Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

03-05-2009 om 09:53

Schoonmaken inbouw espresso-apparaat

We hebben een inbouw espresso-apparaat (van Ikea) en dat moet worden schoongemaakt met een 'speciaal ontkalkingsproduct voor een espresso-apparaat' of citroenzuur.

Wat gebruiken jullie, en waar haal je dat? Citroenzuur is een poeder ofzo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoonmaakazijn

kan het niet gewoon daarmee?

groetjes van Purk

Yta Chalne

Yta Chalne

03-05-2009 om 14:03

Schoonmaken

Ik weet van het Ikea apparaat niet welke materialen er gebruikt zijn, maar ik zou je sowieso altijd aanraden geen risico te nemen en een speciaal ontkalkingsmiddel te halen voor espressomachines, zo duur is dat namelijk niet. Overigens, een boiler apparaat dien je toch minimaal eens in de vier weken te ontkalken, echt doen, dat maakt het verschil tussen twee jaar meegaan en twaalf jaar meegaan. Te koop bij kookwinkels en koffiezaken, mijn favoriet (veilig voor elk soort boiler, geeft geen rare smaakjes) is Saeco ontkalkingsmiddel. Vast ook simpel via internet te bestellen.

Suzanne

Suzanne

03-05-2009 om 16:50

Geen schoonmaakazijn voor senseo

Voor een Espresso-apparaat zou ik het niet weten, maar voor de Senseo wordt sterk afgeraden azijn te gebruiken, het zou onderdelen aantasten. Ze raden hier uitsluitend ontkalkers op basis van citroenzuur aan, zoals Pandia ook al opmerkte.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-05-2009 om 19:31

Pelle

Ik kan er (raar eigenlijk) niets over ontdekken in de ikea info, maar ik kan aan de prijs al wel zien dat het een boiler moet zijn. Goed ontkalken dus! Wel heel fijn dat je vijf jaar garantie hebt (al zal verkalking wel niet onder de garantie vallen).

Volgens mij

heeft HG een speciale fles voor ontkalking van koffiezetters en senseo's ed.
Zag ik laatst in een gezin waar ik ontkalker voor hun douche zocht.
Gr. Rymcke

Net boodschappen gedaan

en idd bij Appie XL hebben ze heel veel van HG en idd deze. Kost 3 euro en nog iets.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.