Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Berber.

Berber.

05-09-2011 om 13:10

Schroef in band

Ik zie net in het voorbijgaan dat er een schroef in een band van onze auto zit. De auto is vanaf donderdag niet meer gebruikt dus dat ding zit er ws al een tijdje in. De band is niet zacht.

Wat nu te doen? Kan ik die schroef er zelf uithalen? Gewoon draaien of is dat al te simpel gedacht? Of kan ik de ANWB hiervoor bellen? We hebben wel zo'n aan-huis-service dingetje. Of negeer ik schroef gewoon? Of zal ik ff lekker ruzie gaan zoeken met de verbouwende buren? Ik heb nul verstand van autozaken, ik rij zelf niet. Ik dacht dit nou eens op te lossen zonder hulp van mijn autorijdende huisgenoot maar ik heb werkelijk geen flauw idee... Hulp?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

05-09-2011 om 13:15

Tsja

Het islastig om iets te zeggen over dingen die je niet ziet, maar dit klinkt alsof je nog 1 ritje maakt: Naar de kwikfit.

Vic

Vic

05-09-2011 om 13:28

Niet eruit halen!

Als je die schroef eruit haalt, is de band gelijk plat. Niet doen dus! Ik zou direct naar Kwikfit rijden. Die jongens lief aankijken zodat je gelijk tussendoor mag. Dan zetten ze een plugje in je band en kun je weer verder rijden.

Hibiscus

Hibiscus

05-09-2011 om 14:19

Had ik pas ook

Ik zat op de autotrein onder het kanaal, heel fijn alleen, zonder echtgenoot, wel met twee kinderen en een afgeladen volle kofferbak. Een medewerker van de trein attendeerde me erop. Ik wist niet wat ik moest doen, ik moest Belgie nog helemaal door naar Nederland. Uiteindelijk heeft de man de schroef er toch maar uitgetrokken, het bleek een afgebroken schroef te zijn, zat alleen vast in het profiel.

Ik heb toen de beslissing genomen om hem eruit te laten halen omdat ik nu een man van de trein bij me had, als de band lek ging, moesten ze me wel helpen anders kon de hele trein niet gelost worden (ik stond redelijk vooraan). Ik durfde het niet aan om de snelweg op te gaan en om nou in mijn eentje bij Calais een garage op te zoeken zag ik ook niet zitten.

De schroef kan dus ook niet helemaal in je wiel zitten, net zoals bij mij. Maar ik zou toch even langs de kwikfit rijden.

Hibiscus

Vic

Vic

05-09-2011 om 14:35

Ik had het pas ook

En mijn eerste ingeving was ook om een tangetje te pakken. Tot ik bedacht dat dat misschien niet handig was. Toen de jongen bij Kwikfit de schroef eruit trok, liep de band direct leeg.

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 15:33

Dames (en heer)

Berber rijdt zelf niet Laten zitten meid, dit is de plug die het gat dichthoudt. En morgen iemand er mee langs de bandenboer sturen.

Tirza

Hes@

Hes@

05-09-2011 om 16:37

Wegenwacht

Heb je wegenwacht met woonplaatsservice? Dan komen ze dit thuis bij je repareren. Hadden wij van de winter. Was heel snel gepiept. hij heeft de spijker er uit gehaald en de band gerepareerd. Ideaal!

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 20:24

Berber (licht ot)

Postings van jou, die lees ik niet, die spep ik.

Tirza

Lol izar! can?

OOOOOH!Ik weet het al. Stom gewoon een v in plaats van een c.

Hahahaha!

Ingrid (die zich ook al verbaasde dat het zeeuws zulke obscure termen kende.....)

Euh (ook o.t.)

La me raden........3 wijntjes of 3 biertjes?? Pas maar op straks komt de toetsenbordpolitie jullie nog wegsturen.......
groeten albana

amk

amk

06-09-2011 om 14:11

Dat is weer eens iets anders

als je rijbewijs krijgen bij een pakje boter

Hier ook gehad

ik heb bij de garage het ding eruit laten halen, dan stoppen ze een soort van touwtje met spul erop. Niet iets wat je zelf gaat doen dus. Was trouwens ook niet duur, ik geloof dat het een paar tientjes was of nog goedkoper.

het is al opgelost

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.