Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carla67

Carla67

27-02-2011 om 14:40

Senseo is stuk, wil iets anders maar wat?

Hallo,

Nou zoals de titel al zegt, onze Senseo heeft het begeven en aangezien ik de koffie toch al niet zo lekker meer vond, wil ik graag een ander apparaat.

Heb al gezocht, maar zie door bomen het bos niet meer. Krups, Nespresso, Saeco etc.etc.

Wat wil ik graag? Gewone koffie, maar ook latte machiatto, cappuccino. We hebben ooit een apparaat gehad, waarmee je via zo'n pijpje melk kon opschuimen, maar dat is niets voor ons. Te veel werk en te veel schoonmaken .

Wie kan mij vertellen wat het ideale koffie apparaat is???

Bedankt, groet,
Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon

zo'n bekertje met zo'n dingetje waarin je hop-hop-hop melk opschuimt.
Bekertje in de magnetron en daarna de schuimende melk op de ouderwets gezette koffie (gewoon koffiezetapparaat, of kokend water opschenken op het filter (op thermoskan).

Weinig schoonmaakwerk en lekker.

Nieuwe senseo

Onze senseo was ook op/gaar/aan vervanging toe. Omdat ik Nespresso te duur vind en niet eens zo heel bijzonder hebben we gewoon een neiuwe senseo gekocht. En wat een verschil met de oude! Kwaliteit van een kopje koffie is vele malen beter. Sowieso drukte de oude senseo de pads niet heel goed meer aan, zal er vast mee te maken hebben.

We hebben we een luxe variant nu waarbij je o.a. de sterkte kunt instellen.

Mamvantwee

Mamvantwee

27-02-2011 om 22:29

Lekker ouderwets

Gisteren heb ik een nieuw ouderwets koffiezetapparaat gekocht. Van Philips, met zo'n thermoskan van mooi rvs. Hij ziet er niet alleen mooi uit, maar ik vind gewone filterkoffie ook veel lekkerder dan al die senseovarianten.

Ik schuim melk op met zo'n klein apparaatje dat je in de warme melk laat kloppen. Werkt prima. Heerlijke cappuccino's hier en het schoonmaakwerk bestaat uit een tel onder de kraan houden.

Groet, Mamvantwee

Slow coffee

Slow coffee is het weer helemaal. Uit een druppelapparaat, of voor de echte liefhebber, met zelf opschenken.

Voor cappucino zet je het sterker en schuim je gewoon zelf even de melk op.

Monet

Monet

28-02-2011 om 05:18

Krups dolce gusto

Ik ben helemaal verslaafd aan mijn Dolce Gusto. Zalige koffie, heerlijk cappucino, geweldige latte macchiato, espresso, wat je maar wilt!

Pluk53

Pluk53

28-02-2011 om 09:55

Cafetiere

http://koffie.met-passie.nl/koffie/bereiden-van-koffie-zetten-koffie-maken/koffie-met-de-cafetiere/
dit geeft absoluut de lekkerste koffie.
En voor feesten en partijen hebben we een "gewoon" snelfilter-apparaat met rvs-kan (die je tevoren even met kokend water omspoelt).

Hoeveel koffie drink je?

Ik drink één hooguit twee cappucino's per dag, en die moeten gewoon lekker en snel klaar zijn. Ik heb toen een nespresso gekocht. Ontzettend lekker en een fijn apparaat met melkopschuimer. Per kopje wel best een bedragje ja...

Dorry

Emmawee

Emmawee

01-03-2011 om 21:52

Pfff

Wij drinken hier al jaren Camping-koffie. Water koken (nu in een steelpannetje, omdat de waterkoker stuk is), filter in filterhouder, 1 à 2 schepjes koffie per kopje / kop en opschenken maar. Man maakt eerst een sterke bak en dan de tweede iets minder sterk ik doe twee kopjes van min of meer gelijke sterkte en ben daar enorm trots op.
Lekker, makkelijk en goedkoop. Maar bij meer dan 2 kopjes, wel een gedoe!! Wij hebben dus ook nog een koffiezetapparaat onder een laagje stof staan.
Groetjes, Maw.

Wilma

Wilma

02-03-2011 om 11:52

Bromvlieg, opgeschuimde melk

Ik heb zo'n ding staan met zo'n opklopper van Douwe Egberts. Maar was er niet iets dat 't met magere melk niet kan of juist wel moet? En moet je 't eerst kloppen en dán in de magnetron of andersom ???

Toevallig vandeweek dat ding weer opgezocht omdat ik trek in cappucino had.

Groetjes,
Wilma

Puck

Puck

02-03-2011 om 13:30

Wilma

Ik ben dan wel geen Bromvlieg, maar heb ook zo'n magnetron opschuimer.
Je mag hem maar tot maximaal het streepje vullen, ik doe het met gewone halfvolle melk, gaat prima. Dan flink die zeef op en neer bewegen (in de gootsteen want het lekt altijd als je een beetje fanatiek bent) Dan zeef eruit en dan in de magnetron tot de melk tot de rand van de beker omhoog is gekomen (dus even bijblijven anders zit je magnetron onder de melk). Wil je daarna nog meer melk opschuimen dan moet je de opschuimer eerst even afwassenen afdrogen omdat mijn ervaring is dat de 2e keer het lang niet zo mooi opschuimt.

Wilma

Wilma

03-03-2011 om 10:29

Puck, bedankt!

Oh joepie, leuk, ik ga zometeen meteen proberen !!

Dankjewel,

groetjes,
Wilma

Puck

Puck

03-03-2011 om 11:44

Wilma

Graag gedaan, geniet van je cappucino en vergeet dan niet wat cacao over het schuim te strooien.
Ook lekker: latte macchiato. Melkopschuimer tot zijn maximum vullen en schuim maken. Allles, incl. de nog vloeibare warme melk in een hoog koffieglas overgieten en dan door de schuimlaag heel voorzichtig je espresso gieten. Ook weer afmaken met wat cacaopoeder. Je kunt het extra lekker maken door voor je de melk in het glas giet eerst een scheutje likeur (koffie, chocolade, amaretto oid) te gieten.

Carla67

Carla67

03-03-2011 om 20:11

Mmmmm

als ik het zo allemaal lees, kan ik beter een melkopschuimer kopen.

Maar welke koop ik dan? De douwe egberts? Als het inderdaad zo makkelijk is en zo goed schoon te maken, zie ik dat wel zitten.

Verder nog een vraag over de Doce Gusto, ik hoor dat de koffiecups (pads?) daarvan wel erg duur zijn, is dat zo?

Ik hoor het weer graag!

Bedankt!!
Carla

Puck

Puck

03-03-2011 om 20:20

Carla

"Verder nog een vraag over de Doce Gusto, ik hoor dat de koffiecups (pads?) daarvan wel erg duur zijn, is dat zo?" Eén blik op het schap in de supermarkt en je kan zo de prijs per kopje uitrekenen. En ja, dat is duur, net als Senseo en daarbij komt ook nog een berg afval van de cupjes.
En wat betreft melkopschuimer: ik heb er ooit één gratis bij Douwe Egberts en één bij Campina gekregen. In de meeste kringloopwinkels kun je ze vaak vinden. Koop niet de melkopschuimer van de Tupperware, die werkt voor geen meter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.