Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schoolboeken niet gratis?

van de ex van mijn man ontvangen wij een rekening van de schoolboeken van stiefdochter,zij gaat dit jaar naar de brugklas van de havo.
nu ben ik in de veronderstelling dat de schoolboeken gratis zijn,ex beweert echter van niet.
ben ik nou in de war? wie weet hoe het zit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

25-07-2009 om 12:11

Kijk eens

in de rubriek Ouders en School. Daar loopt een draad over de gratis schoolboeken.

Biene M.

Biene M.

25-07-2009 om 12:15

Raar

Mijn ex stuurde mij de factuur voor de schoolboeken van onze dochter. Daarop staat o.a.:
"Totaalbedrag bestelde artikelen € 0,00
Borg € 75,00
Verzendkosten € 7,50
Totale factuurbedrag € 82,50"

Ik denk dat de ex van je man zich vergist.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2009 om 13:08

Welke school? (hoef je niet te zeggen hoor)

Hier in Alkmaar? Laat ik het zo zeggen dat wij in ieder geval nog geen rekening voor boeken hebben gekregen, maar wel voor de ouderbijdrage van 60 euro. Voorheen was dat een bedrag, ongeveer 360 euro dus.

Ivanka10

Ivanka10

25-07-2009 om 15:44

Gratis schoolboeken

hallo

de schoolboeken zijn gratis, maar je moet wel een borg betalen.
wij betalen ook € 75,- borg voor de schoolboeken

groeten

Tinus_p

Tinus_p

25-07-2009 om 18:43

Ja, maar

sus-anne:
"van de ex van mijn man ontvangen wij een rekening van de schoolboeken van stiefdochter,zij gaat dit jaar naar de brugklas van de havo."
Zelfs al zouden ze niet gratis zijn, waarom stuurt ex dan rekeningen?

sus-anne

sus-anne

25-07-2009 om 20:48 Topicstarter

Tinus-p

ex en mijn man hebben co-ouderschap,dus alle kosten worden gedeeld,maar ex is nogal slordig,die schrijft gewoon op een briefje,x bedrag betalen voor schoolboeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2009 om 01:37

Ik weet 't niet hoor

maar volgens mij probeert ex aan een extraatje te komen...

Jade

Jade

27-07-2009 om 11:23

Sus-anne,

schoolboeken zijn inderdaad gratis. Wel kan er borg gerekend worden, maar dat is niet zo'n hoog bedrag als die van de boeken (wij hebben € 75,00 betaald).

Dus jouw ex heeft niét gelijk.......

Borg

ik betaal ook 75 euro borg dat krijg je aan het eind van het schooljaar terug(mits je de boeken weer in goede staat inlevert) maar er zijn ook nog wat extra kosten die we moeten betalen zoals; excursies, de sint en kerstviering op school, sportdag, en een schoolpas die verplicht is op de school van mijn zoon.. voor de boeken hoeven we nu niks meer te betalen. in het eerste jaar kostte me dat bijna vijhonderd euro, een rib uit m'n lijf...
groetjes,

cakey

Minet

Minet

02-08-2009 om 17:53

Borg niet terug aan eind van het jaar

maar pas zodra je voor het jaar erop geen boeken meer besteld, dus pas zodra je zoon de middelbare school verlaat.
Je krijgt dus niet elk jaar de borg terug en moet deze vervolgens weer opnieuw betalen.

marjanne

marjanne

07-08-2009 om 18:50

Rente

Krijg je het dan terug met rente ???
Das een mooie inkomstenbron voor de school

marjanne

marjanne

08-08-2009 om 10:20

Pelle

Het was ook eigenlijk een grapje uit verbazing.
Ik dacht dat gratis schoolboeken was om (minder draagkrachtige) ouders tegemoet te komen.
Een extra uitgave van 100 euro is veel geld dat te koste gaat van andere noodzakelijkheden.
marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.