Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Henriette123

Henriette123

01-08-2011 om 20:36

Schoonmaken gasfornuis

Een poosje geleden stond hier op het forum dat je de oven kunt schoonmaken door er een schaaltje amoniak in te zetten. Ook schreef iemand dat je de roosters kunt schoonmaken door ze een nachtje in een gesloten vuilniszak met amoniak te laten weken. Weet iemand of dit ook kan met de branders en andere losse onderdelen van het gasfornuis evenals die zwarte steunen waar je de pannen op zet? Kun je het gasfornuis zelf rond de pitten schoonmaekn door er een in amoniak gedrenkte doek op te leggen? Kortom hoe krijg je met zo min mogelijk moeite een stralend schoon gasfornuis?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

01-08-2011 om 22:27

Voor dat soort klusjes...

..gebruik ik altijd Dasty (gele spuitfles) van de Wibra. Dat is het beste allround schoonmaakmiddel en ontvetter die er te krijgen is

Vic

Vic

01-08-2011 om 22:46

Bijhouden

Als je dan je fornuis hebt schoongemaakt, kun je het het beste elke dag bijhouden. Als je na het koken/eten even een doekje over je fornuis haalt, hoef je niet te bikken en is het elke dag stralend schoon.

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2011 om 08:35

Eerst Dasty of een flacon keukenontvetter, dan bijhouden.

Henriette123

Henriette123

02-08-2011 om 10:23

Verwaarloosd gasfornuis

Bedankt voor de tips, maar het gaat om een verwaarloosd gasfornuis; overigens niet mijn gasfornuis. Het heeft een grondige opknapbeurt nodig. Vandaar mijn vraag: "kun je de losse onderdelen in een vuilniszak met amoniak stoppen zonder dat de onderdelen beschadigen?" De rest ga ik dan inderdaad met een keukenreiniger te lijf.

Vic

Vic

02-08-2011 om 10:27

Henriette

Ik denk het wel. In het verleden heb ik ook eens zo'n verwaarloosd fornuis moeten aanpakken. Allerlei keukensprays werkten niet, dus toen heb ik staan boenen met pure ammonia. Ik heb trouwens dat hele huis moeten boenen met ammonia, verschrikkelijk ;-( Succes ermee!

Ja, zelf recent nog gedaan. Losse onderdelen insmeren met een beetje groene zeep en dan in een vuilniszak met ammonia. Gaat prima. Pas wel ontzettend op met de dampen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.