouw school te makkelijk is Ayla... meer dat er soms even een knop om moet bij spelletjes, dat je er op een bijna overdreven manier lak aan moet hebben.

Op die manier is het voor mij iig het leukste altijd. Dus lekker samen met je dochter een beetje pielen en uitproberen. Eigen regels bedenken kan ook nog!

Monique

Monique

26-10-2010 om 12:48

Wat een leuk spel

Ik had er nog nooit van gehoord en/of er iets van gezien maar heb het net even online gespeeld en wat een leuk spel!

Zal ik dan toch hb zijn?

Dat zou mn docenten van de MAVO verbazen (6 jaar over gedaan namelijk). Volgens mij moet je er oog voor hebben. Bij ons komt Set standaard op tafel met feestjen en partijen. Onwijs leuk!

Vic

Vic

26-10-2010 om 22:38

Vraagje

Heb het spelletje net online opgezocht. Is het de bedoeling dat je een set gelijk ziet? Als ik naar die kaartjes kijk, zie ik meestal wel een setje, maar dat kost toch echt wel een paar minuten. Ben dan ook niet hb. Zal het van de week eens de kinderen laten proberen, want het is wel een leuk spel voor alle leeftijden.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

26-10-2010 om 22:49

Twasmaareengrapje

Natuurlijk hoef je niet hb te zijn om het spelletje te snappen .
Als je een beetje oefent ga je het al een stuk sneller zien. Maar de een heeft er ook gewoon meer gevoel voor dan de ander.

Julie

Julie

26-10-2010 om 23:20

Leuk, waar online?

Dit lijkt me wel een spelletje voor mij. Ik vind alleen links uit 2001 die niet meer werken of een site waar je je eerst moet registreren. Waar spelen jullie dit online?

Inge M

Inge M

27-10-2010 om 08:14

Online

http://www.setgame.com/set/puzzle_frame.htm

Er zit ook een mooie uitleg bij

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 09:48

Bedankt

Wat een leuk spel! Goede tip zo vlak voor Sinterklaas.

Julie

Julie

27-10-2010 om 09:51

Ook bedankt inge

voor de tip. Nieuwe verslaving erbij

ayla

ayla

27-10-2010 om 11:12

Snik snik, ik zie het echt niet

ik probeer het online spel te doen maar bij het spel van vandaag kom ik echt niet verder dan twee sets, ik zie het echt niet.
Hoeveel sets zien jullie?

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 11:47

Ayla

Zes. De eerste vier heel snel, naar de laatste twee moest ik echt zoeken (totaal 13 minuten bezig geweest).

ayla

ayla

27-10-2010 om 11:54

Heb er nu 4

ik ga vooruit

Engelandvaarder

Engelandvaarder

27-10-2010 om 13:46

Beat this!

3 minuut 12 voor 6 sets
Morgen pas weer proberen he, want dezelfde sets nog een keer zoeken telt niet.

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 14:45

Ja ja

13 minuten was nogal traag, dat besef ik. Heb tussendoor ook nog peuter uit de boekenkast vandaan getrokken en de cd's weer in de kast laten zetten en ik had het nog nooit eerder gedaan, ik kan het vast wel wat sneller

Fraz

Fraz

27-10-2010 om 15:00

kon er vier vinden en de laatste twee heeft mijn zoontje van 8 gevonden. Gisteren lukte het mij wel om er zes te vinden. Nou wil ik nog meer sets spelen. weet iemand waar je dat kan doen zonder te moeten aanmelden ??

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2010 om 15:24

1min56

leuke link

Tijgeroog

Tijgeroog

27-10-2010 om 15:32

Nog een link

http://2n1.org/applets/set/

(3m29s)

Yta Chalne

Yta Chalne

27-10-2010 om 15:38

The set game:

http://thebreretons.com/setgame/

Lekker uuuuuurenlang setjes maken...

Oh nee!

Het is zoooooo verslavend. Zit al een uur setjes te maken op de link van Yta.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-10-2010 om 20:32

Vreselijk

ik snap er geen fluit van....zoon heeft het ook eens gehad van zijn begeleider....hij snapt het wel....is ie slimmer dan zijn moeder....

Dobbelspel

Op zoek naar sintcadeautjes stond ik vandaag in Intertoys en daar zag ik ook het Set-dobbelspel. Kent iemand dat?

Tijgeroog

Tijgeroog

30-10-2010 om 22:41

Nee, maar

Nee, dat ken ik niet. Wel het dobbelspel van Kolonisten van Catan, ongetwijfeld heel anders, maar wel erg leuk.

Tink

Tink

01-11-2010 om 00:26

Leuke link yta

En verslavend, potdorie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.