Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Scooter op mijn terrein

Ik woon aan het einde van een doodlopend straatje. Het laatste stukje van de straat hoort officieel bij mijn huis, het is dus mijn terrein. Op mijn grond staat een hek met een openklapbaar hekje erin, wat naar een parkeerterrein leidt. Alle bewoners van het straatje maken (met mijn toestemming) gebruik van dat hekje, anders zouden ze zeker honderd meter moeten omlopen naar hun auto.
Nu woonde er een jong stel in het straatje, dat in november is verhuisd naar Amsterdam. De man had een scooter en vroeg of die even bij het hek (op het randje van mijn grond) mocht staan. Hij zou het ding zo snel mogelijk komen halen (met de trein hierheen en dan op de scooter terug). Prima, het ding stond wel wat onhandig, maar het was maar voor een dag of 10.
Je raadt het al, het ding staat er nog steeds. Ik heb een aardig mailtje gestuurd aan het stel, met de vraag wanneer ze de scooter konden komen halen en erbij gezegd dat inmiddels de banden helemaal slap waren (kunnen ze een pompje meenemen). Kreeg ik net een mailtje terug: wat ik wel dacht, het is veel te koud en die scooter blijft er staan tot het wat warmer is.
Tja... wat nu? Mijn eerste reactie was om het ding van mijn grond te slepen, het parkeerterrein op. Maar is dat slim? Ik heb wel gezegd dat die scooter eventjes op mijn grond mocht staan. Maar wat is eventjes? Als ik het ding beschadig met wegsleuren - er zit een gigantisch beugelslot op - ben ik dan aansprakelijk?
Ruzie met die mensen interesseert me niks, ze wonen hier toch niet meer.
Waarom denken mensen altijd dat ze zo over me heen kunnen walsen? Okee, dat is een vraag die ik mezelf maar eens serieus zou moeten stellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb je er last van?

Als je last van die scooter hebt ,hij staat in de weg of belemmert de doorgang,dan kan je dat aangeven bij de politie,met het verhaal van de email erbij.Ze halen hem dan op of ze lichten de eigenaar in dat ze hem weg moeten halen.
Ga hem vooral niet zelf verslepen,als er iets mee gebeurt ben je aansprakelijk,je zit aan andermans eigendom,en je hebt toestemming gegeven om van jouw terrein gebruik te maken.
Als hij niet in de weg staat zou ik even afwachten ,de lente komt er aan,dus zo lang zal het niet meer duren voor dat hij weg gaat.
Je hebt wel gelijk,het is best brutaal om zo lang (mis)gebruik te maken van jouw gastvrijheid.

Pennetje

Pennetje

04-03-2010 om 21:53 Topicstarter

In de weg

Ja, hij staat in de weg, ik parkeer mijn auto namelijk altijd op mijn terrein en dan keer 'm vast, zodat ik gemakkelijk weer weg kan rijden. De scooter staat precies in die draai, zodat ik een keer extra moet steken om te keren. dat vind ik niet erg voor een week, ook niet voor twee weken, maar bijna vijf maanden vind ik vervelend worden.
Het was ook vooral de toon van die mail die me in het verkeerde keelgat schoot...

Nog een mail

Ik zou nog een (behoorlijk wat onvriendelijkere) mail sturen met de mededeling dat als het ding over twee weken niet is verdwenen je hem van je terrein sleept. Dan heb je toch gewaarschuwd?

Jakiro

Jakiro

05-03-2010 om 00:23

Finders keepers

Lekker in je eigen schuur zetten en houden.
Jakiro
(of is dat erg gemeen ?)

Gewoon terugmailen

ik zou het nog ff niet escaleren. Misschien hebben ze niet door dat de scooter jou stoort, denken ze dat het niet zo veel uitmaakt. Ik zou er nog een mail aan wagen, en uitleggen wat jij er vervelend aan vindt. Geef ze 2 weken de tijd om 'm weg te halen en als ie dan nog niet weg is dan kun je andere dingen gaan doen. maar dan weten zij wel dat je maatregelen gaat nemen, komt het bij hen niet onverwacht.

Gruffalo

Maxime.M

Maxime.M

05-03-2010 om 08:38

Niet in de gaten

Ik denk dat ze zelf niet eens in de gaten hebben dat dat ding jou in de weg staat. Ik zou er dus ook zoals Gruffalo al schrijft nog een keer een mailtje aan weiden met de mededeling dat dat ding je in de weg staat. Ik zou netjes vragen of het goed is dat je hem daar en daar naartoe verplaatst, en als ze dat niet willen dat ze hem dan binnen een door jou gestelde termijn weg moeten komen halen. Dan heb je het dus toch netjes gevraagd en kunnen ze jou niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade. (dat zet je er ook meteen bij in je mail, dat je het verplaatsen voorzichtig zal doen maar dat je je verder niet aansprakelijk stelt voor eventuele schade)

Laconiek kunnen sommige mensen zijn hé.

Maxime

Pennetje

Pennetje

05-03-2010 om 10:26 Topicstarter

Inmiddels

Ik kreeg vanmorgen een mail van de man. Ik had zijn vrouw gemaild omdat ik alleen van haar een mailadres heb en zij is nogal bitchy. Van haar kreeg ik die mail terug wat ik wel dacht en ik had haar nog teruggemaild gisteravond dat het ding in mijn tuin stond, dat ik het ding zou verplaatsen en dat ik niet aansprakelijk was voor de schade.
De man mailde vanaf zijn werk dat hij niet wist dat het mijn terrein was en dat hij het ding binnenkort komt ophalen. Tegelijk mailde zijn vrouw weer iets kattigs vanaf hun huis. Dat heb ik dus maar zonder commentaar naar zijn werk gemaild
Ik denk dat die man wel doorheeft dat hij zijn scooter maar beter kan komen halen. Waarom zijn vrouw zo snibbig is, geen idee...

Pennetje

Pennetje

05-03-2010 om 10:27 Topicstarter

Jakiro

Finders keepers, tja, als het nou om een fiets ging deed ik heb misschien wel. Maar dit ding staat op naam en heeft papieren en zo. Straks ben ik ineens een dief!

Ff juridisch neuzelen

De suggestie van Jakiro is verleidelijk, maar het mag inderdaad niet. Je weet dat dat ding van iemand anders is, en je weet ook dat die er geen afstand van gedaan heeft. Dus dan ben je inderdaad een dief. Ook als het een fiets was geweest.

Gelukkig heeft meneer kennelijk door dat het tijd wordt de logeerpartij te beëindigen.

Groeten,

Temet

Hinderlijk

oh bah ja, sommige lui gaan zo makkelijk om met andermans spullen/grond/gastvrijheid. Bah en dan nog zo'n bitchy reactie. Ik wacht de dag af dat mijn aso buren verhuisd zijn, maar voorlopig zit er geen schot in de zaak ze vragen nog steeds een ton te veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.