Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2010 om 20:50

Schoonmaaktips afzuigkap

Hoi,

Hoe kan ik het beste mijn afzuigkap schoonkrijgen. Heb alle onderdelen die eraf kunnen al wel schoongemaakt, maar het deel wat vast zit maakt nu zo lastig schoon. Ik ben met een sponsje met heet water aan de slag maar het lijkt wel of ik het vettige gewoon uitsmeer. Heeft er iemand een tip of een bepaald schoonmaakmiddel wat goed werkt?

Alvast bedankt,

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

09-03-2010 om 21:49

Heet en dreft

Ik weet niet welk onderdeel je precies probeert schoon te maken, maar de die vette aanslag maak ik meestal schoon met heet (bijna kokend water) en dreft.

royaal onverdunde dreft er op smeren en dan met loeiheet water wegvegen. Een paar handschoenen en vuurvaste handen is helaas wel noodzakelijk. Een ander merk afwasmiddel zal ongetwijfeld ook werken.

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2010 om 23:58

Binnenkant

het is de binnenkant voornamelijk. Ik kan de roosters eruit halen (die zijn van metaal) en deze heb ik in een emmer met heet water en afwasmiddel gezet. Aan de binnenkant zit een laag vet en die is nogal taai, als ik wrijf dan smeer ik het min of meer uit. Ik zou het liefst de hele mik in heel heet water dompelen, maar dat gaat dus niet. Ik denk dat ik morgen dan maar even een nieuwe fles afwasmiddel koop (deze was nu op) en dat met heel heet water en een oude tandenborstel aan de slag ga ofzo) Vies klusje, mijn vingers gaan gewoon plakken en ruw aanvoelen, als er een beetje van dat vieze vet op komt brrrr.

Maxime

Jessica O

Jessica O

10-03-2010 om 06:56

Wibra

heeft een keukenreiniger (gele sprayfles) die werkt heel goed. En daar kreeg ik pas een afwasmiddel bij, een super ontvetter. Nou, ik kreeg mijn frituurpan er weer blinkend mee. Misschien de tip van Hanne doen en dan met dat afwasmiddel van de wibra.

Jessica

Luna

Luna

10-03-2010 om 10:13

Hg vet weg

HG Vet Weg werkt ook bij dit soort klusjes. Of Muscle Keukenreiniger. Even inspuiten, inwerken en met een spons afnemen. Toen ik net in mijn vorige huis kwam wonen was te zien dat de keuken in geen jaren was schoongemaakt. Met HG heb ik het toen weer blinkend schoon gekregen (dit klink als een heel fout reclamespotje, maar is echt waar) (en ik heb geen aandelen).

100%mama

100%mama

10-03-2010 om 14:28

En als het schoon is

afnemen met een olie billendoekje.......het gaat er mooi van glimmer en zorg er voor dat het vet niet aankoekt! Ik moest lachen toen ik deze tip kreeg maar....het werkt echt!

Vic

Vic

10-03-2010 om 15:20

Krabbertje

Kun je de ergste vetlaag niet weg krabben met een of ander schrappertje. Vervolgens insprayen met een keukenspray (Muscle werkt goed), en dan afnemen met heet water.

kaatje43

kaatje43

12-03-2010 om 18:06

Ja hoor wibra

Helemaal geweldig. Kost niets maar werkt als een tierelier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.